الفصل السابع عشر

64 14 0
                                    

 بعده عده أيام ظلت سيبال في نفس الحال ولكن ذلك الوغد ياسين كان نفذ تهديده ورفع قضيه اخلاقيه علي زوجته لتبرئه ذمته من قضيه ضرب زوجته فذلك هو القانون . وعلي صعيد اخر كانت شاديه تزور سيبال في المستشفى وتعطي تقريرها الي داليدا أصبحت أيضا شاديه مقربه من يارا وحكت لها كل شيء عن ما حدث من ياسين وموضوع القضيه . واخبرت شاديه بطبيعه الحال  داليدا وعجلت داليدا من إجراءات سفرها  حتي تسرع من خلاص سيبال .

ساعدت شاديه يارا كثيرا وجلست معاها في نوبات مراقبتها لسيبال، وفي احدي الليالي كانت يارا بجانب  سيبال  تسهر بجوراها  وممسكه بهاتفها لا تعلم كيف جاءتها تلك الأفكار  فتحت شات يوسف وكتبت له (  معرفش انا ليه بكتبلك ولا المفروض اني أقول كده ولا لا بس سيبال تعبانه اوي بقالها أسبوع في المستشفى في غيبوبه جوزها اللي هو اخويا ضربها بعد اتهامه ليها بالخيانه بعد ما رفع عليها قضيه زنا عشان يبرر اللي عمله ، سيبال بنت خالتنا تؤامها سافر وانضم لجماعه مش عارفين أيه هي وبعدين والدتها اتوفت وجت عاشت معانا استغل ياسين ضعفها واتجوزها غصب عنها ، حياتها اتحولت لجحيم مع اخويا  وهي دلوقتي نايمه ومعرفش هتفوق ولا لأ ) أرسلت تلك الرساله الي يوسف وأغلقت هاتفها وجلست ممسكه بأيد سيبال وتتحدث معاها.

عند سليم صعوده الي تلك المكانه في ذلك الوقت القليل جعل له مكان علي طاوله الكبار فكان لديه اجتماع بلي لي والده داليدا والمعروفه بالملكه للحديث عن العمل . التقي بها في شركته.

سليم :  it 's such an honor to meet you queen lili .

لي لي : thank you liam . I'm glad to meet you . you 're rising star to us .

سليم:  please have a seet , what you wanna to drink .

لي لي : no thing , thank you

سليم : no please you have .

لي لي: ok , for your seek  cup of coffe .

طلب سليم من مساعدته التي تدعي جينيفير ان تحضر لهم قهوه وان يأتي ادهم .

لي لي : انا والده داليدا ياليام .

اندهش سليم من حديثها باللغه العربيه ثم رد عليها بجرأته المعهوده : مستغربتش من دا اكيد وراها حد عشان تأخد المنصب دا .

قاطعته لي لي : داليدا خدت منصبها بتعبها ياليام انت متعرفش حاجه عنها عشان تحكم عليها . اللي قدمته داليدا للمنظمه محدش عمله داليدا اشطرمني انا شخصيا .

سليم :  محدش ينكر شطارتها اكيد .  كنت مستغرب من قياده بنت للفريق بس لما عرفت ان القائد الرئيسي حضرتك مستغربتش . هو حضرتك مصريه .

لي لي : لأ مش مصريه   .

سليم : يبقا والد داليدا اللي مصري وبعدين بتتكلمي مصري كويس اوي .

ضحكت لي لي :  ولا والدها مصري .

سليم :امممممم اوك .

لي لي : اعتقد داليدا ونسبها ميهمكش في حاجه . لازم نتكلم الأول عن اللي حصل الأيام اللي فاتت معركتنا مع منظمه  qbt انت كنت الحصان الكسبان فيها بس روبن عيونه لسه عليك .

الشيكولاته المُره (مكتمله)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن