3

2.6K 100 8
                                    

اسكريبت /الخادمه والمعاق.
بقلمي /بسمله صالح ،البارت 3
لا اله الا الله.
في البدايه حابه اشكركم على التفاعل العسل دا شكرا ي قمرات.
الدكتور : للاسف يا انسه ما فيش تحسن مع ان المفروض الادويه اللي اخدها تعمل معاه تحسن على الاقل يقدر يحرك صوابع ايده لكن بقاله سنتين على الوضع ده جربت ادويه كتير وعملت سيرش كثير عن حالته بس ما فيش حاجه عامله تاثير.

امنيه : طيب ممكن اعرف ازاي قدر يوصل للحاله دي.

الدكتور هو عمل حادثه من سنتين لان فرامل العربيه كان ملعوب فيها وعمل حادثه كبيره جدا ونجا منها باعجوبه وفي ناس انقذوه جابوه المستشفى كان جاي حرفيا متكسر وجسمه كله كدمات وكسور كثير جدا مضاعفه في جسمه وكان وجاله نزيف هو المفروض ان كان بعد الادويه يبدا يتحسن على اقل بعد ست شهور لكن ما فيش تحسن خالص ولقيناه ان هو بينضر اكتر.

امنيه طب ممكن تكون الادويه مش مناسبه ليه الدكتور ازاي مش مناسبه ليه ماسك الدكتور شريط وقال ده الشريط ده اقرئي الروشته بتاعته وهتعرفي ان هو مناسب ليه.

امنيه طب حضرتك غير له الادويه وشوف ادويه تانيه.

الدكتور: تمام يمكن يتحسن.

وكتب الدكتور على الروشته الادويه وإدها لي امنيه وخرج.

كانت مروه قاعده في الجنينه بتشرب الكوفي بتاعها ونزل الدكتور وقفت مروه.

مروه : دكتور طمني في تحسن.

الدكتور : للاسف مفيش تحسن.

في اوضه رحيم  كانت امنيه قاعده معاه وبصت لقيت الدكتور مشي وبصت قبل ما تقفل الباب تشوف في حد جاي ولا لا لكن ما فيش حد جاي قعدت وهي بتقول مش عارفه انا ليه حاسه يا رحيم ان الادويه دي لها سبب في عدم تحسنك بس ازاي والدواء دا خاص بحالتك والمفروض بالمواظبه عليه تتعالج لكن المشكل أن مفيش تحسن بنسبه 1%.

بصلها رحيم كتير وبدأ يحرك دماغه واكنه بيحاول يقول حاجه.

مسكت امنيه أيده وقالت : قول حاول تتكلم أو تعمل اشاره اي سبب عدم تحسنك اكيد انت عارف.

رحيم بيهز راسه ويحركها تجاه رف الادويه.

امنيه : مش فهمه حاول تشاور بي ايدك.

بدأ رحيم يحرك صابع واحد تجاه الدواء.

امنيه : عايزه تاخد الدواء.

بص لها رحيم بغضب وكأنه بيلعن غبائها لانها مش قادره تفهمه.

امنيه: اهدى ما تتعصبش هجيب الدوا وعرفني انت عايز ايه.

وراحت امنيه اخذت كل الدوا اللي كان محطوط على الرف وحطيته قدامه.

امنيه: ايه عايز تقول ايه على الدواء.

بث رحيم على الدواء وبدا يهز راسه بالنفي.

امنيه : مش عايز تاخد الدواء.

الخادمه والمعاق /الكاتبه بسمله صالححيث تعيش القصص. اكتشف الآن