Eenmaal in het drop aan gekomen loopt de nachtwacht met Shadowscar er achteraan naar de herberg waar alle gordijnen dicht zitten en zodra de deur dicht zit doet Shadowscar zijn ketting af en doe die in zijn broek zak en toen de ketting af ging keken Vlad en Keelin, Shadowscar aan omdat hij ineens weer zijn vossen oren en een vossen staart heeft.
" Oké dus als ik het goed heb gebruik jij een speciale steen die in jou ketting zit om de mensen te laten denken dat jij een mens bent ook al ben je dat niet, net zoals wat wij doen met transformeren " zegt Keelin die nu aan de bar is gaan zitten samen met Vlad Wilko daar in tegen is in de kelder eten aan het pakken " uhm ja zo zou je het kunnen zeggen allen kan ik niet naar mens transformeren omdat ik zo geboren ben dus gebruik ik een illusie steen die in de ketting is verwerkt plus die heb ik van mijn oma gekregen op mijn 16e " zei Shadowscar en ging tegenover Keelin en Vlad staan. '' dat is nog best een goede oplossing voor wezens die niet kunnen transformeren naar mens die bij de nachtwacht willen '' zei Vlad en Wilko kwam de kelder uit '' hey jongens ik kan Vega horen ijsberen dus kom '' zegt Wilko en kijkt nu Shadowscar aan om ook mee te komen en de vier lopen naar het privé vertrek en door de kast naar de geheime kamer.'' Ah nachtwacht is het gelukt ? " vraagt Vega die nu is gestopt met ijsberen en de nachtwacht ging op de bank zitten alleen Keelin niet Keelin bleef bij Shadowscar staan '' ja '' antwoorden Wilko vol trots en at zijn worst Keelin ging voor Vega staan samen met Shadowscar voor dat ze in de armen van Vlad op de bank ging liggen, '' dus jij bent de top student van de academie waar ik zo veel van heb gehoord '' zei Vega en keek hem aan '' dus wat voor wezen ben jij dan eigenlijk ? '' vroeg hij er nog achter aan '' ik ben een uniek wezen ik ben een fennec fox Meneer '' zei Shadowscar '' en wat is jouw naam dan als ik vragen mag ?? '' vroeg Vega nieuwsgierig '' mijn geboorte naam is Shadowscar maar mijn vrienden en op de academie noemen ze me Max omdat het makkelijker is '' antwoordt Shadowscar vol trots.
'' NACHTWACHT even opletten nu dit is ook handig voor jullie om te weten jullie moeten hem trainen '' zegt Vega streng en de nachtwacht stond op en kwam rond de tafel staan '' welke krachten heb je wat kan je doen ? '' vroeg Vega en iedereen in de ruimte luisterde aandachtig '' ik kan bijna net zo snel rennen als een vampier, ik ben super sterk, ik kan nog verder horen dan een weerwolf zo ongeveer 20km en ik kan mij zelf in een vos veranderen van 1,80 cm '' zei Shadowscar met trots en keek Vega aan '' kan je vechten, zelf verdediging ? '' vroeg Vega er achter na '' ja ik heb een zwaard en een boog '' antwoord Shadowscar en laat zijn zwaard en boog zien en dan verdwijnen ze weer '' ik kan met mijn wapens goed overweg op de academie omdat ik de ruimte gewent ben maar niet in de mensen wereld als in de omgeven als ik een maal beging ben ik heel gevaarlijk en dat geld ook voor als ik mij as ik met mijn boog bezig ben maar ik ben ook heel gevaarlijk als ik in mijn vossen vorm ben als in geheel vos '' zegt Shadowscar er achter na.
