Ne, že by vzali ostatní Steva úplně vážně, stavět na slovech boha klamu, bylo ošidné, nicméně Tony Stark pověřil JARVISE kontrolou záznamů, ze všech bezpečnostních kamer ve věži.
Ten k všeobecnému překvapení našel Stevova dvojníka ve společnosti dalších dvou vetřelců. Snažili se kamerám vyhýbat, zřejmě dobře věděli, kde jsou umístěné, ale úplně všem se vyhnout nemohli a na několika záběrech byla zřetelně rozeznatelné jejich tváře. Třetí muž byl zatím neznámý, ačkoliv JARVIS zahájil prohlídku všemožných databází, zato vetřelec číslo dva byl povědomý víc než dost. Měl tvář samotného Tonyho.
Když věděli, na co se zaměřit, dokázali sledovat pohyb mužů po budevě docela dobře, ačkoliv tam stále byly nějaké díry.
Neznámý muž se ztratil, ale bylo zjevné, že druzídva jsou s ním stále ve spojení.
"Mystíte, že se třeba udělal neviditelným? Ten jeho oblek vypadá zvláštně, třeba to umí." nadhodila Nataša
"Možná, ten design je mi povědomý. Už jsem někde něco podobnýho viděl." zabručel Tony.
"Pane, mám pravděpodobnou totožnost toho neznámého muže. Scott Edward Harris Lang, elektroinženýr ze San Francisca."
"Slyším váhání ve tvém hlase Jarve, v čem je problém?"
"Scott Lang byl před čtvrt rokem pravomocně odsouzen a odpykává si trest ve věznici San Quentin."
"Doprčic, já už vím!" vykřikl Clint: "To je ten týpek, co udělal VistaCoorps, že jo?"
"Vaše paměť vás neklame, agente Bartone."
"Jarve, projdi archiv – věci po Howardovi. Nikdy jsem se nedostal k tomu, abych to zdigitalizoval celý, ale snad to tam bude, nechtěl bych se v těch starejch složkách přehrabovat ručně." bručel si pod vousy Tony, zatím, co si prohlížel záběl Langa v rudočerném obleku.
"Nepřijde vám všem zvláštní jedna věc?" ozval se trochu nesměle Bruce.
"Obávám se, doktore, že tady je zvláštní úplně všechno, zkuste být konkrítnější."
"Tihle dva vypadají jako vy, ale ne úplně přesně jako vy."
"Jsou starší, ten co nvypadá jako Tony stoprocentně – má víc šedin i vrásek." konstatovala Nataša: "A i ten druhý vypadá ... hej kapitáne, stárneš vůbec?"
"Neměl jsem zatím moc času to zjistit, ale Erskine neříkal nic o nesmrtelnosti, jen o rychlejší regeneraci buněk."
"Takže zřejmě stárnete, jen o něco pomaleji." uzavřel to Bruce.
"A co z toho vyplývá?" otázal se Thor.
"Kdyby šlo o nějaké kouzlo nebo masku – nesnažili by se vypadat jako originál místo o patnáct let starší originál? nemluvě o tom třetím. Proč mu dávat tvář chlápka, kterého tu nikdo nezná a nejspíš tu nikdy nebyl, když by ho mohli změnit na dalšího z nás."
"Takže jsou zač a co tady chtěli, když tu nakonec žezlo i kostku nechali?" nechápal Clint.
"Hm ... vážně je tu nechali?"
"Myslíte jako ... že jsou to padělky? Že je vyměnili?"
"Tak úplně vyloučit to nemůžeme, ale pochybuju!" zamračil se Steve: "Na žádném záběru jsme neviděli, že by si sebou něco přinesli. A čekal bych, že na výměnu budou mít méně nápadný plán."
"Tak k čemu celej ten cirkus?"
"JARVISI, máš prosím záznam z atria, když tam ležel kapitán Rogers v bezvědomí?" zeptal se Bruce Banner, kterého očividně něco napadlo.
ČTEŠ
Do třetice (Frostshield)
Fanfiction(autorkou obálky je @Blanch-slash) Loki zná kouzlo, které může zachránit život, ale cena je vysoká. Steve Roger měl být prostě jen další ubožák, který měl trpět pro Lokiho potěšení, ale bohovi lsti a klamu se to nějak vymklo z rukou a nakonec skončí...