5 الصدمه

2.5K 87 11
                                    

الخادمه والمعاق
بقلمي / بسمله صالح ،البارت 5
لا اله الا الله.

في صباح يوم جديد صحيت امنيه وخرجت من القصر وكانت الصدمه لما وصلت معمل التحاليل وسألت الدكتور عن النتيجه.

امنيه : دكتور ايه نتيجه التحليل واي تركيبه الدواء.

الدكتور : بصى يا دكتوره الدواء دا مش الاصلي يعني مكتوب عليه نوع الدواء الحقيقي الي هيعمل مفعول ، لكن التركييه الي جوه بدمر صحه الشخص ، بتخليه زي المشلول حالته مش بتحسنن وممكن تسوء لو استمر الدواء دا الشخص المريض ياخده فتره طويله احتمال 55% يفضل بالشكل دا حتى لو أخد العلاج الاصلي.

امنيه بصدمه: معقوله المفروض اعمل شكوى على الشركه دي.

الدكتور : لا الي عمل كدا شخص ذكي، وعارف هو بيعمل ايه ، لان محدش يقدر يعرف أن الدواء هو الي بيأثر عليه.

امنيه : تمام شكرا لحضرتك ، الله يجزيك خير.

تعالوا بينا فلاش باك.

"يوم ما امنيه خرجت واشترت لبس ليها ولرحيم واشترت الدواء ودت العلاج للدكتور يفحصه وبعد 3 ايام راحت تشوف النتيجه وطبعا محدش يعرف غيرها ".

                    باك.

ركبت امنيه التاكسي وفضلت تفكر كتير ياترى مين الي عايز يإذي رحيم كدا ، وايه مصلحته.

امنيه في نفسها" الدكتور الي بيتابع حالته مالوش ذنب إنما في حد بيبدل العلاج لان الروشته العلاج الي فيها بيأثر بالايجاب إنما الدواء الي بيتبدل بيأثر بالسلب ، اخر مره الدواء الحارس جابه بس طنط مروه هي الي طلعته ، في لغز في الموضوع يا الحارس ليه يد في الموضوع ،يا اما لا لا مش معقول مروه متعملش كدا في ابنها ، ياربي دماغي هينفجر مين الي بيعمل كدا ، لازم اراقب من بعيد".

فاقت امنيه من شرودها على صوت السائق : يا انسه وصلنا.

نزلت امنيه وحاسبته ودخلت القصر.

على ومروه كانوا قاعدين مع بعض وبيشربوا قهوه.

امنيه : السلام عليكم.

على ومروه: وعليكم السلام.

على : اي يا مروه كنتي فين بتزوري خالد.

امنيه بتوتر خفيف : ا اه يا عمو بس ملتقهوش رحيم صحى.

على : اه اطلعيله.

طلعت امنيه ولاقت رحيم بيبص على الباب ولما شافها ابتسم.

امنيه : رحيم عامل ايه يا بطل.

هز رحيم رأسه بمعنى الحمدلله.

امنيه وهي بتقعد على طرف السرير جنبه : عندى ليك خبر انما ايه فل؟

بص لها رحيم وحرك عيونه بمعنى ايه هو ؟

امنيه : بص يا باشا بإذن ربك بعد 6 شهور هتتحسن بنسبه 60% اه والله متستغربش دي حقيقه ، قولك على سر خطير سبب عدم تحسنك.

الخادمه والمعاق /الكاتبه بسمله صالححيث تعيش القصص. اكتشف الآن