"Het is uit"

699 79 26
                                    

De volgende morgen loopt Ginny, nog steeds, dromerig naar de Grote Zaal. Ze heeft gedroomd over Harry. Ze ploft naast Lily neer aan de tafel en zwiept haar haren naar achteren. "Goedemorgen!" zegt ze tegen Remus en Sirius, die tegenover haar gaan zitten.
"Lekker geslapen?" vraagt Sirius.
Ginny knikt. "Waar is Harry?"
"Weet niet", antwoordt Remus verveeld.
Peter Pippeling loopt de Grote Zaal in.
"Hij weer", zegt Ginny geïrriteerd.
"Wat bedoel je?" vraagt Lily.
"Nou je weet toch wat hij heeft gedaan...of nou ja, gaat doen", antwoordt ze.
Lily kijkt haar verbaasd aan. Dan beseft ze dat dat deel gewist is.
"Laat maar", zegt Ginny snel. Ze neemt een hap van haar cruesli.
"Morgen", fluistert iemand in haar oor.
Ze rilt en draait zich om. Harry geeft haar een kus. Ze omhelst hem.
"Lekker geslapen?" vraagt hij.
"Ik heb gedroomd over jou", antwoordt Ginny dromerig.
"En ik over jou", zegt Harry.
Hun lippen komen dichterbij, maar voordat ze elkaar raken, roept Sirius: "Hé, wij zijn er ook nog! Ga lekker ergens anders klef doen."
Harry steekt zijn tong uit. Ginny grijns en geeft hem een zoen op zijn wang. Sirius doet alsof hij moet overgeven. Ze lacht. "Heb je Peter gezien?" fluistert ze in zijn oor. Hij knikt. "Maar we mogen niks doen," fluistert hij terug.
Ze knikt. 'Mag ik de boter?' vraagt ze aan Remus.
Hij knikt en geeft haar het kuipje boter. Harry leunt over de tafel heen.
'Zeg eens, Gin, wil je vanmiddag met mij op date? Om twee uur bij het Meer?' vraagt hij.
'Ja! Leuk!' roept Ginny enthousiast.
Remus en Sirius wisselen een chagrijnige blik.

Die middag loopt Ginny naar de afgesproken plek toe. Ze is best zenuwachtig. Ze heeft nog nooit een echte date met Harry gehad. Ze heeft het allemaal met Lily besproken. Ze ziet Harry tegen de boom aangeleund staan.
"Hoi", zegt ze vrolijk.
Ze wilt hem een zoen geven, maar hij duwt haar weg.
"Het is uit", zegt Harry bot.
Ginny kijkt hem verbaasd aan.
"Hoe bedoel je? We hadden toch een date?" vraagt ze.
"Het is uit, oké!" herhaalt hij.
Hij loopt weg, naar het Verboden Bos. Ginny kijkt hem na. Een traan glijdt over haar wang. Heeft hij het nou net uitgemaakt op hun eerste date?!

Another Time 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu