Di pejabat sakura tertanya-tanya kepada nama yang berada di cawan yang daeyeol berikan semalam."siapa dia eh yeojachinggu sajanim ke?"kata sakura dalam hati . Memang hari ini sakura tidak fokus dengan kerjanya semua kerana sebab cawan tersebut."kau kenapa hari ini pelik semacam"tanya dahyun sungguh dia pelik dengan sifat sahabatnya hari ini banyak termenung entah apalah yang difikirkan. "Takde apalah"ujar sakura termenung lagi "cubalah cerita kot2 aku boleh tolong "tegur dahyun lagi termenung- termenung geram melihatnya." Kau kenal syaz tak?"tanya sakura.
"Syaz mana?" Ujar dahyun lagi."alah yang rapat dengan sajanim yang bernama syaz takkan kau tak tahu kau kn pa dia"tanya sakura ingin kepastian."sumpah aku tak tahu"ujar dahyun lagi. Sakura kecewa sungguh dahyun tiada jawaban untuk itu."cuba kau tengok instagram dia mana tahu kau dapat jawaban"idea bernas dahyun kepada sakura. "Kau tahu instagram sajanim?"tanya sakura dengan happynya amboi."ya kau type lee.daeyeol keluarlah"ujar dahyun bersahaja .
Tiba-tiba penolong director youngtaek datang ke bilik staf ."ok semua nanti pukul 3 kita akan ada kan meeting jangan lambat"ujarnya lalu bergerak pergi. Berapa jam kemudian mereka pun adakan meeting semua begitu fokus kecuali sakura yang tidak fokus matanya asyik memandang daeyeol tanpa mendegar langsung youngtaek katakan."hensemnya lah dingin tapi membuatkan semua cair".ujar sakura dalam hati tanpa henti memandang daeyeol. "Sakura!"bunyi suara tegas dari seseorang segera dia sedar dari lamunan semua orang memandang padanya. "Ya encik"ujar sakura perlahan.
"Awak dengar tak apa saya cakap tadi"ujar youngtaek dengan tegas yountaek bukan seorang yang dingin seperti daeyeol dia seorang yang sangat santai dan peramah cuba melibatkan kerja sahaja dia tidak suka orang yang tidak fokus. Sakura hanya diam ."sila fokus ye cik sakura"ujar youngtaek lagi. 'Ya baiklah maafkan saya encik."ujar sakura. Lalu mereka pun menyambung musyarat . Selepas meeting youngtaek dan daeyeol pun bergerak keluar untuk makan tengah hari."garangnya tadi ye kau youngtaek"ujar daeyeol bersahaja sambil tersenyum."aku mmg tak suka org tak fokus "ujar youngtaek . Youngtaek memandang daeyeol yg tersenyum bersahaja. "Kau ini kenapa senyum-senyum "tanya youngtaek pelik kenapa hari ini terlalu ramai orang mengelamun."takde apalah ujarnya."jangan cakap dengan aku sakura punya perangai tadi sama macam syaz"ujar youngtaek dengan tegasnya tak habis-habis sama kan sakura dengan syaz.
"Gelabah dia tu membuatkan aku teringatkan syaz"ujar daeyeol jujur."kau ingat eh kau kene move on dan jangan cuba dekatkan diri kau dengan sakura klau kau samakan sakura dengan syaz"terang youngtaek panjang lebar . Daeyeol hanya mengganguk memahami perasaan kawanya. Malam tu sakura pun cuba stalk instagram daeyeol cari-cari akhirnya dia jumpa instagram milik daeyeol
"Jumpa pun"ujar sakura dengan happynya dia pun stalk instagram daeyeol waw sakura banyak tersenyum dengan gambar-gambar dimuatnaik oleh daeyeol . Sehingga dia jumpa gambar seorang perempuan pada instagram daeyeol.
Lee. Daeyeol
Happy birthday pretty girl❣ love you"Siapa ini syaz ke tu ? "Ujar sakura detik dihati rasa cemburu tersebut. Sakura pun melihat banyak gambar mesra daeyeol bersama perempuan ini
. "Geramnya siapa perempuan syaz ini."ujar sakura dengan cemburunya hingga lah dia ternampak daeyeol tags gambar mereka berdua. "@syazzrexx"lalu sakura pun membukanya. "Private acc pulak geramnya aku diaorg berdua ini siapa ada apa-apa ke stress nya"ujar sakura sungguh hari ini hari penuh persoalan dalam hidup sakura.Api cemburu ... itu pasti
YOU ARE READING
my flashback (daeyeol story)
Romancekenangan perkara susah nak dilupakan apa entah lagi orang Yang Kita sayang. Aku takkan padam Kan Aku Akan nikmati setiap kenangan Yang ada sequal Aku tak nak kau lah ! -daeyeol mini story Watak-watak utama Lee Daeyeol-deayeol Sakura le sserafim -sa...