Mijn pen glijdt over het witte blad zodat er zinnen vormen. Pfff, nog een half uur Nederlands. Terwijl de leerkracht alles uitlegt, kijk ik om me heen naar al mijn klasgenoten. Naast mij zit een jongen met een brilleke, tof manneke maar ja. Schuin achter mij zit Felix een goeie vriend van mij. De andere kant zit zijn vriendinnetje Elly. Achter mij zit haar beste vriendin Nelle. Terwijl ik nadenk over wat ik dit weekend zal doen vliegt de tijd voorbij. Felix fluisterde iets naar mij: 'Hopelijk gebeurd er nu iets spannends. '. Waarop ik antwoordde: 'Erger dan les kan het niet worden. '. Verkeerd gedacht. We horen gekrijs vanuit de gang waarop iedereen recht springt. 'Iedereen rustig blijven! Ik ga kijken en jullie blijven rustig zitten, begrepen! ', zei de leerkracht duidelijk. Ze liep uit de klas de gang in. Daarna horen we nog harder gekrijs in de gang. Toen hebben we onze leerkracht nooit meer terug gezien. Er werd gefluisterd in de klas toen opeens het alarm afging. We konden uit het raam springen om te ontsnappen maar we zaten op de 2e verdieping dus daar kwam niet veel van in huis. Iedereen liep panikerend uit de klas. Ik bleef zo dicht mogelijk bij Felix en de anderen. 'We bleven maar lopen en lopen als hersenloze zombies', dacht ik bij mezelf. Iedereen liep maar door elkaar gewoon om buiten te geraken. Naast ons hoorden we gekrijs maar we hadden geen tijd om om om te kijken. Daar was de deur al. Ik duwde de deur van me weg. De politie stond al op de baan met heel veel man. Ze leidden ons naar ziekenwagens en onderzochten ons. Ook al konden ze zien dat we niks mankeerden onderzochten ze ons grondig, maar waarnaar dan?
Hoe gaat dit nu aflopen? Misschien heb je al gemerkt dat dit hoofdstuk voor een deel aangepast is, omdat het onaangepaste deel niet zou kloppen met het verhaal. Blijf zeker up-to-date!
Vele Grtjes JarrieBorrie
JE LEEST
Virus is coming!
General FictionIn een labo in Zweden waren wetenschappers op zoek naar een medicijn tegen kanker. Dat onderzoek draaide heel anders uit. In plaats van een medicijn te vinden, creëerde men onwetend een nog gevaarlijker virus. In het begin dacht men het virus nog in...