cousin+kawan forever

8 1 1
                                    

(Cafe seoul)
"Youngtaek , daeyeol dah lama tak jumpa korang rindu sangat" ujar syaz dengan happynya . "Kitaorg pun mana seunghyun tak nampak pun dia" kata youngtaek tertanya2 begitu jugak daeyeol yelah last jumpa pada majlis makan malam keluarganya 6 bulan lepas lpstu dah tak nampak terus. "Ohh seunghyun oppa dia gi jepun ada urusan pelancaran syarikat baru keluarganya syaz malas nak ikut so dia seorang lah" terang syaz.

"Oh yeke apa yang penting nak jumpa kitaorg ni macam ada berita gembira je'kata daeyeol dgn senyuman manis sebab dia kenal sangat syaz . Syaz yang dia kenal takkan ajak jumpa kalau takde satu story yang dia nak umum . "Alahh cepat betul tangkapnya tenanglah "kata syaz sambil gelak . Main teka -teki pulak budak ni kata daeyeol dalam hati.

"Alahh janganlah main teka teki syaz bagitahulah kitaorg ni"kata youngtaek dengan bersungguh2 malas nak main teka teki. "Syaz pregrant"kata syaz membuatkn mereka berdua terkejut plus terdiam. "Syaz... bakal jadi ibu"kata daeyeol dalam hati tak sangka begitu cepat sekali."korang bakal jadi pakcik kenapa diam? Macam tak happy je"kata syaz pelik. "Takdelah kitaorg terkejut je kan daeyeol'cover youngtaek memandang kawannya yang termenung panjang tu.

(Malam tu)
Daeyeol duduk di biliknya terkenangkan pristiwa tadi lihat betapa gembiranya syaz bercakap mengenai kebahagian rumah tangganya dengan kandungan hampir sebulan tu. Daeyeol mengeluh mata berkaca "kau kene lupa kan dia bro syaz dah happy"ternyiang-nyiang pula kata2 youngtaek padanya lepas habis pertemuaan mereka bersama syaz.Fikirannya serabut matanya menitis jugak "ya tuhan adakah ni berakhirnya cerita ni sakit ya tuhan"dalam hati daeyeol luka yang takde ubat luka yang sangat berdarah.

(Flashback 10tahun lepas)
"Wei syaz prince charming kau tu macam mana"kata daeyeol sambil makan popcorn. "Mmhh nak hensem tinggi hormat org tua "kata syaz sambil tengok tv waktu tu dua2 tengah cuti musim panas tak tahu buat apa tengok tv jelah. "Ouhhh kau fikir dapat ke? Silap2 takde orang nak"serbu daeyeol sambil ketawa. 'Amboi kau aku akan buktikn akan ada orang suka aku kau tgklah 'katanya syaz dgn yakinnya. "Yelah tu "ujar daeyeol dgn alah kadar tiba2 dibaling bantal di mukanya "woii"ujar daeyeol dgn terkejutnya. "Padan muka macam laku sangat je kau"marah syaz sambil baling lagi bantal pada daeyeol. "Betul lah mana orang minat kau silap2 aku yang kene kahwin dgn kau" ehhh no"jerit syaz akhirnya mereka kejar-kejaran gelak ketawa di ruang tamu.

End of flashback
Berderas air mata daeyeol cepat masa berlalu dia dah tak boleh nak undurkan masa andai dia bagitahu awal dia tak sesakit ni tak sekecewa ni. "Kenapa susah aku nak ikhlas kan!!'jerit daeyeol sambil menutup mukanya dengan bantal.

"Cinta yang tak dapat tu sakit .jadi selamanya aku cousin kahwin baiknya selamanya. Selamanya aku tak dapat dia aku cuma ikhlaskn walaupun susah....

my flashback (daeyeol story)Where stories live. Discover now