Ginny valt met een harde klap op de grond. Ze blijft bewusteloos liggen. Harry langt een paar meter verderop. Hij gaat moeizaam staan. "Ginny..." Hij kijkt om zich heen. Heer Voldemort is nergens te bekennen.
"Ginny! Waar ben je?" roept hij bezorgd.
Hij ziet Ginny liggen en rent naar haar toe. Hij schudt haar door elkaar.
"Word wakker!" schreeuwt hij.
Ginny doet haar ogen langzaam open. "Harry...? Ben je...oké?" vraagt ze moeizaam.
Harry lacht. Hij omhelst haar stevig. "Dat is het eerste wat je vraagt?"
Ze kijkt hem glimlachend aan. "Goed dan. Waar ben ik? Wie ben ik? Wie ben jij?"
"Stop maar! Je gaat te ver", zegt Harry.
"Hoe wil je me stil krijgen?" vraagt Ginny ondeugend.
Harry grijnst. "Zo." Hij drukt zijn lippen op de hare.
Na een paar seconden verbreekt Ginny de kus. Ze kijkt om zich heen.
"Even serieus, waar zijn we?" vraagt ze.
"Geen idee", antwoordt Harry. "Op een plek waar bomen staan."
"Het komt me bekend voor..." Ginny kijkt nadenkend om zich heen. Ze staat op en loopt naar een plek verderop. "Het is licht, maar tock ook weer..." Ze stopt midden in haar zin.
"Wat is er?" vraagt Harry.
Hij loopt naar haar toe. Ginny wijst naar de ketting in het zand.
"Een Tijdverdrijver?" vraagt Harry verbaasd.
Ze knikt. "Ja, Harry, we zijn weer terug in de tijd!"
"Als wij dat zijn, betekent dat, dat Voldemort ook hier is", zegt Harry.
"Ik weet het. Misschien is het handig om eerst uit te zoeken waar we zijn", antwoordt Ginny.
"Goed idee! Jij blijft hier en verstopt je, terwijl ik uitzoek in welke tijd we zijn", zegt hij.
"Nee! Ik ga mee. Ik blijf echt niet hier alleen zitten wachten!" roept Ginny kwaad.
"Maar Gin, je bent in gevaar", zegt Harry.
Ginny zucht. "Harry, je hoeft me niet altijd te beschermen."
Harry doet zijn mond open om iets te zeggen, maar ze is hem voor: "Bovendien weet ik niet of het Verboden Bos veiliger is, dan met jou mee gaan. En Voldemort is hier ook ergens in de buurt."
"Verboden Bos?" vraagt Harry verbaasd. "Hoe weet je dat?"
"Kijk tussen de bomen."
Harry doet wat ze zegt. Hij ziet een kasteel tussen de bomen uitsteken: Zweinstein.
Hij zucht. "Prima, je mag mee!"
Ginny geeft hem een knuffel. "Bedankt!"
"Ach, je had toch niet naar me geluisterd", antwoordt Harry glimlacht.
Ginny grijnst.
"En je zei Voldermorts naam?" vraagt hij verbaasd.
"Ja, omdat ik niet bang voor hem ben. Ik heb jou en hij krijgt je niet te pakken", antwoordt ze.
Harry glimlacht. Ze lopen verder.
JE LEEST
Another Time 2
FanficNadat Ginny Wemel en Harry Potter weer naar hun normale tijd zijn gereisd, ging alles gewoon verder. Maar niet voor lang. Een gevaarlijk persoon wil de tijd veranderen, om zijn fouten uit te wissen en weer alle macht te krijgen. Harry, Ginny en Vili...