Chapter 1

284 13 0
                                    


"bangun anak anak bangun!! Kita nak kene gerak subuh dari kuala lumpur ke Pahang korang pikir kejap je ke?" suara Hyunsuk memenuhi ruang di rumah itu

Mereka duduk bersama selepas ibu bapa mereka meninggal serentak sewaktu kemalangan di jalan raya, tiada siapa dapat siasat siapa perlaku, jadi mereka buang niat revenge dan hidup seperti biasa walau selalu rindu akan wajah ibu bapa mereka, memandangkan mereka anak tunggal membuat mereka lebih rapat dari bayi sampai umur 16 tahun.

"nee Hyunsuk " ujar mashiho, asahi dan haruto memandangkan mereka bertiga sahaja paling lewat untuk bangun.

"haruto dan kau mandi dulu.. aumm" arah mashiho yang menguap,

Mereka lewat bangun harini kerana kes semalam, mereka main game sampai pukul tiga pagi, itu susah bangun kalau tak sebelum ini mereka bangun awal.

Haruto ambil langkah bangun dari katil lalu masuk ke toilet memandang kan toilet di bilik masing masing ada dua jadi mashiho menyuruh mereka berdua mandi dulu kerana ada kesempatan untuk tidur sementara tunggu mereka mandi.

"dasar sahabat laknat dia guna kesempatan tu..." gumam asahi sambil ambil tuala.

Kini mereka sudah pun berkumpul di bawah dengan bag dan alat mandi, mereka berdua belas meletakkan barang barang mereka di belakang kereta, kereta besar yang memuatkan dua belas orang itu di masuk oleh mereka itu sementara menunggu jihoon mengunci pintu, dan Hyunsuk di sebelah drive mereka.

"wow tak sabar nye aku nak pindah asrama baharu yahoo" jerit yedam saat cermin tingkap di buka olehnya

Mereka semua angguk tidak sabar akan sekolah yang akan mereka menuju nanti

"Oh yoshi takde sebarang info atau tentang sekolah tu ke?" tanye junghwan sambil memandang yoshi yang kebetulan duduk sebelahnya

"ah molla tanye la jeongwoo dia kan yang tahu pasal sekolah tu" ujar yoshi sambil baca komik hantu.

"tak habis habis komik Hyung.. Cerita hantu pulak tu aih" gumam junghwan, terus di hadiahkan jelingan maut dari yoshi di sebelah nye.

"kau pikir aku tak dengar ke?" ujar yoshi sambil menutup buku yang dia baca tadi.

Junghwan hanya sengih sahaja, lalu badan nye pusing ke belakang mencari sosok tubuh jeongwoo

Selepas mata nye dapat tangkap di mana posisi duduk nye jeongwoo terus dia panggil sahabatnya itu.

" woi jeongwoo, sekolah tu ada info atau tentang sekolah tu tak?" jerit junghwan apabila sosok jeongwoo itu duduk di belakang sekali sebelah asahi yang tengah tidur.

"oh takde kot, ala sekolah tu sama macam sekolah lain la asrama ada katil bilik, ada padang bola macam biasa" cerita jeongwoo sambil tutup mata tahan pening duduk dalam kereta.

"kau cari mati ke jeongwoo, aku tahu la bilik ada katil then asrama ada bilik, lain la dalam asrama ada pantai dalam bilik ada bilik game" balas junghwan sambil jeling tak puas hati

"habis kau nak ape?" tanye jeongwoo sambil buka mata

"nak tumbuk kau aish" ujar junghwan lalu dia duduk balik.

Jeongwoo hanya blur sahaja lalu sambung menutup mata memandangkan Pahang dua jam.

"agak agak sekolah asrama tu seram tak macam sekolah asrama lama kita?" tanye haruto tiba tiba.

Saat haruto merasa semua memandang ke arah haruto dengan mata tajam terus dia menunduk malu.

