Bab 17.

433 12 1
                                    

Ryan pov.

Tangan cuba mengambil sesuatu yang dari tadi tak jumpa. Akhirnya telefon yang dari tadi berbunyi dapat ku capai. Aku terus menekan butang hijau.

"Hmm...".

"Sayangg!!...". Kedengaran suara perempuan yang terjerit-jerit. Aku terus menjauhkan telefon itu dari telinga ku.

"Kau nak apa lagi?.". Tanyaku.

"Umm dalam bank I dah kosong. Jadi....". Dengar je pasal bank terus aku tutup call.

Hah aku menghela nafas.

"I miss her...."

Echa pov.

Ahhh!!. Apa masalah jantan ni pagi-pagi buta call aku. Dah lah kul 4. Baru nak tidur sampai kul 6. Aku angkat call dan dia kata cikgu nak jumpa kat sekolah. Hadehh baru nak rehat sebulan ni. Aku berganjak dari tempat tidur untuk siap-siap. Jam menunjukkan pukul 7:30. Zaf suruh siap awal sebab dia nak ambil aku. Aku turun dari apartmen dan menunggu keretanya.

"Oi.". Terasa jantung nak tercabut.

"Kau ni kan kalau aku baling kau kat tasik baru kau tau.". Jawabku.

"Hehe. Sorry lahh.". Dia ni boleh menggedik mengalahkan perempuan. Takut aku jadinya.

"Dah jom. Kata penting.". Kataku sambil berjalan menuju kereta zafran. Zafran pun cepat-cepat naik kereta dan kami mulakan perjalanan.

Dalam perjalanan menuju sekolah, kami hanya selesa diam. Jadi akward lepas dah lama tak jumpa selama sebulan. Tiba-tiba zaf membuka pembicaraan.

"Kau pergi mana sebulan ni?". Tanyanya. Aku yang dari tadi melihat keluar tingkap terus toleh kearah zaf.

"A-aku bercuti?.". Terpaksa lahh tipu. Kalau aku cakap perkara sebenar tak pasal-pasal dia bawa aku pergi balai.

"Kau serius?. Bukan apa aku nampak kau macam sedih je. Hmm apa kata aku bawak kau pergi makan lepas ni atau kita gi jejalan?". Kata zaf. Aku sebenarnya tak de mood tapi mungkin dengan jejalan mood aku akan hilang. Aku hanya angguk kecil. Aku melihat bibir zaf tersenyum lebar. Sampai kami di sekolah kami terus berjalan menuju bilik mesyuarat.

-

"Zaf! Kau kata nak jejalan ni kau bawa aku pergi rumah kau ni kenapa!?". Jeritku. Aku pukul-pukul bahu Zafran. Dia hanya fokus memandu. Geram pula aku dengan jantan ni. Kalau aku sepak dia keluar kereta memang aku u-turn balik sebab tak nak jumpa family dia.

"Mak aku suruh aku ajak kau makan sekali kat rumah kiteorang. Tak kan lah aku nak tolak. Dah alang-alang kau ada kat sini.". Jawabnya.

"Aku tahu mak kau ajak tapi agak-agak lah. Dah lah mak kau buat makan-makan. Sampai ramai rumah kau. We hantar aku balik dho.". Merungut ku. Aku geram aku hentak kaki tapi tangan masih memukul bahu Zafran. Kesah apa aku kalau lebam pun. Aku pun hanya boleh pasrah dengan apa yang akan terjadi nanti.

-

"HAH! Datang pun.". Mak zafran menyambut kedatanganku.

"Dah jom makan.". Ajak zafran. Dia mencapai tanganku dan tarikku pergi. Dia mengarah ke satu meja kosong. Aku duduk berhadapan dengan dia.

"Kau nak makan apa-apa tak?". Tanyanya.

"Aku nak jus oren je.". Aku hanya ingin minum air sahaja. Dia bangun dan terus lesap dari mataku. Mungkin sebab ramai.

mataku meliar-liar ke semua arah. Bosan. Tiba-tiba aku dikejutkan dengan 1 hentakkan meja. Aku pusing kearah suara itu.

