العشم

767 16 9
                                    

صراخات انثي
البارت الخامس والعشرون
العشم

اوقات بتحلم حلم في نومك بيبقى حلم جميل تصحى من نومك وانت مبسوط وسعيد ومودك حلو وفجأه وبدون مقدمات بيتقلب مودك ويتغير على الواقع الي انت عايش فيه وواقعك المرير وفي ناس كتير بتتمنى تفضل عايشه في حلمها الجميل ومش عاوزه تفوق منه ابدا وكأن حلمها ده هو المنفذ الوحيد ليه في عيون الناس جرب انك تحلم وتحقق أحلامك جرب ان تعيش حياتك على هيئه حلم َارضي دايما بالمقدر والمقسوم واحلم بس احلم على قدك وفي متناول ايدك ومتشطحش باحلامك عشان متتعبش نفسك احلم عشان كل فكره ناجحه اولها حلم.....

الغشم...... صراخات انثي........ الراقي......

استنى بس مش بالسرعة دي يا دكتور

أنت .....

أنتي كويسه

ده على أساس اني لسه راجعة من الجم ولا من الشوبنج

ورد كلميني عدل أنا كنت بدور عليكي

و المفروض أصدقك يا وليد و يا ترى كنت بتدور عليا فين ولا مدام مرجريت نسيت تقولك على مكاني

أيه التخريف ده و بعدين أنتي كنتي مع البني آدم الحقير ده فين ؟

إحترم نفسك يا وليد بدل ما أعرفك مقامك و أفهمك بطريقتي مين هو أدهم

يا أخي مش مكسوف و أنت بتسألني كنت فين و أنت السبب في كل ده

ورد لما نكون لوحدنا هفهمك كل حاجة و أكيد الشخص ده حاول يخدعك و يكذب عليكي فبلاش تصدقيه ده أنا وليد جوزك أللي بيحبك و أبو ابنك .

متجبش سيرة ابني على لسانك و فعلا فيه كلام بنا كتير

ورد أنا مضطر أمشي و ده رقمي متتردديش لو إحتاجتي لأي حاجة هكون جنبك في أي وقت

شكرا يا أدهم و أكيد هنتقابل تاني

أنتي مجنونه ده على جثتي . إزاي تقوليله كدا أنتي مراتي و إزاي تكلمي واحد نصاب و كداب و قدامي هي دي التربية و الأصول يا بنت الحسب و النسب .

وليد إلزم حدودك

أدهم بعد إذنك إتفضل أنت و أنا أعرف أرد عليه كويس .

سلام يا ورد

أنت بقى لا تتكلم عن تربية ولا أصول ولا تحب أقولك على حقيقتك و اسمك أللي المصريين بيقولوه على أللي زيك أللي نسي أصله و دينه و الرجولة و الأخلاق و رضي يكون مع الخوجات .

لولا أننا في الشارع كنت عرفتك مقامك كويس و أنا أبقى مين لكن هعذرك أكيد النصاب ده ضحك عليكي بكلمتين و عملك غسيل مخ بس حقي زي ما سمعتيه تسمعيني أنا كمان .

صراخات انثيحيث تعيش القصص. اكتشف الآن