53. Bölüm

3.2K 353 43
                                    

1844

Buckingham Sarayı

Londra

Buckingham İngiliz Kraliyet Sarayı , konumu ve gösterişi itibariyle yüzyılı aşkın bir süredir kraliyet ailesine ev sahipliği yapsa da 1837'de Kraliçe Victoria 'nın tahta çıkışının ardından , kendilerinin Londra'daki daimi ikametgah yeri olmuştu. Kraliçenin saraya yerleşmesinden önce de bir çok kraliyet aile mensubunun hizmetinde olan ve
altıyüzden fazla odaya sahip olduğu bilinen bu şaheser yapının görkemi, bir biri ardına sıralanmış gibi duran pencerelerinin bile her biri yirmi beş bin sterlinden fazla ederken, kraliyet ailesinin itibardan taviz vermediklerinin bir kanıtı gibi yükseliyordu göğe.

Fakat sormalıyım sevgili okur ,daracık sokaklarda yoksulluğun ve açlığın sınırında yaşayan insanlar için gösteriş meraklısı yöneticilerin şaşalı hayatlarını imrenerek seyretmek Tanrı'nın mı yoksa kendilerini efendi gibi gören, halkın parasını halktan esirgeyen aristokrat takımının mı suçudur?

Buckingham Sarayı'nın dillere destan manzarası muhtemelen şehrin bu köhne sokaklarına bakmaktan çok uzaktır.
Belki de bu yazar, haddini fazlasıyla aşıyordur.

Kraliçe Victoria, Buckingham Sarayı'na yerleşeli henüz bir kaç sene olsa da o günden bu yana bir çok baloya da ev sahipliği yapmıştı. Daima iltifatlar ve övgülerle anılan bu balolar şüphesiz kraliçenin de şöhretini ayakta tutuyordu. Titizliği ve otoriterliğiyle dikkatleri üzerine çeken saygıdeğer Majesteleri çevresinden de ilgisini asla eksik etmiyordu.

Yeğeni Norfolk Dükü Henry James Howard, dünyayı gezmek istediğini ilk kez dile getirdiğinde ona engel olma cüretini gösteren olmamıştı. Bir çok batı ülkesini kapsayan gezileri sırasında pek çok kez saraya uğrasa da bunlar genellikle kısa süreli olmuş hatta ziyaret süreleri zamanla bir diğerini aratır hale gelmişti. Fakat bu defa Kraliçe, yeğeninin hayatının daha kaç yılını seyahat etmek için harcayacağını sorgulamış onu saraya bağlayacak bir evliliğin olası ihtimallerini düşünmeye başlamıştı. Lord Howard, son derece aklı başında yakışıklı bir beyefendiydi. Norfolk Dükalığının yegane varisi hayatını bir çapulcu gibi geçirmek niyetindeyse bu konudaki söz hakkını en nihayetinde Kraliçe'nin onayından geçirmek zorundaydı ki Kraliçe buna kesinlikle izin vermeyeceğini dile getirirken oldukça kendinden emin görünüyordu.
Lord Howard'ın, saraya son gelişinde onun adına bir balo düzenlemek fikriyle harekete geçerken amacını gizli tutmaya çalışsa da herkes durumun pekâlâ farkındaydı. Sosyetenin ileri gelen ailelerinin davetli olduğu bu baloda yeğeni için uygun bir eş adayı bulabilirse kim bilir belki onun bu başıboş gezi hayallerine de bir son verebilirdi.

En nihayetinde Kraliçe'nin isteği üzerine düzenlenen bu davette görkemli Buckingam Sarayı , tüm hazırlıkların tamamlandığı cumatesi akşamı kapılarını Londra'nın ileri gelenlerine açmış, misafirlerini ağırlıyordu.

Balo salonunda piyanonun derin tınıları duyuluyorken ,her biri gösterişli arabalarından inip, sarayın avlusuna doğru uzayan büyük bahçede boy gösteren soyluların kibirli bir farkındalıkla havalandırdıkları burunları kıyasıya bir mücadele içindeydi.

Cornwall Dük ve Düşesi (Louis Francis Albert Victor Nicholas Mountbatten , Camilla Mountbatten ), V . York Dük ve Düşesi (Leonard Harington ve Grace Harington), , Wellington Düşesi (Leydi Lydia Marinette Wellington) Gloucester Dükü (Christian O'Sullivan) , Berkshire Vikontesi ( Eleonor Scarlett O'Sullivan)
Lancaster Kont ve Kontesi ( Taylor Ralf , Maggie Ralf ) Graham Markizi ( James Frederik Evans ) ,Bedfordshire Kontu (James Bedfordshire) ve dahası...

Soyluların geçit törenine dönüşen bu renkli görüntü ve şehrin ileri gelen zenginlerinin oluşturduğu kalabalık, balo salonunu doldururken gruplar çoktan oluşmuş, dedikodu fısıltıları birer uğultuya dönüşmüştü.
Şüphesiz baloda bulunan tüm bu insanlar olacak olanı merak ediyor , Kraliçenin niyetini yahut niyetindeki ciddiyeti anlamaya çalışıyordu. Söz konusu Prens Howard için gerçekten uygun bir eş adayı bulmak isteniyorsa eğer bekar genç kızları olan her annenin söyleyecek en az bir çift sözü olacaktı elbette.

Kitaptaki SırHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin