SAUDADE
USAI dari membersihkan diri,pintu almari dibuka.Sehelai short pant dan singlet putih dicapai lalu disarungkan ke tubuh.
Dia membuka pintu keluar dari bilik menuju ke dapur,tangannya mencapai mug hendak membuat segelas hot chocolate panas.
Ting!
Smartphonenya dicapai,dia memerhatikan pesan yang baru sahaja masuk menghiasi ruang layar skrin.Kiriman pesanan itu ternyata dari Chaos.
📩CHAOS
Hai,Happy New Year's pretty!
Eugene melabuhkan punggung di kerusi,bantal mini diletakkan di riba.Matanya tidak lepas memerhatikan skrin,tangannya menatal ke atas papan kekunci menaip sesuatu.
📩Replying....
LOL~It's not even pass midnight yet.What's up?
Send!
Mug ditaruh di atas meja,dia mencapai remote control menekan punat on.Satu-persatu siaran demi siaran ditukar,tiada satu pun siaran yang begitu menarik perhatiannya.
Ting!
📩CHAOS
HAHAHAHAH 🤣😝
Saja wish,takkan nak beramas mesra pun tak boleh?
Eugene menghela nafas,ini merupakan mesej pertama didapatnya dari lelaki itu sejak dua tahun ini.Dia menaip lagi...
📩 Replying...
Fuck off 😒
Dia meletak smartphone itu di atas meja,dia kembali mencapai remote menukar siaran.Terlalu lelah mencari siaran,dia menukar setting masuk ke mode netflix.Satu-persatu movie yang terpapar ditekan untuk membaca sinopsis sambil melihat trailer.
Ting!
📩 CHAOS
Hmm..sampai hati...😔tak nak chat aku ke?
Mesej itu hanya dipandang sepi,Eugene meletakkan smartphonenya kali ini dia tidak membalas pesanan kiriman lelaki itu.Dia sambung mencari satu-persatu movie yang mungkin sesuai untuk mengisi malam tahun barunya itu.
Ting!
📩CHAOS
Hey asal diam? Don't you miss me?Dua tahun tau kita tak jumpa apa semua takkan chat aku pun tak nak layan?
Eugene meletak kembali smartphonenya,dia hanya memberi balasan dua centang biru pada lelaki itu.Jarinya menekan punat pada remote memilih satu movie yang terlihat menarik baginya.
Ting!Tong!Ting!Tong!Ting!Tong!Ting!Tong!!!!
Dalam 10 minit kemudian,terdengar loceng pintu ditekan bertalu-talu.Eugene menuju ke arah skrin mini di sebalik kabinet,terpacul wajah Chaos di skrin.
"What do you want loser?"Soalnya malas.
"Let me in."Arah Chaos dengan wajah serius.
"Kau nak apa...jangan kacau akulah gilerrr......."
Eugene bersandar di dinding,dia menyelak sedikit tabir.Lelaki itu mengatur langkah menjauh dari tempatnya,Dia menghela nafas lega.Namun beberapa saat setelah itu,dia melihat Chaos kembali dengan mengangkut pemadam api di tangannya.
YOU ARE READING
ᴀɴᴏᴛʜᴇʀ ꜱɪᴅᴇ ᴏꜰ ɴ.ᴀ.ɪ.ᴠ.ᴇ: 𝐃.𝐄.𝐌.𝐎.𝐍.𝐈.𝐂 (𝐈𝐈)
Romance📓 THIS STORY CONTAINS: 🔞 MATURE CONTENT,CRIME SCENE,OFFENSIVE WORDS,SO READ AT YOUR OWN RISK! 🚫DO NOT REPORT OR DISTRIBUTE ANY NEGATIVE COMMENTS. 🚫PLAGIARISM ARE NOT ALLOWED HERE! 🤪PARDON ME FOR MY GRAMMATICAL ERROR IN BAHASA AND ENGLISH, WEL...