Bab 7.

500 12 3
                                    

Rasa nak sepak je perempuan gila tu. Buat muka comel pula. Dia fikir alt akan terpukau dengan muka comel dia tu dengan alt yang dah baran. Tiba-tiba adik alt masuk.

"Betul cakap kakak echa. Kakak kiz pukul kakak echa.". Dah ada saksi yang menunjukkan kiz bersalah.

"Kau diam lah sial!!". Kiz tarik rambut adiknya sampai adiknya terhentam ke dinding. Aku tengok muka kiz memang betul-betul baran.

Alt yang nampak adiknya tercedara sangat marah. Dia tak boleh nampak adik dia tercedera. Yang paling mengejutnya, dia bangun sambil mendukungku. Dia mendukungku dengan tangan kiri sahaja. Kuat betul dia ni. Aku nampak tangan kanannya mengeluarkan sesuatu. Itu... pistol. Aku terkejut dan pandang kiz dan kiz juga pegang pistol. Aku yang didukung alt dah menggigil 1 badan.

"Put me down.". Aku menyuruh alt meletakkan ku. Tapi aku rasa amarah dia menutup semua deria. Aku melihat adik dia menahan kesakitan. Aku melompat dan berlari ke adiknya.

"Its ok lia. Lets get out of here.". Aku cepat-cepat angkat lia yang dah terluka di bahagian kepala. Aku keluar dan menjerit bodyguard alt untuk menolongnya. Tapi apa yang ku nampak mereka tengah bergaduh? Berperang? Menembak? Musuh yang ada di luar. Kiz dah melebih sangat. Seorang bodyguard yang ku kenal. Oscar. Dia berlari kearah ku dan adik alt.

"Ikut sini!!". Dia menunjuk 1 jalan keluar dari rumah itu.

BANG!!.

Kedengaran 1 tembakkan dari dalam bilik alt. Aku berhenti. Aku tengok oscar yang berdarah-darah sedang menungguku di sana. Aku risau dengan alt. Aku menyuruh adiknya pergi ke bodyguard dan aku berlari ke bilik alt.

"Echa!! Kau nak pergi mana!!". Oscar menjerit namaku.

"Kakak echa!!! Kakak echa jangan tinggalkan lia!!". Adik alt yang menangis-nangis memanggilku.

Aku hanya hiraukan. Aku terus berlari masuk ke bilik alt. Aku pulas tombol pintu alt dan nampak alt yang dah memegang bahunya kerana di tembak kiz. Darah alt mengalih dengan laju.

"Kenapa alt? Aku cintakan kau gila-gila tapi kau lebih memilih perempuan bodoh tu!!". Menjerit kiz.

What? Dia panggil aku perempuan bodoh? Dia tak sedar diri ke. Aku melihat kiz menghalakan pistol ke kepala alt. Aku cepat-cepat bertindak. Aku masuk dan aku tolak kiz sehingga jatuh.

"What are you doing here. Kat sini bahaya!!". Alt dengan nada yang menahan sakit.

"I come here to save you.". Suaru ku lembut. Aku menarik tangan dia sebelum kiz bangun. Kami berjaya keluar dari bilik itu dan meninggalkan kiz didalam. Kami keluar ke kereta dan oscar terus memecut.

Didalam kereta aku menangis sambil menahan darah yang keluar dari bahu alt. Aku dah tak kuat hadap alt yang menahan sakitnya.

"Sabar alt... tahan...". Aku menangis.

"Shh... dont worry. i gonna be okay...".
Sambil mengusap-usap air mataku.

Aku dah tak boleh hadap si Alt yang dah berdarah-darah. I just...can't.

-

Aku menunggu doktor untuk keluar dari bilik rawatan Alt. Oscar sedang menelepon seseorang. Adiknya pula dan tidur di peha ku. Dan aku? Aku tak boleh tidur. Mata aku dah bengkak bawah sebab asyik nangis. Rasa macam nak nangis balik. Aku mengusap-usap rambut adiknya yang lembut itu. Haishh muka alt dengan adik dia memang serupa lah. Oscar datang dan duduk disebelahku.

"Echa pergilah balik dulu. Kalau Alt dah sedar nanti oscar call echa". Oscar suruh ku balik.

"Tak nak... aku nak tunggu Alt sedar...". Aku membantah

Oscar hanya boleh pasrah sebab dah 4 kali di pujuk aku. Apa boleh buat.

Oscar meminta izin untuk pergi sebab dia kata ada hal. Aku hanya mengangguk. Doktor dah keluar dari bilik Alt.

"Dok. Macam mana dengan dia?".

"Alhamdullilah dia ok.". Doktor keluar dengan senyuman.

Aku menangis terharu. Alhamdullilah. Akhir nya dia selamat. Aku nangis teresak-esak.

"Boleh saya masuk dok?". Doktor mengangguk.

Aku mendukung adiknya alt dan masuk. Aku nampak alt yang terbaring lemah di atas katil pesakit. Aku baringkan adik alt dekat sofa dan aku duduk di sebelah katil pesakit. Aku genggam tangan alt. Sejuk. Aku nak dia bangun dan elus-elus rambutku.

"Alt...bangun lahh...". Aku menangis lagi. Aku letakkan tangan alt di dahiku. Aku tak tahu kenapa bila alt tak ada aku rasa sunyi.

"Alt...bangunlah aku...aku terima jadi girlfriend kau alt...tolong lah sedar.". Aku menangis lagi.

-

Alt pov.

Aku kat mana ni?. Aku membuka mata dan aku hanya nampak warna putih. Terang. Aku bangun dan tengok sekeliling. Aku merasakan ada sesuatu yang memegang tanganku. Aku pusing ke sebelahku dan nampak echa tertidur.

"Honey....". Aku gosok-gosok kepala echa. Kesian dia.

Bersambung...

~ Possessive Mafia Man ~ | [ONGOING]Where stories live. Discover now