𝐃.𝐄.𝐌.𝐎.𝐍.𝐈.𝐂 (𝐈𝐈)⚘️ 𝟕

2.2K 42 24
                                    

HER PAST (II)


AVELINE merenung lama pada lelangit ruang tamu,dia menarik nafas lalu menoleh pada Nyx di sebelahnya yang masih setia mendengar ceritanya.

"That is why sometimes socmed is really important,right?Salah saya sendiri juga tak pernah cari tahu pasal dorang berdua."

"Bayangkan dia dah bertunang pun saya tak tahu langsung!Dapat tahu pun dari nurse kat hospital,kalau tak rasanya sampai bila-bila pun saya tak tahu benda ni."

"Dengan kawan sendiri pulak tu,pernah sekali dua Ren ikut saya jumpa sekali dengan Mic.Dorang berdua buat macam tak kenal je masa tu,macam takda apa.Pandainya dorang berlakon depan saya sampai saya tak detect apa-apa pun"

"Dalam waktu dorang dah bertunang tu,Mic layan saya baik sangat.Tak sangka tahun yang Mic ajak saya couple tu rupanya tu tahun kelima dia dan Ren.Kenapalah dia tak berterus terang je dengan saya pasal benda ni?"

"Bodohkan saya?"Katanya tertawa kecil,Nyx hanya diam tidak mencelah.

"Lepas dari tu saya cuba call dan mesej Mic,at least dia explain baik-baik sebab saya mangsa keadaan yang diperbodohkan dalam hal ni."

"Tapi,dia block saya..saya cuba chat Ren juga tapi langsung tak berbalas."

"Saya jadi terkontang-kanting,I feel hanging,Nyx."

"Mana saya kena jaga kakak saya yang masih belum stabil masa tu,saya langsung tak tahu apa yang jadi kat Adel sampai dia jadi macam tu.Adel dah terlalu deep drowning in her own world that time."

"Nak harap suami dia?tak nampak langsung batang hidung jantan tak guna tu sepanjang Adel kat hospital!I really hate him that time!Rasa macam nak bunuh-bunuh je dia!"

Aveline tunduk merengus kasar,dia diam lagi.

"Kerja saya jadi tak menentu,terpaksa ambil EL sampai kena marah dan kena warning dua tiga kali.Saya tahu saya salah baru kerja dah berani cuti banyak kali but what choice do I have that time Nyx?Hanya Adel satu-satunya harta yang saya ada..dan saya tak boleh biarkan dia macam tu."

"Saya decide untuk berhenti kerja.dan full time jaga Adel dekat sebulan.Masa tu saya masih tak putus asa untuk contact dorang berdua,sampai saya dah nekad sangat.."

"Saya datang cari Mic kat tempat kerja dia.."

*****

2021

"Bagi saya masuk sekali je..saya betul-betul kenal Mr Aramic.Saya teman rapat dia.."

Rayu Aveline pada guard yang ada di hadapan pintu masuk office,tetapi ditolak kasar oleh guard itu.

Guard itu melihat Aveline dari hujung rambut sampai hujung kaki,tidak mungkin untuknya percaya dengan kata-katanya apabila melihat keadaan gadis itu yang agak serabut dan tidak terurus.

"Excuse me.."

Tegur seseorang dari arah belakang,Aveline berputar.

Serenity sedang berdiri tegak di hadapannya,
memakai dress hitam paras lutut sambil mengganding kemas lengan Aramic di sebelahnya.

Lelaki itu langsung tidak melihat padanya,Aramic hanya memandang hadapan berkelakuan seolah-olah dia dan Aveline tidak pernah mengenal antara satu sama lain.Aveline teringat beberapa kata yang masih jelas di ingatannya.

ᴀɴᴏᴛʜᴇʀ ꜱɪᴅᴇ ᴏꜰ ɴ.ᴀ.ɪ.ᴠ.ᴇ: 𝐃.𝐄.𝐌.𝐎.𝐍.𝐈.𝐂 (𝐈𝐈) Where stories live. Discover now