'Ginny! Harry!' roept Hermelien.
Ze ziet hoe haar beste vrienden verdwijnen. Een duistere glimlach op het gezicht van Voldemort doet haar huiveren. Ze zakt door haar knieën.
'Ron,' zegt ze zachtjes.
Ron slaat zijn armen om haar heen.
'Ze zijn vast veilig,' zegt hij, maar het klinkt niet heel overtuigend. 'Harry overleeft alles. Hij past wel op mijn zusje,' mompelt ie zelfverzekerd in zichzelf.
'Wat nou als Harry ook niet veilig is?!' roept Hermelien in paniek.
Rons gezicht betrekt. Hij bijt op zijn lip.
Hermelien komt langzaam overeind.
'We moeten ze vinden, Ron,' zegt ze.
'Je bedoelt.. Je wilt ze achterna door de tijd reizen?' vraagt hij ongelovig.
Ze knikt. 'Maar dan moeten we ze eerst vinden, met tijd klooien is gevaarlijk.'
'Laten we Perkamentus om hulp vragen?' stelt Ron voor.
Hermelien kijkt even verbaasd, maar ze herstelt zich.
'Dat is een goed idee, Ronald.'Even later zitten Ron en Hermelien tegenover Perkamentus. Ze hebben net zo goed mogelijk uitgelegd wat er is gebeurd.
'Jullie zeggen dus dat Heer Voldemort terug is? En hij is samen met Harry en mevrouw Wemel door de tijd geslingerd? Opnieuw?' vraagt hij ongelovig.
'Ja meneer, maar opnieuw?' vraagt Hermelien verbaasd.
'Niks, mevrouw Griffel. Goed dat u het meldt. Ik heb zo'n vermoeden dat Voldemort hier misbruik van gaat maken.'
Hij staat op en rommelt wat door zijn kast. Hij haalt er een stuk perkament uit en overhandigt het aan Hermelien.
'Ik heb een manier hoe precies kan komen waar ze zich bevinden. Meneer Wemel, u bent familie van juffrouw Wemel, dus u hebt dezelfde kenmerken. Zou ik een plukje van uw haar mogen?'
Ron geeft hem aarzelend een plukje van zijn haar.
Perkamentus mompelt wat en een blauw portaal verschijnt. Hij gooit het haar erdoor heen en het portaal geeft even een fel licht.
'Ga en overhandig het document aan mijn jongere ik, Griffel,' zegt hij.
Hermelien knikt en loopt ernaar toe. Ron pakt haar hand.
'Ik ga mee. Het gaat wel om mijn zusje en beste vriend. Bovendien laat ik jou gewoon niet alleen gaan,' zegt hij.
Hermelien glimlacht even en samen springen ze door het portaal.
JE LEEST
Another Time 2
Hayran KurguNadat Ginny Wemel en Harry Potter weer naar hun normale tijd zijn gereisd, ging alles gewoon verder. Maar niet voor lang. Een gevaarlijk persoon wil de tijd veranderen, om zijn fouten uit te wissen en weer alle macht te krijgen. Harry, Ginny en Vili...