"ish kisah lama kan, aku nak sekolah dengan tenang kau pulak masukan kes tu dalam sekolah baru asal dho" ujar jihoon di sebelah mashiho yang tengah teringat kisah kenapa mereka pindah sekolah dan asrama.

"takde lah aku takut tak tenang je belajar bila teringat kita jumpe budak takde kepala kat class kita..." ujar haruto tanpa rasa bersalah.

"HARUTO!!"

jerit mereka serentak memanggil nama nye.

Tuan badan yang di panggil nama itu lantas tegak kepala.

"apa?"

"haruto kau kalau nak aku campak duduk luar bagitau," pesan junkyu di sebelah haruto dengan mata tajam.

Cepat haruto menggeleng kepala, jangan buat main dho junkyu cakap dia buat betul betul naya je kau kejap lagi.

Mereka mengambil peluang untuk tidur sementara drive mereka memandu ke arah Pahang.

" lagi 10 minit kita akan tiba di sana" kata driver mereka yang focus memandu

Lantas mereka bangun ada yang gosok mata, ada yang menguap,

"akhirnya dah nak sampai!!" jerit mashiho gembira

"jap jap Hyung, kenapa suasana dalam ni seram ? Memang asrama ni dalam hutan ke?" tanye Hyunsuk sambil memandang driver nye yang tenang memandu dari tadi.

Driver nya hanya mengangguk

"uish seram nya suasana dia, sejak bila sekolah asrama dalam hutan" bisik yedam pada jaehyuk di sebelahnya.

Jaehyuk hanya angkat bahu tanda tidak tahu,

Mana tak nye seram tengah tengah hutan, dengan sunyi dan tiada satu pun manusia berkeliaran di situ membuat mereka rasa takut ingin pergi ke sekolah asrama baharu itu, dah nak sampai dah pun tak kan nak pusing balik.

Tiba tiba kereta berhenti menandakan sudah sampai di destinasi, tapi tiada sebarang bangunan pun di situ membuat semua kepala memandang driver itu dengan tertanya tanye.

"Hyung kenapa berhenti kat sini?" tanye Hyunsuk

"ani, kereta tak boleh masuk kawasan sana, jadi korang kene pergi sendiri tak jauh pun dari sini ikut lorong tu hanya lima minit sahaja, hati hati" ayat driver yang terakhir membuat mereka tanye lagi tapi tidak dengan berdepan hanya di dalam hati.

{apekah dia ingat lima minit tu dekat ke aish ni aku malas nk} bisik hati junkyu sambil garu kepala yang tak gatal tu.

Takpelah geng cepat kita ambil barang barang , jangan tinggal satu habuk pun kat dalam kereta ni "ajak jihoon sambil keluar dari perut kereta untuk kebelakang.

" aku tak rasa aku bawak habuk masuk asrama "gumam mashiho sambil keluar kereta ikut jihoon kebelakang.

Mereka berdua belas mengangkat barang mereka serta baldi mandi kecil,

" elok elok kat sana nanti call kalau nak balik ke KL"pesan driver yang bagi mereka sebahagian family mereka.

"nee hyungnim hati hati jugak di jalan" pesan mereka sambil melambai,

Mereka perasan driver itu memandang sesuatu tempat sebelum pusing kan kereta untuk balik.

"ape Hyung pandang tu weh?" tanye junkyu kepada asahi di sebelahnya.

"entah" lalu dia mengikut jihoon yang sudah gerak ke arah lorong di mana driver mereka menyuruh,

"eh tunggu la gila aku seorang ni" cepat junkyu ambil baldi dan beg nye, lalu mengikuti mereka.

Tiba tiba terasa panas di belakang badan seperti ada yang duduk belakangnya padahal hanya dia yang tertinggal.

"woi tunggu la" jerit junkyu bagi mengelakkan diri merasa ketakutan

SECRET X TREASURE (COMPLETE) Where stories live. Discover now