Dit project was ontzettend saai.
Wacht, je had toch gesuggereerd dat het interessant was?
Ja, maar helaas waren er ook weken waarop er niks gebeurde. En dit keer geef ik jullie geen time skip en zullen jullie het toch echt moeten lezen. Tenzij je dit hoofdstuk overslaat natuurlijk, maar ik hoop dat jullie mijn schrijfstijl vermakelijk genoeg vinden om dat niet te doen.Na het krijgen van de honderd lezers, besloot ik dat het tijd was om wat minder hard mijn best te doen. Ik had er alles aan gedaan om mijn verhaal de beste start te geven, maar soms heeft hard werk tijd nodig om te groeien. Dus stond ik mezelf toe een stapje terug te nemen en me meer te focussen op de fantasy die ik aan het schrijven was
Ik had het niet verwacht, maar ik was verliefd geworden op het verhaal en vooral hoe makkelijk het was om te schrijven. Omdat ik me voordeed als een minder ervaren schrijver kon ik mezelf toestaan om regels te negeren. Show don't tell en alle andere tips die ik anderen had gegeven deden er niet toe, ook mijn plot was niet ingewikkeld. Ik kon gewoon een simpel fantasy verhaal schrijven. Het is echt heerlijk om iets te kunnen schrijven zonder je druk te maken.
Toen ik begon met het schrijven van Cursed had ik geen plot. De cover die ik had gemaakt was dan ook een standaard fantasy cover. Maar nu had mijn verhaal een richting gekregen en was het tijd voor een nieuwe cover. Alleen had ik wel een klein probleempje. Mijn kleine aantal volgers zorgde ervoor dat ik hem niet meer onopgemerkt kon veranderen. Zeker niet omdat het juist deze cover was waar ik veel complimenten over had gekregen.
Ashlynn is in tegenstelling geen covermaker en het zou vreemd zijn als die zo genaamde vriendin haar nogmaals een nieuwe, even complexe cover zou geven. Dus hoe los je dat op?Nou, toevallig staat mijn covershop bijna bovenaan als je op cover of covershop zoekt. Dus hoe groot is de kans dat onze Ashlynn toevallig bij mijn covershop aanvraagt. Nee, het is geen valsspelen. Iedereen op Wattpad kan bij mij een cover aanvragen en ik heb de aanvraag behandeld zoals ik elke andere zou behandelen.
Ik moet zeggen, het was ongemakkelijk om met mezelf te praten. Zeker omdat ik wel wat vragen aan mezelf had te stellen. Maar goed, voor het geval iemand me verdacht vond of gewoon nieuwsgierig was naar de aanvraag wilde ik het zo normaal mogelijk laten lijken. En ik geloof dat dat gelukt is.
Niet lang nadat ik ik mijn eigen shop aanvroeg, kwam de dag project spotlight begon. Voor even kwam een einde aan de saaie sleur. Nu moet ik hier wel even de kanttekening plaatsen dat alle lieve woorden en dingen die ik tijdens dit project heb gedaan oprecht waren.Natuurlijk, ik schreef me ook in met het idee dat ik er misschien een paar lezers aan kon overhouden. Ik denk dat ik daarin niet de enige ben. Maar dat betekent niet dat ik het niet serieus nam en niet oprecht mijn best heb gedaan om mensen een glimlach te bezorgen. Ik hoop dat hoe hard ik mijn best heb gedaan, daarvan kan getuigen.
Voor het grootste deel had Project spotlight weinig impact op dit project. Het was gewoon iets leuks dat een paar weken lang parallel aan dit project liep. Er gebeurde dan ook niet veel bijzonders in deze dagen. Er waren weinig nieuwe lezen en de statistieken die ik had bijgehouden leken ook niet indrukwekkend. Maar dat zou snel veranderen en mijn saaie schrijversleven zou een stuk spannender worden. Want ik stond op het punt om gezien te worden.
JE LEEST
Undercover op Wattpad
Non-FictionHet is tijd voor een kleine verrassing... Na een een jaar lang onbevoegd schrijftips hebben gegeven duik ik in een nieuw avontuur. Door middel van een maandenlang, chaotisch experiment probeer ik te achterhalen of Wattpad echt dood is en wat er eig...