dress kenangan lepas

7 1 0
                                    

"dress ni" daeyeol terkejut dress ni sama macam dia belikan pada syaz.

20 tahun lepas
rumah keluarga daeyeol

daeyeol membaca satu2 surat yang bagi pada peminatnya yang sedih akan tinggalkan sekolah atas peginya dia sambung belajar di london . dia pun sedih tapi disebabkan tawaran yang ingin dia belajar tu hanya ada sahaja di london dia harus jugak ke sana. ketika tengah membaca surat2 mereka tiba-tiba pintu diketuk. "daeyeol ada panggilan untuk kamu dari syaz tu appa sambungkan ye panggilan di bilik kamu ' . "sambungkan lah appa gomawo'. ucapku. tiba2 handphone rumah dibiliku berbunyi segera aku jawap.

' hello syaz may i help you" ujar daeyeol dengan speakingnya. "ehhh tak payah nak speaking sangatlah dah korea tu korealah" ujar syaz ketawa daeyeol dengan kenyataan syaz. "weii kenapa kau nak pindah london sampai hati kau tak bagitahu . aku tahu pun dari samseon eric". marahnya aku bukan tak nak bagitahu terlalu awal nak tengok dia menangis. "kenapa diam alahh aku dah takde kawan sapa nak tolong aku ngorat oppa sungkyu kau je yang pandai idea benas" ujar syaz lagi. sungkyu2 minah ni tak serik2 lagi tak sedar ke mamat tu banyak "gula2" kan dia."alahh syaz kau cantik ramai orang termasuk aku" ujar daeyeol ayat aku tu dipelahan kan sedikit.

"apa? kau pakai line apa ni tak jelas lah' ujar syaz di talian. "takde apalah oh ye kau jadi tak pergi pesta tari menari akhir tahun jomlah lepas ni batch kita banyak buat haluan masing2". "tak naklah xde date" ujar syaz dengan nada murungnya. " alahh jomlah aku tahun ni akhir". "tengoklah" ujarnya lalu segera matikan talian daeyeol mengeluh syaz2  . lalu  dia fikir kan sesuatu dia harus cipta kenangan bersama syaz dia pun bersiap dan pergi ke rumah syaz.

(di rumah syaz)
"anyeongseayo jongki samseon syaz ada?" ujar daeyeol sambil menunduk hormat appa nya syaz. " haah syaz ada kamu duduk lah samseon panggil dia sekejap.

berapa minit kemudian syaz turun tangga memandang daeyeol dengan murungnya. " kenapa kau datang aku baru nak tido" marahnya."aku nak ajak kau keluar jomlah . " pergi mana". "ikut jelah". akhirnya mereka pun keluar.

sepanjang satu hari tu banyak mereka cipta kenangan bersama tengok wayang makan , main bowling  . main permainan dan sebagainya betapa gembiranya daeyeol dapat di samping syaz satu hari.  ketika mereka pusing2 berjalan di mall di seoul syaz ternampak satu photo booth di sana.

"daeyeol jom kita tangkap gambar " ajak syaz

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"daeyeol jom kita tangkap gambar " ajak syaz . "tak naklah" elak daeyeoltapi syaz segera menarik tangan daeyeol mereka pun tangkap gambar bersama2 bergelak ketawa di dalam. setelah berapa jam mereka pun ingin pulang. 

ketika hendak pulang mereka melalui sebuah butik daeyeol ternampak kan satu dress yang cantik sekali. " woii apa yang kau tengok kau nak bagi dress ni dkt awek kau ke" ujar syaz tertanya2 . "kau cantik kalau pakai dress ni". 'dress ? buat apa bukan aku nak gi pesta pun. " ahh kau kene pergi jugak " ujar daeyeol lalu segera menarik tangam syaz masuk ke dalam butik tersebut.

malam pesta tahun akhir

"oppa daeyeol jom menari" pelawa peminat2nya sungguh dia tak meminati semuanya dia tetap menunggu syaz. dia berdebar yelah syaz tu bila dia kata A jawapnya A lah tu walaupun dah dibelikan dress sekalipun. " ehh tu syaz ke lawanya' bisik youngtaek terus daeyeol memandang di pintu dewan majlis terlihat syaz dengan dress yang dibelinya nampak betapa cantiknya syaz hingga semua memandangnya. daeyeol melihat syaz menuju ke arah nya. " woii tak payah pandang macam tu aku datang terpaksa tau" ujar syax daeyeol pandang nya still tersenyum." memandang aku dipaksa kau kene teman aku hari ni jadi prom aku" ujar syaz lagi. " daeyeol still lagi tersenyum lalu menghulur kan tanganya

"will you be my princess tonight?" ujar daeyeol. "sure anything for you my prince" ujar syaz sambil ketawa lalu mereka pun menari . di hati daeyeol penuh dengan bunga2 cinta momment takkan dia lupakan sebelum dia ke london.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 20, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

my flashback (daeyeol story)Where stories live. Discover now