11. Do třetice

37 3 0
                                    

Thanosův příchod jako by vlil novou energii do řad jeho armády, zatím co obránci ochabovali. Rhodey se zřítil z oblohy a jediná zpráva, kterou steve měl, zněla, že ještě žil, když se k němu dostali zdravotníci.

Slyšel Natašino zoufalé zavytí, a když se obrátil viděl jí klečet s něčím tělem v náruči. Poznal kštici hnědýcg vlasů i kus fialové vesty, ale pak musel jednat, protože žalem ochromenou Nat, obklopili nepřátelé.

Cítil se vysílený, přečíslený nepřáteli, ale musel jí pomoci. Dřív než se k ní dostal, Hulkbuster nějaká ukrutná síla roztrhla zevnitř a zelené monstrum se z řevem vyvalilo ven a jednou ranou odhodilo všechny Outridery, kteří obklíčili Natašu. Hulk byl zpátky.

Hulk byl zpátky, ale stejně to nebude stačit. Všichni, které měl Steve v zorném poli, Sam, Bucky, Tony, T'Challa, ti všichni byli pokrytí šrámy a prachem. I Loki, který doslova tančil po bojišti se svými kouzly a dýkami, byl zbrocený potem a na prahu vyčerpání.

Steve sáhl na svůj komunikátor v uchu: "Wando, je čas! Pietro, dostaň jí tam!"

Ti dva budou potřebovat vešterý čas, který se jim dá koupit, takže Steve zamířil k ústřední pevnosti také a následovalo ho pár, dalších, kteří pochopili jeho plán.

Thanos, jako by jim četl myšlenky, znásobil své úsilí. Projel řadami vojáků jak horký nůž máslem, vyndal z kovové rukavice na své levé paži fialový kámen a dotkl se jím stěny pevnosti, která se doslova rozpadla na prach.

A Wanda s Pietrem už byli uvnitř!

Steve přidal na tempu a zoufale se díval do trosek budovy. Uprostřed trosek ležela ve vzájemném objetí dvě těla, Stevovi hrůzou vynechalo několik úderů srdce, ale pak se jedna z ležících postav pohnula. Jen jedna. Wanda se pomalu posadila a nechápavě zírala na svého bezvládného bratra.

Thanos přišel až teměř k ní: "Odpusť maličká! Ani nevíš, jak ti rozumím."

Wanda na něj hleděla s šílenstvím v očích, pak pro cosu hrábla do trosek, kolem sebe: "Ne, ty mi nemůžeš rozumět! A tohle, tohle nikdy nedostaneš!"

Vyhodila jantarově žlutý kámen do vzduchu qa rozstřelila ho paprskem rudé energie na tisíce kousku. Bojištěm se přehnala tlaková vlna a Steve pocítil úlevu. Úlevu, která nevydržela ani deset vteřin.

Thanos sáhl na zelený kámen ze své sbírky a Steve sledoval, jak se tlaková vlna zase stáhla zpátky a znovu zformovala zlatavý kámen.

Tohle byl konec, jestli Thanod dokáže vrátit čas a zrušit každou akci, kterou vůči němu podniknou ...

"Loki, ty jsi bůh klamu a podrazů. Vymysli něco!"

A já ti dám alespoň trochu času, dořekl Steve v duchu a rozběhl se přím k Thanosovi. Bylo to pošetíle, ale začal ho přetlačovat, věděl, že nevyhraje, ale každá vteřina, o kterou Thanose zdrží, aby nesebral I pátý kámen, byla dobrá. Dávala šanci někomu vymyslet řešení.

Dal do toho všechno, ale poprvé od roku 1943 cítil, že možnosti jeho těla zaostávají z vůlí. Jen na zlomek vteřiny zakolísal v sevření Thanosovy okované pěsti a už byl na zemi. Stále ještě omámený strašlivou ranou, kterou koupil, se jen bezmocně díval, jak mu Thanos stoupl na hrudník: "Byl jsi obdivuhodný protivník, stejně jako Stark. Až tu skončím, bude polovina lidsta pořád naživou a doufám, že si tě budou pamatovat."

Steve cítil, jak mu podrážka Thanosovy boty stále víc tlačí na žebra a každým okamžikem čekal křupavý zvuk zlomených kostí.

"Zadrž!"

"Loki, ne!" chtělo se mu zařvat, ale jeho plicím se nedostávalo dechu.

"Je to moje oblíbená hračka, nerad bych o něj přišel. Můžeme se dohodnout!" oznámil Loki, pomalu se blížil k Thanosovi a v ruce měl Tesseract, který vyčaroval bůhví odkud.

"Kámen prostoru za život Kapitána? To není špatný obchod." odpověděl Thanos a tíha na Stevově těle o něco polevila.

"Ale nepokoušej se mě podvést! Žádné padělky a iluze!"

Loki už stál přímo před Thanosem a přímo nad Stevovou hlavou mu podával modrou kostku: "Je pravý, přesvěč se sám!"

Co se stalo dál, bylo příliš rychle pro Stevův vyčerpaný mozek. Jakmile Thanos vzal do ruky Tesseract, zaznamenal Lokiho prudký pohyb a zábleck dýky. A pak už Titán svíral boha klamu pod krkem a třásl s ním jako s králíkem.

"Řekl jsem žádný klam! Žes mi ten Kámen přece jen odevzdal, ušetřím tvého přítele, ale ty sám jsi mne podvedl naposledy!" zasyčel Thanos a stiskl Lokiho hrdlo.

Bůh nejdřív zrudnu, pak začal modrat a Steve z Thanosovou nohou stále na své hrudi, byl naprosto bezmocný. Loki ze sebe ještě sípavě vypravil: "Ty nikdy ... nebudeš ... bůh!"

A pak se to stalo. Bojiště rozjasnila intenzivní záře, proud oslnivého duhového světla se dotkl země a zanechal po sobě vypálený trávník.

Ve vzniklém kruhu stál Thor v celé své velkoleposti, doprovázen ještě dalšími dvěma postavami. Ale těm Steve sotva věnoval pozornost, když Thor třímal obří sekeru na dlouhé násadě.

Bůh hromu se rozhlédl po bojišti, které jeho příchodem celé ztichlo. Jakmile spatřil Thanose s Lokim, zařval a skokem byl u nich. Thanos odhodil Lokiho jako rozbitou hračku a chystal se použít rukavici.

Ale Thor byl rychlejší. S výkřikem: "Za to zaplatíš!" jedinou, přesně mířenou ranou, setnul Titánovi hlavu.

Thanosovi přisluhovači vteřinu nevěřícně zírali na porážku svého velitele a pak se dali na útěk. Pozemské síly je s vítězným pokřikem začaly pronásledovat a bojiště opět ožilo.

Steve nic z toho nevnímal, navzdory bolestem v každém svalu a kloubu se zvedl na všechny čtyři a doplazil se k Lokimu.

Thor už tu byl, bratrovu hlavu měl v klíně a hladil ho po vlasech, ale bylo zjevné, že Thanosem způsobené škody jsou nezvratné. Loki měl, šedou pleť, promodralé rty, zarudlé oči plné popraskaných žilek, sípal a nekoordinovaně sebou škubal.

Steve si klekl vedle Thora a vzal Lokiho za ruku, byla studená, tak strašlivě studená: "Loki, Loki, slyšíš mě? Musíš se zachránit! Jestli mě máš alespoň trochu rád, bude to fungovat, že ano? Jak to bylo? Vzdávám se tě, abys žil! Vzdávám se tě abys, žil! Slyšíš!"

Lokiho oči, už tak dost vykulené, se otevřely ještě víc doširoka a proběhl v nich celý řetězec emocí, šok, poznání, radost, panika zoufalství a pak ze sebe sbe vypravil chraplavé: "Ne!"

Steve ho miluje! Ta jediná myšlenka ještě dokázala proniknout do Lokiho umírajícího mozku a řas se zastavil. Tak Steve ho miluje? Kdy se to stalo? A kdy se stalo, že sám Loki nahradil ve svém srdci obraz nedostižného bratra jinou modrookou tváří? Tváří smrtelníka, ještě naivnějšího než je Thor. Jak se člověk plný tak pošetilých mravních ideálů mohl zamilovat právě do Lokiho. Nechtěného zmetka, krále lží a klamu, který nikdy nebyl hoden ničí lásky. Byla to jen Frygga a teď Steve! Kdyby to jen Loki věděl, mohli spolu prožít celý Stevův sérem prodloužený život plus všechny roky, která by jim dokázala koupit Lokiho kouzla.

A tmavovlasý bůh si uvědomil, že to nechce ztratit, nechce zapomenout, že miloval Steva, jedinou bytost, která kdy opětovala jeho city. Raději temnotu pekla než prožít celá staletí tísnivé samoty. Litoval jen Stevovy bolesti, ale tu by mu způsobil tak i tak. Steve ho ztratí, ale Loki byl vždycky trochu sobec a on nebude muset prožít zbytek života bez Steva. Z posledních sil, ze sebe vypravil odpověď a doufal, že Steve porozumí: "Ne!"


Do třetice (Frostshield)Kde žijí příběhy. Začni objevovat