Jessica, Marie Claire dergisine röportaj verdi. Türkçeye çevrilmiş halini yazdım.
Uzun bir süre önce Jessica çekimler için Marie Claire kameralarının karşısında duruyordu. Önceki gibi bir grup menajer ve çalışanı peşinden sürükleyerek değil, bu sefer stüdyoya tek başına geldi. Doğum gününden bir gün önceydi ve kendisine epey yakın olan fanlar ona 'Sica' diye seslenerek Jessica ve dergi çalışanları için hazırladıkları bir kutu cupcake ve içecekleri sundular. O, son zamanlarda biraz kilo almış gibi görünüyor ve şu aralar markası 'Blanc&Eclare'in yeni koleksiyonunu hazırlamakla meşgul.
Her şey değiştiğinden beridir bu onun ilk röportajıydı, bu yüzden cevap verirken çok daha tedbirli görünüyordu. Ama bakışlarından artık geçmişi geride bıraktığını ve yeni hayallerinin peşinde koştuğunu anlayabilirsiniz.
"Bu sezon Blanc & Eclare'de kot serisi olacak. Kot işi gerçekten çok zor. Bu ürünleri giyecek olanların bakış açıları hakkında çok fazla düşündüm. Dar kot pantolonları tasarlarken Asyalılara hangi uzunluğun daha iyi olacağı hakkında düşünmem gerekti. Hong Kong'da ve Çin'deki Lane Crawford mağazalarında Blanc&Eclare ürünlerini bulabilirsiniz. Kore'de de satış mağazaları açıyoruz ve sanırım yakında alışveriş mağazalarında da dükkanlar açmaya başlayacağız."
Son dönemlerde Jessica epey değişikliklikler yaşadı. Ve bu değişiklikler sonucunda da birçok kırıcı sözle karşı karşıya kaldı. Gerçeğin ne olduğunu ve nelerin yanlış anlaşıldığını belirtmekle vakit harcamaktansa sessiz bir şekilde yeni alanlara açılarak moda çizgisini geliştirmekle vakit geçirdi ve sahneden uzak bir dünyayla yüzleşmeye başladı.
"Dürüst olmak gerekirse bu röportaj için çok heyecanlıyım. Büyük yanlış anlaşılmalara sebep olan, söylemediğim şeyler yazıldı çizildi. Ve bunlar her olduğunda kendimi ifade edebileceğim diye bir şey yok. Daha büyük bir çerçeveden baktığımda, her şeyi açıklamaya çalışmaktansa açıklığa kavuşturacağım konular hakkında seçici olmak daha iyi diye düşünüyorum."
"Tüm dünyanın benden nefret ettiğini hissettiğim zamanlar oldu. O zamanlar benim için zor geçmedi dersem yalan söylemiş olurum. Ama artık o kadar fazla takmıyorum. Daha güçlü durmaya çalışıyorum. Biraz fenaymışım gibi gözüküyorum. Sanırım insanlar bu yüzden benden daha çok nefret ediyor."
Saçmalama Jessica! Nefret edilecek biri misin sen? Sırf biraz fenaymış gibi gözüktüğün için nefret edilir mi senden? HATERS GONNA HATE!
"Her şey beni büyülüyor. Hazırladığım tasarımlar bir ürüne dönüşüyor ve bu ürünlerin mağazalarda sergilendiğini ve insanlar tarafından satın alındığını görmek gerçekten çok ilginç. Ama insanların bu markanın tek sorumlusu benmişim gibi yanlış bir algıları var. Gerçek şu ki bir ürün ortaya çıktığında tüm ekip üyeleri bir araya geliyor ve düşüncelerini paylaşıyorlar. 'Temsilci' ve 'patron' yakıştırmalarından dolayı biraz mahcubum ve kendimi sorumlu hissediyorum. İsmimin diğer insanların çabalarını gölgelemesinden üzüntü duyduğum zamanlar oldu."
Jessica'nın zor zamanlarında en büyük güç kaynağı ailesi oldu. Kısa süre önce kız kardeşi, annesi ve babasıyla tatile çıktı. Idol olarak çıkışından bu yana ilk defa tüm aile olarak tatile gidebilmişler.
"SNSD'de olduğum zamanlarla kıyaslayınca hayatımda büyük farklılıklar var. Diğer üyelerle birlikte vakit geçirmek gerçekten çok keyifliydi ama artık kendimleyim, daha çok vaktim var. Moda tasarımı hakkında daha sağlam bilgiler edinmek için okula gitmeyi planlıyorum fakat henüz ne zaman gideceğime karar vermedim. Şimdilik aktif olarak kendi kendime öğreniyorum. Farkettim ki ne yollardan geçersem geçeyim kısa süre sonra daha ferah zamanlara kavuşuyorum. Çok zor yollardan geçmeme rağmen zaman geçtikçe daha mutlu bir ben ortaya çıkıyor."
