pelik

29 2 4
                                    

Pukul 8 pagi Aku pergi ke Ofis macam biasa. Dengan kerja Aku Boleh melupakan semua perkara Yang membuatkan Aku sakit...

*Di bilik pejabat daeyeol*
Pintu  biliku diketuk "masuk" jawapku dengan malas Tanpa memandang pintu . Lalu seseorang pun masuknya . 'ada apa Cari saya"tanyaku lagi tetap tidak memandang pekerja Yang memasuki biliku . Tiba-tiba meja Ku Ada ais Americano . Aik Aku pun segera menatap pekerja tersebut. "Sakura"jawapku pelahan. "Sir minumlah saya tahu ini favourite
sir Kan" jawapnya sambil tersenyum . Macam mana dia tahu favourite Aku...

"Gomawo"balasku sambil tersenyum nipis ."Kenapa nk jumpa saya"balasku lagi kembali kepada topik Yang lebih penting. "Oh ya saya nak cakap pasal mall Yang ingin dibina"balasnya sambil tersenyum. Lalu bermula sesi perbincangan. Setelah berapa jam perbincangan ini pun Tamat. "Oklah Lepas smua documents Tu Dah settle Kita Akan start meeting awak Boleh pergi" jelas Ku sambil melihat fail- fail tersebut . Sakura pun tunduk hormat Dan ingin berlalu pergi tapi sebelum dia berlalu pergi dia Ada satu perkataan membuatkan Aku terkejut.

'jangan stress-stress  ye sir Banyak Kan senyum ye."ucap sakura tersenyum Manis memandangku lalu berlalu pergi.

Nasihat Tu Sama macam syaz....
Flashback
"daeyeol makan jangan lupa kerja Tu nanti-nanti Boleh buat!"marah syaz ketika itu dia datang ke Ofis melawat Ku ."sekejap syaz sikit lagi" kataku sambil fokus pada kerja. Tiba-tiba laptop Ku mati eh asal pulak ini Aku pun memandang syaz terkejut "eh syaz Tu project pentinglah! " Marahku eh Minah ini dia cabut plug laptop aki. "Penting sangat ke sampai tak  makan nanti kau sakit sampai tak makan" tengking nya. Aku hanya diam buat muka tak puas hati. "Dah jangan risau laptop kau save sendiri dh Jom pergi makan jangan stress-stress Banyak Kan senyum" ujar syaz lagi lalu menariku keluar Dari Ofis...

"Kebetulan apa ini"ujarku sendirian...

my flashback (daeyeol story)Where stories live. Discover now