*restoranseoul*
"Dah agak lama Kan tak lepak macam ini kan ujar"kepada Sungyoon semua."yelah busy Kan masing-masing "ucapku sambil tersenyum terigat dekat dorm dulu duduk 10orang memang haru."korang macam mana sekarang Ada apa-apa perkara Baru" Bomin sambil menuang air pada cawan setiap member Yang berada Di situ."taklah beza sgt Cuba perkembangan Aku bertambah hensem jelah"Senang kata Joochancofidentnya . "buuuu"ejek Donghyun "jeles lah Tu"jeling joochan lalu ketewa. "Biarlah member Baru nak hensem Kita support lah dia pun nak jadi macam Kita jugak original hensem"seloroh Bae Seungmin semua member tergelak besar malu joochan.
Lalu Kami flashback kenangan Di zaman Kami belajar Di London dulu.semua tergelak-gelak mengenangkan peristwa kelakar Kami , tersenyum dengan kenangan gembira Kami. semua Kami bincang Kan Malam ini
"Dulu paling ramai peminat daeyeol lah Kan"Tanya Jibeom terhadap Kami cuba mengingatki peristwa 6tahun Lepas ."Haah betul lah antara Kita ramai-ramai deayeol paling ramai peminat" ujar Lee Jangjun bersetuju dengan pernyataan ji-beom."tapi member Kita Banyak tolak perempuan kesian awek -awek Tu buat Surat 10kali pun tetap kene reject" jawap Jaehyun bersungguh-sunguh yelah daeyeol bukan orang tak nak beratur berapa Banyak peminat dia ini."Aku nak fokus belajar lah masa Tu" balasku dengan bersahaja."nak belajar ke tak Boleh lupakan syaz"seloroh jaehyun."jaehyun"tegur youngtaek Yang diam Dari tadi.
"Daeyeol Aku Tanya kau jangan marah kau Masih suka syaz ke sekarang"Tanya bomin terhadapku .Aku hanya diam lalu mengeluh lemah."ya Aku suka Dia lagi tapi Aku Cuba untuk lupakan dia jangan risaulah"ujarku tersenyum nipis."Cuba lah bro kesian Aku tengok kau terseksa macam ini" pujuk joochan memandang Ku simpati. Yelah member mana tak sedih tengok kawan dia macam ini."kau tak try jumpa sapa-sapa"Tanya donghyun . "Tak de lagi buat masa ini tapi Aku Ada jumpa seorang awek ini tapi Aku tak ready lagi cakap macam dengan korang kalau dah ready Aku cakap ye"ujarku sambil tersenyum nipis ."lega Aku dengar kau cakap macam itu takpelah pelahan-pelahan"balas jangjun .
Setelah berapa jam lepak kami pun bersurai Aku balik bersama youngtaek memandang Kan rumah Kami dekat Dan kereta Aku Rosak ketika ini
*Di Dalam kereta*
Aku memandang Di luar sambil melihat salji Turun Aku tersenyum sendiri teringat ketika Aku kecik-kecik dengan syaz . Kami selalu bermain salji bersama."Kau Kenapa senyum sendiri"Tanya youngtaek sambil memandu kereta. "Tak de apa"jawapku dengan ringkas."btw sapa Yang kau cakap Tu"Tanya youngtaek lagi."sapa?maksud kau"Tanya Ku ingin kepastian."ala perempuan Yang kau cakap itu" Tanya youngtaek still fokus pada drive."Kan Aku cakap tak ready lagi"keluhku tak faham Bahasa agak nya."alah bagitahu jelah Aku bukan jaehyun"paksa youngtaek akhirnya Aku pun bagitahu
"Kau ingat tak Ada budak interview lambat itu"tanyaku.youngtaek terfikir sekejap"Haah ye budak sakura Tu Kan? Kenapa"Tanya youngtaek."peragai dia Sama macam syazreen"jelas Ku sambil memandang young taek. Young taek terdiam ."kau tahu Cara senyum dia ,Cara gugupnya tadi Cara confidentnya cakap dengan Aku Sama macam syaz"jelas Ku lagi lalu Aku ceritakan apa Yang berlaku semua pada youngtaek.
"Jadi kau suka dia sebab peragai dia macam syaz"Tanya youngtaek ingin kepastian."Aku bukan suka dia lah Aku cuma selasa dengan Cara dia sebab Cara dia macam syaz"jelas Ku panjang Lebar. Lalu berapa minit kemudian young taek pun bersuara.
"Kalau macam Tu better tak payah kau dekat dengan dia.aku takut nanti sakura selesa Dan Naik suka dengan kau .Dan kau tak suka dengan dia kalau suka pun maybe sebab kau suka sikap dia Sama macam syaz'larang young taek Aku hanya terdiam lesu."dengar cakap Aku sekarang ini better move on prlahan2 dulu mengambil sakura sebagai awek sebab peragai dia Sama macam syaz bukan Cara Yang bagus'jelas young taek Aku hanya lah diam sahaja dengan young taek katakan
Lalu Kami pun sampai ke depan rumah Aku sebelom Aku turun ke kereta young taek pesan pada Aku sesuatu
"Jangan gunakan orang untuk ubat Luka kita jika akhirnya Luka itu tak Boleh ubat orang Yang rawat Kita itu Yang terluka Tu satu kesalahan daeyeol "kata young taek lalu berlalu memandu pergi..meninggalkan Aku sendirian...
YOU ARE READING
my flashback (daeyeol story)
Roman d'amourkenangan perkara susah nak dilupakan apa entah lagi orang Yang Kita sayang. Aku takkan padam Kan Aku Akan nikmati setiap kenangan Yang ada sequal Aku tak nak kau lah ! -daeyeol mini story Watak-watak utama Lee Daeyeol-deayeol Sakura le sserafim -sa...