Merhaba arkadaşlar, herkese selam. Bu bir bölüm değilmiş gibi gözükebilir (çok da bölümden sayılmaz aslında) ve bölüm olmayan güncellemeleri yapmaktan gerçekten tiksinen bir insanım ama bu konu karşıma buradaki yorumlarınızda, mesajlarınızda, Twitter'da, hatta Ask.fm'de bile gündeme geldi; o yüzden hem sizin bu hikayeyi daha rahat anlayabilmeniz hem de tadına varabilmeniz için konuyu açıklığa kavuşturmaya karar verdim.
Kağıt kaleminizi çıkarın, Alfa/Beta/Omega ile ilgili ilk dersinizi veriyorum.
Türkiye'de Alfa/Beta/Omega dinamikleri başlığı altında yazılan pek fazla kurgu olmadığı için ilk çoğunuzun bilmemesi doğal, bilen varsa da bu bölümü okumasına pek gerek yok derim.
Alfa/Beta/Omega, tabii ki de dinamiklerin Türkçeleştirilmiş hali, hikayede veya herhangi bir yerde alfa yerine alpha yazarsam şaşırmayın yani. Bu dinamikler ilk önce Teen Wolf denen bir dizide çıktı merak edenler için. Dinamikler kurt adamların/kurtların kategorileştirilme yolları bir şekilde. Tıpkı cinsiyet gibi. Hemen kafanızda "ne yani, bu bir kurtadam kurgusu muydu?" diye bir soru oluşabilir, cevabı tabii ki de hayır. Ben bu hikayede, (ve genellikle çoğu hikayede de böyle bu durum) işin kurtluğundan çok cinsiyet kısmına yöneliyorum. Hikayede birkaç kez kurtlara yaptığım referansları görmüşsünüzdür, kurtlukla alakası da bu işte. Ama tabii ki zavallı Harold bunun daha farkında değil (mi?). Neyse. Bu dinamikler eğer daha önce okuduysanız Sub/Dom ilişkilerine benzer dinamikler, işin içine giren diğer beş yüz faktörü saymazsak tabii.
Alfalar ve Omegalar, kolayca bahsetmek gerekirse iki zıt kutup ve klişe bir şekilde birbirini çeken zıt kutuplar. Birbirlerinden ayrı iki uç nokta yani. Her ne kadar ben bu dinamikleri çok sevsem de, itiraf etmek gerekiyor ki alfa ve omega iki ayrı stereotip. Öyle düşünün. Beta ise burada aralarında kalıyor, yani daha "normal"ler demek oluyor bu. Özetlemek gerekirse her cinsin, yani dinamiğin kendine has birtakım ayırt edici özellikleri var. Bu özellikleri olabildiğince basit bir şekilde anlatmaya çalışacağım (inanın cidden zor).
Alfa:
Karakter: dominant (baskın), inatçı, kolay öfkelenen, öfkeli, sert, (bazıları) kumarbaz, sabırsız, *iç çeker* ve "erkeksi".
Dış görünüm: İri, yapılı, (çoğunlukla) kaslı, uzun, yine "erkeksi" hatlar.
Yaydıkları koku:
Tamam. Şimdi bu kısmı ilk olduğu için sırf burada açıklıyorum. Her cins/dinamik kendine has bir koku salar. Bu koku hormonlardan veya karşı cinsin etrafında bulunmaktan salgılanır. Yine aynı koku karşı cinsin hormonlarını etkiler, adeta bir çiftleşme çağrısıdır. Alfaların yaydığı koku ise yine * oflar * erkeksi bir kokudur. Böyle deyince gidip AXE sıkıyorlarmış gibi anlamayın ama lütfen, nolur.
Kızgınlık:
Yine ilk olduğu için açıklıyorum. Kızgınlık, sadece alfa ve omegalara ait bir özellik. Yani betalar kızgınlığa girmiyor. Bu kızgınlık, bir çeşit doğurganlık evresi. İki cinsin de bu dönemde tek arzuladığı şey karşı cinse sahip olmak veya omegaların durumunda sahip olunmaktır. Alfalar bu dönemde karşı cins olan Omegaları düğümlemek için yaşarlar resmen. Kızgınlık döneminde cinslerin "kurt"ları ön plana çıkar, dolayısıyla bazen kendilerine olan saygılarını, çoğulukla da bilinçlerini vs. kaybetme gibi durumlar söz konusu olabiliyor. Kızgınlık biraz regl dönemine benziyor aslında. Alfaların başına beş/altı ayda gelen bir şey, ama tabii ki bu süreler yazardan yazara değişiyor. Ama bazen durup dururken, zamansız meydana gelen kızgınlıklar da söz konusu olabiliyor. Bu durumlar karşı cinsle yakınlıktan dolayı tetiklenip meydana gelebiliyor. Küçük bir bilgi: kızgınlık döneminde iki cins de kendilerini her anlamda kaybettiğinden tecavüzler söz konusu oluyor maalesef. Büyük harflerle yazıyorum: BU KİTAPTA TECAVÜZ YAŞANMAYACAK. HİÇBİR KİTABIMDA TECAVÜZÜ "ROMANTİKLEŞTİRMEK" GİBİ SAÇMA BİR ŞEY YAPMADIM, YAPMAYA DA NİYETİM YOK. Özetle, zaten doğasından dolayı zayıf yapılı olan Omega'ların kızgınlık döneminde dışarı çıkması; Alfaların da kendilerini kaybetmekten önlem almaları için sokağa çıkmaları/karşı cinsin yakınında bulunmaları oldukça riskli.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
How To Save A Life (Larry Stylinson)
FanfictionHarry insanlara pek güvenen biri değildi aslında. Ara sıra nefret ettiği, çoğu zaman çekemediği erkek arkadaşına bile güvenemediği zamanlar olurdu. Harry'nin güvenini kazanmış birkaç kişi vardı; bunlardan biri de gecenin üçünde, karşısına siyah bi...