Vilijn staat langzaam op. Zijn lichaam doet pijn. Het voelt alsof hij uit elkaar is gescheurd. Zou hij nog een-? Nee, dat is onmogelijk! Hij kijkt om zich heen. Hij ziet dat hij in het Verboden Bos is. Langzaam loopt hij naar een groepje bomen toe. Hij pakt zijn toverstok en mompelt een spreuk. De bomen vormen een spiegel. Hij mompelt nog iets en in de spiegel ziet hij een groepje zitten. Hij herkent ze. Zijn ogen glijden over de kinderen. Hij ziet dat Harry de hand van die Wemel vastpakt en dat Lupos er nogal jaloers naar kijkt. Vilijn grijnst. Hier kan hij wel wat mee. Hij kijkt naar Sirius, die kleine bloedverrader! Die Zwarts die in Griffoendor zit! Hij balt zijn vuisten. Waar maakt hij zich eigenlijk druk om? In de toekomst is Sirius dood. Hij blijft aandachtig naar het groepje kijken. Hij merkt dat Remus en Sirius af en toe naar Ginny kijken, dat Harry daar nogal jaloers overdoet, dat Ginny het goed met Lily kan vinden en dat James en Lily een gecompliceerde liefde voor elkaar voelen, waar Lily nog niet aan heeft toegegeven. Hij grijnst weer. Hij moet Harry kwellen, om hem dood te kunnen maken. Zijn gezicht gloeit en hij gaat met zijn hand door zijn haar. Hij is blij dat hij zijn normale (knappe) uiterlijk weer terug heeft. Hij sluipt het Verboden Bos uit. Langzaam loopt hij naar het kasteel. Hij denkt na. Hij moet zorgen dat hij niet gezien wordt. Perkamentus vertrouwt hem niet. Zijn ogen glijden naar het huisje van Hagrid. Marten Vilijn krijgt een idee. Hij mompelt met zijn toverstok. Hij glimlacht tevreden. Hij mompelt nog een spreuk en tovert een onzichtbare ladder tevoorschijn, die alleen hij kan zien. Hij laat hem in de aarde zakken en klimt naar beneden. Hij kijkt tevreden rond. Vilijn heeft onder het huisje van Hagrid een kelder gemaakt, die dient als zijn tijdelijke huis. Nu kan hij eindelijk echt beginnen met zijn plan.
JE LEEST
Another Time 2
FanfictionNadat Ginny Wemel en Harry Potter weer naar hun normale tijd zijn gereisd, ging alles gewoon verder. Maar niet voor lang. Een gevaarlijk persoon wil de tijd veranderen, om zijn fouten uit te wissen en weer alle macht te krijgen. Harry, Ginny en Vili...