Allah'ın selamı, rahmeti ve bereketi üzerine olsun kıymetli okurum.
Bugün seninle güneşin doğuşunu görebileceğimiz Alp dağlarının zirvesinde , tertemiz oksijeni soluyarak , muhteşem manzarayı seyrederken sohbete başlayalım.
Her sabah güne ne ile başlıyorsun?
Eğer müslüman isen her güne sabah namazı ile başlaman gerekiyor. Peygamberimiz (sav) sabah namazının önemini vurgularken şöyle buyuruyor ;
"Sabah namazının iki rekât sünneti, dünya ve dünyadaki her şeyden daha hayırlıdır."
Peki neden sabah namazına uyanmak bize bu kadar zor geliyor?
Öncelikle teknolojinin ilerlemesi ile vaktimizin elimizden su gibi akıp gittiğini söylemek istiyorum. Özellikle gece uyku hormonunun salgılandığı
saatlerde uyumamış olmamız yorgun , halsiz ve bitkin uyanmamıza sebep oluyor.Eğer geç saatlere kadar oturup dizi ve film izlemişsek yada sosyal medyaya şöyle bir bakıp çıkayım diye girip saatlerce çıkamamışsak muhtemelen sabah namazına uyanmamız çok zor olacaktır.
Namaza başladıysan ama hala sabah namazına kalkmakta güçlük çekiyorsan sana 5 tavsiyem var ;
Birincisi ; Gece yatarken sabah namazına uyanmaya niyet etmelisin. Eğer alarmı kurarken nasıl olsa uyanamam ama yine de alarmı kuralım diye niyet edersen emin ol ki kalkamazsın. (Tecrübe ile sabit)
İkincisi ; Sabah namazı vaktine en az 6 saat varken uyumuş olmalısın. Çünkü imsak vaktine iki saat varken uyuduysan , sabah namazına kalkmak öyle kolay olmayacaktır . ( Tecrübe ile sabit)
Üçüncüsü ; Sabah namazına uyanman için tedbir alman gerekiyor. Mesela uyanmak için alarm kurup ve uyku esnasında alarmı kapatıp uyumaya devam edenlerdensen bir değil beş alarm kurman gerekir.
Birini duymasan bile diğerini muhakkak duyacaksın.
Tedbir alırken uyumadan önce Kevser suresini de okuyabilirsin.Dördüncüsü ; Alarmı duyup uyandığın anda hemen besmele çekersen yataktan kalkman kolaylaşıyor. Bunu defalarca denedim. Her uyandığımda tekrar uykuya dalıyordum. Artık uyandığım anda besmele çekiyorum ve rahatlıkla kalkıyorum.
Beşincisi ; Sabah namazı hassasiyeti göstermelisin. En önemli vakitler arasında yatsı ve sabah namazı vardır. Çünkü bu vakitlerde insanlar seni görmüyor ve sen sadece Allah rızası için namaz kıldığını bir nevi ispatlıyorsun. Peygamber efendimiz (sav) şöyle buyuruyor ;
"Münafıka en ağır gelen namaz; yatsı ve sabah namazlarıdır. Eğer bilseydi o iki namazda ne var? Sürünerek dahi olsa onun ikisine gelirdi."Sabah namazı ile ilgili Yüce Rabbimiz şöyle buyuruyor;
"Güneşin batıya yönelmesinden gecenin kararmasına kadar namaz kıl. Sabah namazını da (kıl). Şüphesiz sabah namazı melekler tarafından şahid olunandır."
Sabah namazı ile ilgili sayısız ayet ve hadis vardır. Hepsi de sabah namazının önemini anlatmaktadır.
Sabah namazı vaktinde uçağımız varsa o saatte muhakkak kalkıyoruz da Allah'ın emrine neden gevşeklik gösteriyoruz. Mesela sabah namazı vakti işe giden bir insan her gün aynı saatte kalkıyor , okula giden bir öğrenci aynı saatte kalkıyor , bebeğini emziren anne aynı saatte kalkıyor ama namaz kılmak için kalkamıyorsa insanın kendisini sorgulaması gerekir.
Eğer sabah namazına kalkmadığına pişman olmuyorsan büyük yanılgı içindesindir. Bende sabah namazına uyanamadığım zaman hangi saatte uyandıysam o vakitte kazasını kılıyordum. Bir gün Hz. Ömer (ra) bir sözü karşıma çıktı ve kendimden çok utandım ;
"Ya inandığın gibi yaşarsın , ya da yaşadığın gibi inanırsın"Gerçekten öyle değil mi? Eğer istediğimiz saatte sabah namazını kılıyorsak bu yaşadığımız gibi inandığımızı gösteriyor. Önce kendi nefsim için sonra değerli okurum senin için yaptığım beş araştırmayı uygularsan Allah'ın izniyle artık sabah namazına uyanmakta zorluk çekmeyeceksin.
Yazımı buraya kadar okuduysan küçük yıldıza tıklayıp oylamayı unutma ve fikirlerin benim için önemli yorumlarını bekliyorum. Arkadaşlarına bu bölümü göndererek onlara da faydalı olabilirsin.
Yeni yazılarımı okuyabilmek için beni takip edebilirsin.Kendine çok iyi bak, Allah'a emanet ol güzel insan.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Allah aşkı
Storie brevi"Kalpler ancak Allah'ı anmakla huzur bulur"Ra'd 28. Ayet Ben kalbimdeki taşıdığım Allah aşkından ilham alıyorum