Ayrıca verdiği kararlarla daha özgür bir hale gelmiş.
"Hala SNSD üyesi olsaydım bu çekimleri bile yapma fırsatım olmayabilirdi. Idol grupları her zaman mutlu olmak zorunda. Kibar olmak, masum olmak ve parlamak zorunda. Ama ben artık 27 yaşındayım. Daima mutlu küçük bir kız olarak kalamam. Belki insanlar bu fotoğrafları gördükten sonra "Artık SNSD'de olmadığı için soyunmaya başladı" diye düşünebilir. Ama ben artık küçük bir kız değilim. Jessica'yı bir kadın olarak göstermenin bir sakıncası yok bence. 19 yaşımdayken çıkış yaptığımda kısıtlamaların ve sınırların sinir bozucu olabildiği zamanlar oldu. Şimdi, bütün kararlarımı kendi başıma verebiliyorum. Bu fotoğraf çekimlerine kendi başıma gelmeye karar vermek o kadar da kötü değildi."
He anladınız artık? "SNSD seksi olamıyormuş hahaha" demeyi kesin. SM ile anlaşmalarında var bu. Marie Claire çekimlerine bakın seksi Jessica'mız gelmiş.
Jessica geçmişteki tüm pişmanlıklarını ve kendisi hakkında toplumun yanlış düşündüğü noktalara açıklık getirememenin verdiği düş kırıklıklarını geride bırakmaya karar vermiş. Bunun yerine her geçen gününü kendisi için çizdiği yolda ilerleyerek harcıyor ve sesinin büyüsünü ele geçiren müziği bir kenara bırakmak istiyor.
Ne Jessi müziği mi bırakıyor?! Onun büüyüleyici ,eşsiz, tiz sesinden yeni ve mükemmel şarkılar duyamayacak mıyız bir daha??
"Son zamanlarda kendim hakkında daha çok düşünmeye başladım. Birkaç sene içinde 30 yaşında olacağım ve bu beni biraz endişelendiriyor. Neden bilmiyorum. Şimdi düşünüyorum ki bu hayatı kendim için yaşamalıyım, başkaları için değil. Ve artık yalnızım, bu yüzden daha önce diğer üyelerin doldurduğu eksikliklerimi şimdi kendi başıma doldurmam gerek. İnsanlarla ilk tanıştığımda onlara yaklaşabilmeliyim ve insanların benim yanımdayken daha rahat olmalarını sağlamam lazım. Sanırım insanlar beni gördüklerinde benim bir duvar gibi olduğumu düşünüyorlar. Yakın olmadığım birilerine karşı ilk adımı atmak benim için çok zor. Bu yüzden tüm davetlere kendi başıma katıldığımda çok zorlanıyorum. Birinin bana karşı yakınlaşması gerektiğini düşünmeden önce benim o insana karşı ilk adımı atabilmem lazım. Bu yüzden duvarlarımı yıkmaya çalışıyorum."
Benim de istediğim bu. Artık hayatını yaşamalısın Jessi...
Aslına bakılacak olursa bu bizim 'buzlar kraliçesi' olarak bildiğimiz Jessica. Hayat dolu değil, kendisini saklamaya meyilli. Ayrıca çalıların arasında çarpışmaktan hoşlanmıyor, karşısındaki kişinin kolaylıkla anlayabileceği şekilde konuşmayı tercih ediyor. Bu yüzden insanların neden onu bir duvar olarak gördüklerini ve kendisinin neden yanlış anlaşılabildiğini anlayabilirsiniz. O birçok engelin üstesinden geldi ve şimdi kendisi için çizdiği yola odaklanmış durumda ve tüm zaman boyunca ertelediği hayallerini yaşıyor ve sürekli yeni hayaller kurarak keyifli bir yaşam sürüyor.
Seni seviyoruz Jessi...
Multimedia'da Jessica'nın OST koleksiyonu var. 24 dakikalık.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ᴀʙᴏᴜᴛ ꜱɴꜱᴅ | 𝐉𝐄𝐒𝐒𝐈𝐂𝐀¹
Randomulusun kız grubunun ana vokali, ice princess Jessica Jung * Girls' Generation *kimkibumkeyismylove