"What's wrong with you!?.". Seorang perempuan yang berbaju putih yang basah kuyup.

"Upss sorry. Tak sengaja!?.". Katanya sambil berlakon tak sengaja tumpahkan air. Aku hanya melihat seorang perempuan yang berbaju warna merah.

"What? I tak sengajakan?". Katanya sambil pandang atas bawah.

"Ohh ke kau jealous aku dekat dengan lelaki kau?". Jawabnya sambik menunjuk ke arah sebelahnya.

"What? Who say im jealous? Aku dah tak ada apa-apa hubungan dengan jantan tu.". Katanya.

"Ke kau marah sebab berita yang tersebar pasal kau dengan-".

"Enough!.". Sekali lagi aku dikejutkan dengan 1 jeritan. Aku menoleh dan nampak lelaki yang sudah berumur jalan menuju ke kedua perempuan tersebut.

"Apa yang dah berlaku kat sini!?.". Naik seoktaf suara lelaki tua itu.

"Dad? What's wrong here?".tiba-tiba muncul zafran dari dapur yang sedang memegang satu pinggan berisi lauk-pauk.

"Ugh... adik kau lah.". Kata ayah Zafran sambil memicit-micit kepala.

"Adik dah-dah lah tu buat masalah.". Kata Zafran sambil membuat muka merayu.

"Noo! Adik tak suka ada perempuan murahan macan dia ni ada kat rumah kita! Kenapa rya-.". PAKK!. Terdengar satu bunyi tamparan yang kuat.

"Stop calling me perempuan murahan!!.". Dia menaikkan tangannya lagi sekali tanda ingin menampar buat kali kedua. Tiba-tiba tangan perempuan itu ditarik kebawah oleh seorang lelaki. Dan lelaki itu. Ryan.

"What the **** are you doing!.". Kata Ryan dengan suara yang naik seoktaf.

"I-i tak buat apa-apa! Adik you yang simbah air ni kat i.". Kata perempuan itu. Aku yang masih berada di meja itu hanya memerhatikan Ryan.

"See?. Adik tak suka perempuan ni!. Kenapa mama pilih dia untuk jadi menantu abang?". Kata perempuan itu dengan muka yang baran.

"Little girl... calm down.". Zafran yang dari tadi berdiri di belakang adiknya mula mendekat dan mengelus-elus kepala adiknya. Aku yang melihat itu hanya tersentuh. Tapi tak lama aku rasa diperhatikan. Aku pusing ke kanan dan ke kiri dan nampak sosok yang sangat ku kenali. Oscar. Tapi dia bersama seorang lelaki. Khai. Kenapa aku tak pernah tahu yang Zafran ni ada adik-beradik? Kenapa dia sembunyikn dariku?.

"Ok lah. Zaf nak pergi dengan Echa.". Kata Zafran kepada ayahnya. Dan sekali lagi terasa diperhatikan. Tapi kali ni bukan dari Oscar atau Khai tapi dari.... Ryan. Aku melihat raup wajahnya jelas terkejut kerana sudah beberapa bulan aku tidak melihatnya. Bila aku tengok dia hatiku rasa ingin marah tapi sedaya upayaku tahan.

"Im sorry Echa. Here your food.". -Zafran

"No its ok but... Aku rasa aku minta jus oren sahaja tadi.". Kataku sambil garu kepala yang tidak gatal.

"Alah kau makan je. Aku tahu perut kau tu kosong.". Kata Zafran. Aku yang dari tadi menunggu jus tapi yang datang ialah makanan. Apa boleh buat? Makan je lah. Tapi isi otakku hanya memikirkan seseorang. Ryan. Dia ok ke? Dia marah ke?. Ehh apa kau ni Echa. Dah makan-makan.

.

.

.

.

.

Bersambung...

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 11, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

~ Possessive Mafia Man ~ | [ONGOING]Where stories live. Discover now