Bab 8.

457 11 1
                                    

Kesian dia.

Tiba-tiba ada orang masuk ke bilik.

"Alt. Kau ok tak?". Tanya oscar terkejut nampak alt dah terduduk.

"Aku ok je. Macam mana dengan dia?." Suara nya dedikit tegas. Oscar yang tadi risau bertukar serius. Betul-betul macam ada sesuatu yang dia buat.

"Aku dah call mak ngan ayah kau. Diorang kata esok diorang datang.". Oscar dengan menunjuk phone dia.

"Ouhh ok...". Aku pusing ke sebelah dan sambung mengelus-elus rambutnya lagi.

"Eceyy ada orang fall in love!!". Oscar menyakat aku. Aku ambil bantal dan baling kat muka oscar.

"Shh diam lah". Suara tegasku keluar. Oscar hanya gelak kecil. Haishh geram pula aku dengan si oscar ni.

-

Echa pov.

Aku terbangun sebab rasa sakit-sakit badan. Aku pusing kebelakang dan nampak adik Alt yang masih tidur. Comel nya. Tapi aku merasa ada sesuatu yang hilang. Aku pusing ke tempat tidur alt dan... Alt tak ada. Aku bangun dan mencari alt.

"Alt!!". Aku menjerit kecil. Hatiky mula rasa gelisah sebab alt hilang. Aku berlari ke arah pintu dan tiba-tiba tangan ku ditarik. Aku tutup mata rapat-rapat.

"Honey...". Suara alt memanggil. Aku buka mata perlahan-lahan dan nampak kepala alt yang bersandar di bahuku. Rambutnya basah.

"Alt!". Aku terus peluk dia dan rasa macam tak mahu lepas.

"Alt...aku... aku nak jadi girlfriend kau..". Aku cakapku straight o the point je sambil kepala ku di dada bidang alt.

Alt mengangkat kepalaku. Muka dia happy sangat lepas dapat tahu yang aku nak jadi girlfriend dia. Dia peluk aku dan mengelus-elus rambutku. Tiba-tiba seseorang mengetuk pintu.

"Oii buat apa berdua dalan bilik air tu oii.". Suara oscar dari luar memanggil. Haishh oscar ni kalau aku baling dia dari tingkat 13 haishh tak sia-sia dia hidup kat muka bumi ni.

Alt menendang pintu.

"Diam lah. Tau lah single.". Jawab Alt.

Aku tengok muka alt. Comel bila dia marah tapi sebelum ni menakutkan lah. But... sekarang ni muka dia memang comel. Cair hati aku bila tengok pipi dia yang gebu tu.

Kami berdua keluar dan nampak oscar dan adiknya menyuapkan buah 1 sama lain. Adik kau kecil lagi adik:").  Alt pun duduk di atas katil pesakit. Aku nak duduk di kerusi sebelah katil pesakit tapi tanganku ditarik oleh Alt dan aku terduduk di atas paha Alt. Muka aku merah macam tomato.

"Ehh hormat sikit orang single kat sini". Tegur oscar. Lia pun mengangguk sekali. Aku dan alt hanya tersengih melihat gelagat 2 orang ni. Haishh comel betullah.

-

Selama aku duduk dekat rumah alt. Aku hanya nampak batang hidung bapanya sahaja. Mak dia. Tak kelihatan. Dia tak nak jengkuk anak dia ke?. Bagi aku bapa dia sangat baik tapi tegas. Pehh kalau dia marah tak ada siapa berani angkat kepala. Aku tengok pada gambar keluarga di dinding. Muka mak dia tiada. Kemana mak dia pergi?. Nak tanya tapi macam menyibuk pula kan.

"Kakak!!". Lia memanggil.

"Kenapa?". Aku terus dukung lia yang berlari-lari.

"Kat dapur kakak!! Kat dapur!!" Dia tunjuk-tunjuk dapur. Aku pun pergi je.

Sampai je dapur, muka aku dah cuak sebab nampak benda yang menggelikan. Itukan... lipas!!. Aku berlari tak tentu arah sampai naik kerusi ruang tamu tu. Adik Alt ketawa tengok gelagat aku yang macan orang gila berlari tak tentu arah. Haishh nasib baik budak lagi. Kalau tak dah lama aku letak dia kat dapur sorang-sorang. Kedengaran bunyi kereta diluar menunjukkan Alt dah balik. Aku tak berani nak turun kerusi. Lipas tu betul-betul ada kat depan kami. Help us:").

Alt pov.

Aku masuk dan tengok kiri dan kanan. Nampak echa dan adikku berpelukkan atas kerusi. Aku angkat kening sebelah. Kenapa dengan Diorang ni?.

"Kenapa ni?". Aku angkat kedua keningku.

"Alt tolong!!". Echa dah menjerit minta tolong. Aku dengan pantas keluarkan pistolku. Takut-takut ada penjahat ke apa.

"Ada lipas abangg!!". Adik aku dah meraung ketakutan. Lipas?. Aku tengok bawah dan nampak lipas. Tentang lipas ni diorang menjerit tak tentu pasal?

Aku sepak lipas tu hingga keluar. Haishh bila di fikirkan balik, comel pula echa dengan adik aku berpelukkan macam tu. Aku senyum.

Echa pov.

"Huftt akhirnya lipas tu dah keluar". Mengeluhku dengan adiknya. Lipas tu bila-bila je boleh aktif kan mood terbang dia tu.

Alt yang tadi sepak lipas tu keluar datang dan duduk disebelah ku. Aku pandang kearah alt dan nampak baju dia berlumuran darah.

"Alt!! Kenapa baju awak penuh dengan darah ni!". Aku yang tak boleh tengok darah cepat-cepat tutup mata.

"Tak ada apa-apa lah...". Jawab alt sambil mengelus-elus rambutku.

Tak ada apa-apa abah dia!!. Ni sampai bodyguard dia pun berdarah-darah. Aduh apa lah yang diorang buat dekat luar. Tiba-tiba, kedengaran 1 kereta diluar. Aku tengok alt dan nampak muka dia macam tak suka bunyi tu. Siapa yang datang?.

Bersambung...




Sorry lah kalau cerita ni macam bosan sangat and pening.

Tapi hope korang happy lah baca my story>3.

~ Possessive Mafia Man ~ | [ONGOING]Where stories live. Discover now