Bab 11

203 8 0
                                    

6 tahun kemudian...

Di tasik yang sangat indah,bersih dan nyaman membuat kan fadliyah berasa tenang.kini diagc mula menerima tentang kepergian rina.semua nya atas dorongan dan sokongan daripada salman.fadlyah amat berterimah kasih kepadanya.begitu juga dengan adiknya lisya.

alisya kini mula kenal erti kesabaran,ketabahan dan perjuangan.memang benar bahawa setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya.alisya dan azeem kini membina hubungan.

Siti pula hilang secara tiba tiba begitu jugak dengan puan zariah dan sahril.alisya hanya mendoakan yang terbaik untuk siti dan keluarganya.tentang mimpi itu alisya menganggap nya sebagai permainan tidur.lagipun tiada bukti bahawa siti yang melakukannya.jika siti yang melakukannya apa juga motif nya.

Kini fadlyah dan lisya memulakan lembaran baru..mereka reda dan terima pemergian rina.apapun mereka berharap orang yang bunuh rina itu akan mendapat balasan yang setimpal..

Back to the topic

Fadlyah termenung jauh sehinggakan tidak menyedari kehadiran seseorang yang semakin hampir dengannya.semakin lama.semakin dekat dan...

Cup
Sebuah ciuman hangat telah menghinggapi pipi gebu fadlyah.fadlyah yang terkejut lantas menoleh.fadlyah menghembuskan nafas lega.lalu mengukirkan sebuah senyuman apabila melihat orang yang dia cintai kini tiba.

"Eh abang,bila masa abang datang?"tanya fadlyah kepada lelaki itu."macam mana nak perasan kalau ayang termenung je..."balas lelaki itu lagi.."huh?!wahai suamiku yang aku cintai,encik salman ariff bin johar lain kali bagi salam ini tak terus cium kalau ayang terkejut macam mana?serangan jantumg and then..."jari telunjuk salman mengenai bibir fadlyah menandakan menyuruh nya diam.."shhh,ayang tahu kan abang tak suka cerita pasal mati ni..plz don't say that word forever.I love you,abang tak nak kehilangan ayang."fadlyah terkedu.rasa nak nangis pun ada.semenjak dia mengandung dia sensetive...(fadlyah and salman dah kawin selepas habis belajar.dah 1tahun 8 bulan mereka mendirikan rumah tangga..fadlyah mengandung erm dah...7 bulan...tak lama lagi nak.melahirkan oit..hehe back to the story..)

Salman mengusap perut fadlyah yang besar.salman membongkokkan badannya lalu mendekatkan mulut nya di perut fadlyah"hi my baby..baby baik baik tau kat dalam..jangan banyak gerak sngat ksian mummy.."salman mencium perut fadlyah.fadlyah kegelian.

Salman kembali ke posisi asal.dia memandang mata yang indah itu.dia tatap lama lama membuat kan fadlyah tunduk malu.salman memegang dagu fadlyah lalu dia naik kan ke atas.

Salman tersenyum,fadlyah pemilik bunga ros biru aku yakin fadlyah lah orangnya,memang aku pilih keputusan yang tepat tidak ragu lagi.aku telah berjanji kepada ayah bahawa akan ku jaga pemilik bunga ros biru baik baik,tidak membuat nya sedih apatah lagi membuatkannya terluka.aku amat mencintainya lebih dari aku sayang diri aku sendiri.tetapi maaf cinta ku tidak mampu kulebihkan dari cinta ku pada ilahi.

Salman mendekatkan mulutnya di dahi fadlyah.lalu mencium nya.lama.fadlyah memejamkan mata bersyukur atas kebahagiaan yang dia alami sekarang dia berharap hubungan mereka sebagai suami isteri berkekalan.hingga mati memisahkan mereka...
-------------------------------------------------------------
Nombor yang anda dail tiada dalam perkhidmatan....

Dah 30 kali alisya missed call azeem tetapi azeem tetap tak jawab.alisya melihat keadaan sekeliling.gelap gelita.dia seorang sahaj yang berada di perhentian bas.sudah lah tempat tu sunyi.jarang orang lalu.alisya melihat jam tangan.terlopong mulut alisya apabila jam mula menunjukkan pukul 8:00 p.m..

Alisya duduk.memandang ke arah langit.memuji kuasa ilahi,betapa indahnya ciptaan nya.dia tersenyum teringatkan memori lama..

Imbas..kembali..

Hanya kamu aku mahuWhere stories live. Discover now