f o u r

16 2 0
                                    

Langit yang cerah itu dipandang kosong oleh Alisyha Humaira . Fikirannya melayang teringat akan perbualan semalam .

" Mummy betul betul berkenan dekat Qarizh Reza. Kalau Lisyha bawa lelaki yang macam Qarizh tu , mummy restu ! "

Alisyha Humaira tergelak kecil mengingatkan kejadian semalam. Nampak sangat mummy berkenan dekat anak umi Sarah tu !

" Alisyha "

Dengar sahaja namanya dipanggil , Alisyha Humaira bangkit dari kerusi lalu melangkah ke arah kaunter.

" RM 20.50 miss," Alisyha menghulurkan card pada lelaki yang menjaga kaunter itu .

Apabila card itu sudah kembali pada empunya badan , Alisyha segera keluar dari cafe itu . Kaki mula melangkah ke arah kereta Perodua Ativa miliknya. Destinasi seterusnya adalah Chahaya Boutique , tempat di mana dia mencari sumber rezeki .

" Good morning, babe ! " Kehadiran Alisyha disambut mesra oleh rakan baiknya, Risha .

Boleh dikatakan setiap hari mereka bertemu . Tidak kira sama ada di tempat kerja mahupun di luar. Kehidupan mereka seperti belangkas! Dimana ada Alisyha , disitu ada Risha. Tiada Risha , tiadalah Alisyha.

" Morning.. nah , for you," Alisyha menghulurkan secawan latte yang dibelinya tadi kepada Risha.

" Oh my god , thanks babe. So ," Risha berhenti bercakap seketika lalu minum seteguk latte. " You nak cakap pasal apa semalam ? " Risha menjungkitkan kening sebelahnya.

" Oh , nothing pun cumanya... mummy macam bagi hint nak suruh I kahwin," Alisyha Humaira mengeluh. Ingat ni drama pukul 7 ke ?

" Hahahaha is it real babe ? Hahaha," Alisyha memandang tajam kearah sahabatnya.

" You're 24 , Alisyha. Memang dah tiba masanya kau berumahtangga . Takkan nak tunggu 30 tahun baru nak kahwin ? Kesian anak kau dapat mak tua nanti," Risha mula bergurau kasar. Alisyha menggulingkan matanya tanda menyampah.

" Cakap orang . Tak sedar diri dia pun dua kali lima je," Alisyha membalas.

Kedua duanya mendiamkan diri sambil merenung nasib.

Vote ! ❤️
Too short . Sorry yall.
Again , sorry for the late update 😞🙏
hampir lupa masih pegang acc ni huhu

QARIZH HUMAIRA Where stories live. Discover now