Youngtaek berjalan ke lobby pejabatnya sambil membawa failnya yang penuh dengan document . "Encik youngtaek tunggu kejap"tegur seseorang youngtaek pun berpaling mhhh sakura .entah lah youngtaek agak rimas dengan pekerja bernama sakura ini ada-ada sahaja sejak akhir-akhir ini."ya cik sakura ada apa "ujar youngtaek acuh tak acuh."
"saya tengok banyak fail ini saya tolong ye"kata sakura belum sempat youngtaek berkata apa fail tu tiada di tanganya.Lalu mereka pun berjalan menuju ke bilik pejabat youngtaek. Ketika dalam pejalanan "encik nak tanya soalan boleh"kata sakura . Dah agak dah mesti sebab daeyeol sejak menjak sebulan dia kerja sini dah dengar dah rumor dia ini syok dengan daeyeol ."siapa syaz eh"tanya sakura tanpa bertapis-tapis terkejut youngtaek ."mana awak tahu"ujar youngtaek . Sakura hanya diam "jangan sibuk hal ketua director lee daeyeol ye awak buat je kerja awak.:kata youngtaek smbil rampas fail di tangan sakura menuju ke biliknya.
"Tanya pun salah"marah sakura kepada youngtaek sambil duduk di kerusi di mejanya. "Apa aku nak buat eh" tanya sakura dalam hati akhirnya dia mengambil keputusan untuk pulangkan kembali cup tersebut di meja daeyeol. Harapan sakura menjadi nyata apabila daeyeol berada di bilik pejabatnya lalu sakura pun mengentuk pintu. " masuk "ujar daeyeol dgn ringkas. Lalu sakura pun masuk ke dalam . "Ini dia tuan cup yang tuan bagi pinjam haritu" ujar sakura tersenyum. Daeyeol pun mengambil semula cup tersebut. Lalu mereka pun diam selama 3minit "ada apa- apa ke sakura?" Tanya daeyeol dengan pelik senyap je sakura ini tak tahu kenapa pelik plus sangsi. "Takde apalah"tanya sakura lalu berlalu keluar dari bilik "pelik perangai 'ujar daeyeol
*tepat pukul 1 tengahari*
Masa untuk makan tengahari daeyeol dan youngtaek pun ingin pergi makan bersama tiba-tiba sakura tegur mereka "hai sajanim" ujar sakura sambil berjalan bersama daeyeol dengan youngtaek . Youngtaek hanya mengeluh entah apalah yang dimahukan perempuan ini pun youngtaek x tahu sungguh tak faham rimas dengan perangai seorang pekerja dia ini. " ketua semua nak gi mana?'ujar sakura tanpa teragak2 geram pulak melihatnya."makan jomlah sakura dengan kami sekali"ajak daeyeol sambil tersenyum terkejut youngtaek . "Boleh ke?"ujar sakura dengan happynya. ""Astaga aku kene makan dengan perempuan ini ke hari ini rimasnya"kata youngtaek dalam hati . tiba-tiba youngtaek mendapat satu panggilan daripada seseorang. "Syaz"kata youngteak dengan pelahan segera daeyeol memandang daeyeol. Youngtaek pun segera menangkat call ."yeopeseyo" ujar youngteak. "Youngtaek ini syaz mana daeyeol saya call tak angkat dia pergi mana ye?"ujar syaz di atas talian . Daeyeol segera check handphone patutlah tak angkat hpnya mati . "Handphone dia matilah syaz"ujar youngtaek dengan segera.
"Oh yeke korang dah makan ke? Klau belom jom saya belanje"ujar syaz sambil ketawa di talian. "Ok-ok boleh jumpa dekat tempat biasa ye"ujar youngtaek sambil tersenyum lalu matikan talian. "Syaz ajak makan jom"ujar youngtaek segera. "Kejap2 bagi saya ambik beg"ujar sakura tergesa-gesa. "Sakura lain kali jelah ye awk join kitaorg nk jumpa kwn kitaorg ini" ujar youngtaek dgn segera. "Tapi..."
"Betul kata youngtaek sakura nanti lah ye kami pergi dulu aeyo" ujar daeyeol pulak lalu mereka bertolak pergi"Ahhhhh geramnya "ujar sakura geram dengan perangai youngtaek hari ini.
YOU ARE READING
my flashback (daeyeol story)
Romancekenangan perkara susah nak dilupakan apa entah lagi orang Yang Kita sayang. Aku takkan padam Kan Aku Akan nikmati setiap kenangan Yang ada sequal Aku tak nak kau lah ! -daeyeol mini story Watak-watak utama Lee Daeyeol-deayeol Sakura le sserafim -sa...