Haat en liefde

576 59 6
                                    

Ginny voelt allerlei gevoelens door haar hoofd spoken. De kus geeft haar vlinders in haar buik, maar het voelt ook zo onwaarschijnlijk.
'Hé!'
De boot klapt om en Ginny en Sirius vallen in het water. Ze had geen tijd om te ademen en probeert dan ook zo snel mogelijk naar boven te zwemmen. Ze merkt dat Sirius haar helpt. Als ze boven water komen, zien ze Harry boos in een bootje zitten.
'Harry!' roept ze. 'Wat doe jij nou?'
Hij negeert haar en kijkt Sirius vernietigend aan.
'Wat loop jij te flikflooien met mijn vriendin?!' roept hij.
'Ik ben je vriendin niet meer! Je hebt het zelf uitgemaakt,' roept Ginny boos.
'Niet waar! Maar ik snap hem al. Je doet maar alsof om bij die verrader te kunnen zijn! Weet je, ik ben blij dat je in onze tijd dood bent,' gilt Harry.
Sirius kijkt geschrokken. 'Wat?'
'Ja, je hoorde me goed. Je bent dood! Vermoord door je eigen familie.'
'Harry!' roept Ginny wanhopig.
Tranen stromen over haar gezicht heen.
'Nee Ginny,' zegt hij. 'Je hebt het verpest.'
Ze wordt nu echt kwaad.
'Hoe durf je mij de schuld te geven?! Ik was er kapot van toen je het uitmaakte, Harry! Kapot. En jij blijft het maar ontkennen met je schijnheilige gedrag. Weet je, nu ik heb gezien hoe gemeen je kan zijn, ben ik blij dat het over is!' roept ze.
Harry zegt niets en vaart weg. Ginny begint nu harder te huilen. Sirius zwemt naar haar toe en omhelst haar. Ze voelt hoe haar benen stoppen met watertrappelen en laat zich tegen hem aanvallen.
'Sorry,' fluistert ze.

Another Time 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu