Steve si samozřejmě nenechal informace o Šíleném Titánovi pro sebe, což současně znamenalo všem říct, že je Loki pořád naživu.
Clint se jen ušklíbl, že nic lepšího se od toho parchanta nedalo čekat, Bruce hlavně řešil, jak na to zareaguje Thor, až se zas ukáže na Zemi, jen Natašu zajímalo: "A proč se vlastně ukázal zrovna tobě?"
Jen Tonymu byl návrat lstivého boha úplně šumák, přinejmenším ve srovnání s vesmírnou hrozbou. Začal trávit dlouhé hodiny ve své dílně, kde dumal nad nějakým záchranným projektem. Když za ním jednou nad ránem Steve přišel a snažil se ho zahnat do postele, připustil génuis, že má už od New Yorku noční můry plné vesmírných monster a mimozemských armád.
Taky Steve měl starostí až nad hlavu. SHIELD se po odhalení Hydry zhroutil, pozitivní na tom bylo snad jen to, že si tak nedělal nárok na Buckyho. Ten skončil v péči Tonym placených psychiatrů, ale dělal jen velmi pomalé pokroky. Jednou, když měl hodně dobrý den, vzpomněla si na řadu detailů z mládí, včetně novin ve Stevových botách, a když to říkal, tak se na svého přítele usmál. Přesně v ten moment Steve pochopil, že Loki nelhal – přes všechnu upřímnost a radost do něj vloženou, tohle nebyl úsměv milence.
Hned po téhle seanci, zamířil Steve, stále ještě rozrušený, dolů, do Tonyho dílny. Mohl si tisíckrát opakova, že to přece čekal a nejdůležitější přece je, že je Bucky stále naživu a na cestě k uzdravení, ale přesto ho poznání, že už není milován nesmírně bolelo.
A mělo být hůř. Jednoho dne za nimi přišla Nataša. V informačním chaosu po zániku SHIELDu se jí podařilo vykutat několik složek o programu Zimní voják, doufala, že to nějak pomůže v Buckyho rekonvalescenci.
Většina toho byla v Ruštině, ale pár dokumentů bylo anglicky. Jeden měl nadpis "Hlášení o misi z 16.12.1991" a ten donesla dolů do dílny v době, kdy tam byl i Steve.
"Myslím, že tohle byste měli oba vidět, ale připravte se na to, že je to hodně ošklivé!"
Steve si uvědomil, co je to za datum s vteřinovým zpožděním, Tonymu to došlo hned a prodělal záchvat zuřivosti, při kterém vyhodil Natašu i Steva z dílny.
Steve už si pomalu balil věci, přemýšlel, kam se vrtne a hlavně, co udělá s Buckym, když si uvědomil, jak moc se mu odsud nechce. A jak představa, že už možná nikdy neuvidí Tonyho, je stejně bolestivá, jako o pár dnů dřív Buckuho ryze kamarádský úsměv.
Nakonec odejít nemuseli, ani Bucku ani Steve. Vpodvečer požádala jarvis kapitána, aby se dostavil do společného obýváku. A na tomto neutrálním území už čekal Tony, aby vysvětlil svou reakci. Steve se naopak snažil říct, že to naprosto chápe, že to naopak on se omlouvá ... za co vlastně? Sám si nebyl jistý, každopádně měl z toho všeho špatný pocit, dokonce mu hlavou probleskla kacířská myšlenka, že tenkrát neměl kývnout na Lokiho nabídku.
Po téhle debatě se všechno vrátilo do starých kolejí, přinejmenším na první pohled. Bucky, který normálně bepřišel s tonym moc do styku, se mu vyhýbal ještě víc, génius strávil ještě víc času ve své dílně, jen Steva už tam nezval tak často. A také se rozešel s Pepper a Steve byl šokován, jak smíšené má z téhle informace pocity.
Pak konečnně přišli na stopu žezlu. Hydra ho dokázala dostat mimo USA až do malého, chudého a nestabilního státu na Balkáně jménem Sokovie.
V kopcích nad hlavním městem se nacházela pevnost z časů Osmanských válek, kterou svého času koupil oficiálně SHIELD, ve skutečnosti ale jeho temný parazit. A protože v téhle končině měli svých starostí dost, aby je zajímalo dění na opačném konci světa a autoritu tu byly otevřené úplatkům, nemuselo tohle hnízdečko zavřít krám ani po zániku SHIELDu.
ČTEŠ
Do třetice (Frostshield)
Fanfiction(autorkou obálky je @Blanch-slash) Loki zná kouzlo, které může zachránit život, ale cena je vysoká. Steve Roger měl být prostě jen další ubožák, který měl trpět pro Lokiho potěšení, ale bohovi lsti a klamu se to nějak vymklo z rukou a nakonec skončí...