07

10 0 0
                                    

Jam tepat menujukkan 7:55 pagi, Aryn sudah terpacak dihadapan rumah yang boleh la tahan besar dan mewah baginya.

Kening nya berkerut seribu.

'Boleh tahan besar rumah dia' Getus hati nya .

Loceng ditekan.

Tak lama seketika, wajah perempuan muncul di sebalik pintu rumah. Aryn makin berkerut.

"Ye? Cari siapa?" Wanita itu masih menggamati wajah Aryn yg kebingungan.

Aryn memandang redup untuk seketika. Lelaki itu sudah berkahwin? Dia ditugaskan untuk menjaga anak nya? Ah, melepas la ni kan? Atauuu.. Dia ter salah rumah?

Ya. Mungkin dia tersalah rumah. Hehe positive thinking la dey.

"Uh? T-tak ada apa. Saya silap rumah. Maaf" Aryn mengukir senyum sambil menunduk sedikit wajahnya. Dia memandang kembali ke arah wanita tadi.

"Saya pergi dulu ya" Aryn melangkah pergi.

"Nak pergi mana?"

Aryn menoleh. Menangkap susuk lelaki yang turut berada di depan pintu. Terkaku sebentar dia menggamati wajah yang amat dia kenali itu.

Jadi lelaki itu memang betul sudah berkahwin?!

Oh deg-

"Masuk" arahnya. Aryn yang masih terkebil-kebil tersentak kecil. Tak membantah, Aryn mengorak langkah ke dalam rumah nya.

Sebaik menjejaki ke dalam rumah tersebut, dia memandang Ziyyad yang sudah duduk di sofa ruang tamu, bersama seorang wanita tadi. Dia tak mengenali wanita itu tapi siapa lah dia yang ingin sibuk hal orang lain.

Aryn perlahan-lahan mendekati dua figura yang sedang memerhati keberadaan nya di situ.

"Siapa ni, Is?" Wanita itu memulakan perbicaraan. Matanya tertumpu pada Aryn. Senyuman manis dihadiahkan pada gadis itu. Cantik orangnya, isteri Ziyyad.

"Ouh. Bibik Uzayr" ringkas jawapan dari Ziyyad.

Aryn membuntang. B-bibik?

"Apa Is ni. Sejak bila Uzayr perlukan bibik?" Wanita itu mengalihkan pandangan ke arah Ziyyad pula.

"Haih. Ni la babysitter Uzayr yang Zaeem suruh carikan."

Babysitter. Ya.

"Okay Oren. Kau boleh jaga budak tak?" Ziyyad memandang ke Aryn yang masih berdiri statik disitu.

Segan akan kehadiran isteri Ziyyad, teragak-agak juga, dia mengangguk perlahan.

"Good"

"Akak masuk bilik jap. Nak kejut kan Zaeem" wanita itu pamit dirinya dan meninggalkan Ziyyad dan Aryn berduaan di ruang tamu mereka.

'Akak? His sister?' Aryn mengemam bibir nya lembut. Menahan suka di hati. Masih berpeluang getus diri .

"Bibik" panggil Ziyyad.

➤ Babysitter 1 Bulan「SU」Where stories live. Discover now