"Wohoo, ini tak rilek!"
Aryn gelabah memakai tudung jenis shawl di hadapan cermin.
Mana tak gelabah, diri nya sudah lewat untuk ke temuduga yang patut dia hadir kan diri pukul 8 pagi tadi.
Dan sekarang sudah pukul 8:40 pagi!
"Alaa Ryn, wilek-wilek santai-santai sudah lah" Dhiya menguap kecil. Sisa ngantuk masih ada. Ya la, semalam bukan main tidur lewat dua sahabat tu. Ha sekali dah bangun lewat.
"Banyak la santai kau. Kalau bukan sebab kau ajak tengok movie semalam, erghh dah la" malas berbalah dengan Dhiya. Bukannya dia insaf pon lepas kena sound.
Bak kata diri sendiri, buat kering air kencing je.
Lip tint di oles sedikit pada bibir nya. Okey cun. Kaki nya pantas ke pintu hadapan. Tak lupa beg tangan turut diambil.
"Aku pergi dulu tau! Sorry tak sempat breakfast sama-sama. Aku janji nanti kita lunch sama-sama okayy?"
Aryn menyarungkan kasutnya. Tak sempat nak peluk Dhiya, dengan kelajuan maksima Aryn terus lenyap dari bumi.
Eh kuban, lenyap dari pandangan Dhiya.
ZIYYAD mengeluh perlahan. Pelipis nya diurut seketika. 7 orang. 7 orang Mikael hanya sia-siakan mereka hanya sebab nama. Dia pon taktahu kenapa Mikael yang memilih untuk nya pulak.
Macam pilih pengasuh untuk diri sendiri pulak.
"Mika.. Nak tanya ni"
"Hmm apa" respon Mikael, tetapi matanya hanya mengfokuskan pada telefon di tangan.
"Mana kau jumpa diorang? Okay la aku kagum juga kau boleh cari pengasuh dalam masa sehari, bukan seorang tapi tujuh." Ziyyad melemparkan wajah pada Mikael yang sibuk dengan telefon nya.
"Huh? Ouh ya.. Kau tak tengok Instagram aku ni.. Aku post story perlukan pekerja untuk kau ASAP , Then aku reply dm yang mana aku nak, so wujud la lapan orang tu" Mikael menayangkan wajah bangga nya.
Bijak jugak kan mr. Wang kita. Zaman dah maju, guna media sosial ! Apa barang dar lekat-lekat poster dekat tiang letrik sekarang.
"Apa benda yang lapan.."
Belum selesai Ziyyad menghabiskan tutur nya, pintu pejabat dirempuh.
"Sorry, sorry.. Saya lambat!" Gadis itu membongkok memegang kedua lututnya. Penat berlari menggunakan tangga untuk sampai ke tingkat ini.
Setelah reda sedikit penat nya, wajah di dongak kan. Memandang dua figura yang masih terkedu dengan kehadiran nya tanpa dijangka .
"Eh, encik Wang? And you..? Yang langgar saya dekat restaurant tu"
Aryn menekup mulutnya sebentar. Apa ini? Jodoh kah?
"Eh gadis 7E!" Mikael tersenyum lebar.
Mesti kawan dia ada sekali ni.
Ziyyad memandang datar. Cuba memproses kehadiran gadis ini. takkan la dia datang untuk temuduga tu juga kot?
"Kenapa awak datang sini? Kawan awak tak datang juga ke?" Mikael cuba bertanya, diselitkan pasal kawan Aryn sekali.
"Ah, tak. Saya datang sebab temuduga disini. Tak sangka pulak ini la bakal boss nya" Aryn mengoyak senyum. Alahai, memang dah angau kalau nampak muka lelaki tu.
Siapa? Ziyyad la, takkan jiran kau pulak.
"Ini orang ke lapan tu ye?" Ziyyad menggumam perlahan.
"Ouh, erm btw nama siapa?"
YOU ARE READING
➤ Babysitter 1 Bulan「SU」
RomanceROMANCE COMEDY BABYSITTER NEED ASAP. • Beroperasi bermula jam 8.00 pagi hingga 9.00 malam. • Mampu mengasuh bayi? That's all. • Berminat? Tap the 'read'. •sesungguhnya cerita ini hanyalah seketul bawang. •karya pertama •happy reading.