24 Februari 2023 8:05
"Marith, ik ben naar kantoor en Caro die ligt nog te slapen. Succes op school" word er geroepen door de hal. "Dankje Matthy tot vanavond!". Antwoord ik en ik hoor de deur dichtvallen. daar zit je dan in een huis waar ik net 4 maanden woon. laten we maar naar school gaan het is 8:15 en heb over 30 minuten mijn eerste les. eerst nog een briefje maken voor Carolijn, dat doe ik altijd als ik naar school ga en er is nog iemand thuis.
Hey Carolijn
Ik ben naar school, ben al om 12:00 uit dus zie je me straks wel weer. Tanks voor dat ik hier mag zijn. Iknow heb het al elke dag gezegd maar ik meen het, ik hou van je. Tot vanmiddag! Groetjes marithaangekomen op school loop ik eerst naar mijn kluisje. blijkbaar ben ik de eerste van mijn vrienden. Ik zit nog op de middelbare school, klas 4 vmbo-t ben niet de slimste, maar ja moet wel dit jaar examens doen. Na 2 minuten zie ik mijn beste vriendin binnen lopen. Snel loop ik naar de toe. "Hey fenne, jij ziet er ook vrolijk uit". Ze kijkt me boos aan en zegt "ja hallo ik ben hier niet voor me plezier, het is school waarom zou ik blij zijn?" "Nou meschien omdat ik er ben, kijk dan hoe leuk ik ben." Beantwoorden ik haar. "Oja marith jij bent het, ik dacht dat jij een monster was. Nou is me dag echt stukken beter" zegt fenne sarcastisch.
Het is nu 12:00 dus ik ben uit! "Marith zullen we iet doen, ik wil eigenlijk wel weer een keer nou jou huis is daar altijd gezellig. Het is denk ik bijna een half jaar gelden dat we iets leuks hebben gedaan en bij jou ben geweest". Zegt fenne nadat we het lokaal verlaten. "Ummh ik kan niet moet huiswerk maken, druk, druk, druk." Bedenk ik snel. Fenne weet niet dat ik nu bij matthy woon. "Oke dat een andere keer" zegt ze twijfelend. Samen met fenne en paar andere vrienden lopen we door de gang richting ons klusjes. "Nova kan ik je jog even spreken?" Hoor ik achter me. Ik draai me om en zie daar mij mentor staan, meneer lamers aardige gozer alleen ik weet nu al waar het over zal gaan, ik heb daar echt geen zin in. "Ja prima". Antwoord ik hem. Ik zeg tegen mijn vrienden dat ze mogen gaan en zeg ze gedag. "Dus marith, vorige week hadden we ouder gesprek alleen was jij en je ouders er niet. Ik heb je ouders gemaild maar ze reageert al een tijdje niet meer, zou jij ze thuis even kunnen zeggen dat we een nieuwe afspraak moeten maken voor jou gesprek.". Zegt mijn mentor nadat iedereen om ons heen weg is. Ja hoor ik had gelijk nu moet ik weer liegen"Mijn ouders die ummh zij.. op vakantie,ja dus die kunnen niet reageren maar ik zal ze meteen inlichten als ze thuis zijn!" Lieg ik.
"Ik ben thuis" roep ik door de hal. Snel hang ik mijn jas op de kapstok en zet ik mijn schoenen op het rek waar al de andere schoenen bij staan, dan open ik de deur naar de woonkamer/ keuken. De keuken en woonkamer zijn in elkaar. Ik zie carolijn bezig zijn met een eitje aan het bakken. "Hey lieverd, hoe was het op school". Begroet ze mij. Caro noemt me altijd lieverd, ze zorg voor me hoe een moeder vaar jou dat zou doen ook al schilt het iets langer dan 10 jaar onze leeftijd voelt ze voor mij aan als een moeder. Dat zelfde heb ik ook bij Matthy, voor hem ben ik zijn kind en hij voelt voor mij als papa. Hun 2 beschermen me zo goed vanaf het begin dat ik hier ben gaan wonen. "Ja ging wel goed alleen weer zo moe als altijd". Antwoord ik haar "Ja snap ik, is ook logisch de dokter had toch al gezegd dat je er minstens 1 jaar last van zou kunnen hebben". " ja maar een jaar hoe ga ik dat ooit volhouden na 3 maanden ben ik echt op dat weet ik nu al." Zeg ik met tranen in mijn ogen "Hey kom hier het komt echt wel goed, ik ben der voor je en matt ook he, dat moet je weten". En ze trekt me in een stevige knuffel, dit geeft me echt vertrouwen. " wil je ook een eitje want het is tijd voor middag eten". Zegt ze na dat we Ik knik ja en ga op de bank liggen. Ik ben echt dood op maar het is nog maar 13:00 dus dat word nokken.
Ik moet ze nog vertellen over wat ik met men mentor heb besproken, dat doe ik wel dadelijk bij het avond eten. Ik heb er nu geen zin in om over te gaan praten plus matt is nog niet thuis.
Het is nog steeds de zelfde dag, ik heb niet keer vee gedaan nadat ik thuis ben gekomen. Heb wel nog even samen met caro de bootschappen gedaan, dan hoeft matt dat niet te doen zal hij vast niet erg vinden. Het is nu avond, ik ben nu eten aan het koken. Ik doe dat elke week 1 keer want ik vind dat wel zo eerlijk tegenover matt en caro want hun geven me een plek om te wonen en ik kan op te minst wel een keer koken.Ik hoor de deur van de hal open gaan en dan zie ik matthy binnen lopen. Eerst loopt hij naar caro en zegt. "Hey schat hoe is het met je?" "Goed hoor, lekker gewerkt?" Hij knikt en plant zijn lippen op die van carolijn. "Gatver, slijmballen." Zeg ik hard op. Meteen nadat ik dat zij liet hij caro los en liep naar mij. "Ik heb jou ook wel gemist hoor kleine". En hij heeft mij een knuffel.
JE LEEST
het geadopteerd meisje van een YouTuber|| ft. de bankzitters
Fanfictionhoi ik ben marith en ben 16 jaar. ik woon nu bij matthy en carolijn. hoe ik hier terecht ben gekomen is een lang verhaal, dit ga ik jullie vertellen in dit boek. Er komt veel vriendschap, verdriet en vertrouwen