'' Oké top ik denk dat Vlad en Wilko zich wel goed met jou kunnen vinden en ik denk ook wel dat Keelin jou oren en staart heel erg fluffy vind '' zegt Vega met een lach '' oké er is werk aan de winkel ik stel voor dat jullie morgen beginnen met zwaard en de vossen vorm in het bos en dat doet Vlad wel morgen dat wil zeggen dat Wilko alle patrouilles van Vlad overneemt '' zegt Vega en Wilko kijkt verslagen en zucht en gaat weer op de bank zitten. " Dus wat is dan de bedoeling Vega wat ik Shadowscar ga leren dan het enige wat ik weet zijn vampier vechtstijlen " zegt Vlad die een beetje in de war is " Vladimir je weet de omgeving en ik weet dat in de eerste jaren dat jij een vampier werd dat jij met een zwaard moest kunnen omgaan " zegt Vega die Vlad met een strenge blik aan keek " ja oké prima " zei Vlad en sprong in de lucht en ging ondersteboven aan een balk hangen " WACHT jij kan met een zwaard om gaan !! " zegt Keelin geschrokken en kijkt haar vriend aan " ja dat kan ik maar ik heb het al meer dan 200 ja niet meer gedaan " antwoord Vlad en doe zijn ogen dicht ondertussen is Keelin aan het proberen om Vlad van de balk af te krijgen maar dat is niet zo'n succes dus gaat ze bij Wilko en Shadowscar op de bank zitten.
" Maar wat heb je liever dat we je deze week Shadowscar of Max gaan noemen ? " vroeg Wilko die weer recht op is gaan zitten " mij maakt het niet uit ik reageer op beide alleen is het wel handig om Max te zeggen als er mensen bij zijn " zegt Shadowscar die zijn ogen weer open doet en nu Wilko aan kijkt " oké dus je reageert op beide namen goed om te weten " zegt Vega die ook gewoon mee luistert vanuit zijn boek Keelin heeft Vlad ondertussen van de balk weten te halen, en ook hun luisteren mee " ik heb een idee kom dan gaan we je je kamer voor deze week laten zie kom jongens " zegt Vlad die van de rond opstaat en Keelin een kus geeft " goed idee " zegt Wilko en de nachtwacht met Shadowscar erbij lopen de geheime kamer uit en ook op dat moment belt Helena Vladimir om te weten of alles goed gaat " Hey Helena, hoe gaat het daar ?" Vraagt Vlad die met zijn hand aan geeft dat de anderen de kamer uit moesten " ja, nee het gaat goed hier hoor ik was alleen vergeten dat mijn neefje Max een weekje hier is omdat mijn oom en tante vinden dat wij elkaar zo weinig zien hij " zegt Vlad die nog aan het bellen is en de andere wachten geduldig af, " ja oké we letten ook op Cooper tuurlijk nog veel plezier " zegt Vlad en hangt de telefoon op en doet die weer in z'n broekzak " en ? " vraagt Keelin nieuwsgierig " Helena vind het prima dat Max hier is alleen vind ze het wel jammer dat ze een familie lid van mij mist " zegt Vlad en na die zin moesten de nachtwacht leden super hard lachen en Shadowscar snapte het niet echt.
Keelin, Wilko , Vlad en Shadowscar lopen de trap op naar de gasten kamers en Vladimir laat Shadowscar zijn kamer voor de komende week zien '' hier slaap jij voor de aankomende week mijn kamer is hier naast dus maak asjeblieft geen lawaai in de nacht ik hoor zelf Wilko snurken en zijn kamer is aan de andere kant van de hal '' zegt Vlad en kijkt Shadowscar met een serieuze blik aan, '' zo luid ben ik in de avond niet ook al ben ik een fennec fox en wij zeg maar avond wezens zijn '' zei Shadowscar tegen Vlad en de serieuze blik verdwijnt weer en wordt en weer een glimlach '' het is Keelins buurt om te koken dus als je rond 18:00 naar beneden komt is het prima anders stuur ik Wilko '' zegt Vlad met een lach en laat Shadowscar lachen '' oké is goed ik zou de tijd in de gaten houden " antwoord Shadowscar en loopt zijn kamer binnen en pakt zijn spullen uit.
JE LEEST
Nachtwacht Academie student komt langs
FanfictionShadowscar ( mensen naam Max ) is een student bij de Nachtwacht academie en moest naar Schemermeer om een week met de nachtwacht mee te lopen, alleen wist de nachtwacht niet dat het Shadowscar een uniek wezen is dat niet alleen met zijn krachten wer...