I don't wanna seem the way I do
But I'm confident when I'm with you
Lately all I feel is bad and bruised
Tired of tripping on my shoesBut when he loves me I feel like I'm floating
When he calls me pretty I feel like somebody
Even when we fade eventually to nothing
You will always be my favorite form of loving~cloud 9~
_________________________
Kahar dan Bunga menjalani hidup seperti biasa. Mereka masih rapat tetapi bukan rapat seperti dulu lagi lebih rapat seperti pasangan kekasih. Kahar mula menerima kenyataan tentang pemergian Milea , dia pun telah mula menerima Bunga dalam hidupnya.
Mereka bahagia berdua , hari demi hari Kahar semakin jatuh cinta dengan Bunga. Dia tidak mahu kehilangan gadis itu . Kahar sangat menjaga Bunga dan menghargai Bunga .
Maybe yes, she fell first but he fell hardest now.
++
"Morning awak, nah kopi saya buatkan"
Bunga meletakkan secawan kopi diatas meja Kahar.
"Thankyou my dear PA"
"You're welcome"
"So macam mana meeting tadi okay?"
"Okay je Bunga tak ada apa pun"
"Bagus la"
Baru sahaja Bunga membuka langkah untuk ke mejanya Kahar pula menahan Bunga.
"Bunga wait"
"Yes?""Akuu nak ajak kau p-pergi...pergi..."
"Pergi mana?"
"Pergidate. Arrr... maksud aku , aku nak ajak kau pergi date malam ni . Kau sudi tak?"
Bunga hanya tersenyum seraya menganggukkan kepalanya menandakan dia setuju.
Seperti biasa setelah selesai kerja Kahar yang akan menghantar Bunga balik .
"Bunga kita dah sampai"
"Okay thankyou Kahar"
"Bunga"
"Ya"
"Jangan lupa malam ni aku ambik kau pukul 8 okay , siap cantik-cantik tau sayang"
"Okay"
Bunga naik ke atas dengan penuh senyum . Sungguh hatinya merasa bahagia.
_________________________
"Aduh Jasmine aku nak pakai baju apa ni?"
"Haih kau ni apa susah kau pakai ja laa baju kurung tu"
"Ishh agak-agak laa dekat office dia nampak aku pakai baju kurung tak kan la first date pun dia tengok aku pakai baju kurung lagi"
"Ishh kau tunggu kejap aku pergi ambil baju dekat bilik"
Jasmine bingkas bangun seraya menuju masuk ke biliknya. Bunga pula masih berdiri di hadapan almarinya memikirkan baju yang hendak dia pakai.
"Nah kau pakai dress ni , dress ni aku dapat masa event apa tah . Memang dah lama aku sendiri tak ingat"
"Kau bagi aku pinjam ?"
"Yee, ambil lah nanti kau bagi balik erk"
"Thankyou Jas aku sayang kau"
Bunga merasa lega apabila melihat baju yang Jasmine pulihkan untuknya. Dress itu berwarna biru muda serta bercorak bunga walaupun tampak biasa namun masih cantik.
YOU ARE READING
Izinkan Aku
RomanceBunga Amara seorang gadis yang bersifat ceria dan kekanak-kanakkan jatuh cinta pada lelaki dingin yang masih terperangkap dengan masa lalunya, Kahar. Mampukah Bunga menambat hati Kahar untuk jatuh cinta padanya? Atau semuanya hanya sia-sia ?. +++ "...