f i v e

21 2 0
                                    

" Auch, sakitlah! Tak nampak ke ada orang dekat depan ni ?," Alisyha sedikit menengking apabila sosok tubuh seseorang melanggar dirinya secara mengejut . Matanya pula terus mencengkam tajam kearah orang itu.

Namun , pandangan tajamnya berubah menjadi terkejut apabila melihat orang itu bagai tidak asing baginya. Dirinya kaku di tempat itu. Lelaki itu...

kekasih hati Risha !

Dan paling mengejutkan apabila lelaki itu sedang merangkul pinggang seorang wanita yang tidak dikenali.

" You ?!! " Sekali lagi Alisyha menengking.

" Hey , you siapa nak tengking boyfriend i macam itu ?," Angkuh sahaja wanita itu berbicara.

" W-what ? Boyfriend ? Are you kidding me Ehsan ? ," Wah ini sangat menyakitkan hatinya. Ehsan dan Risha baru sahaja ingin bertunang pada Ahad depan, namun ini pula yang terjadi.

" Lisyha.. this is not what you think. Listen , i can explain this.. dia kawan i je. Tolong , jangan bagitahu Risha tentang ni.. I'm begging you..," Suara Ehsan bagaikan merayu kepadanya. Heh , dia fikir aku ni bodoh ke ?

" Too late..," Jariku laju menari-nari diatas skrin telefon. Aku menekan butang video call. Tidak sampai seminit , panggilan telah disambungkan.

" Lisyha ? Pahal kau ni tiba tiba nak vc aku bagai ?," Dengar sahaja suara itu , wajah Ehsan semakin cuak. Aku pantas mengalihkan camera kearah mereka.

" Eh sayang ! You dengan sia—  hey ! Who's that woman ? Kenapa dia peluk you , Ehsan ? Answer me !! " Risha menjadi berang . Kenapa kekasihnya seakan merelakan wanita disebelahnya memeluk dirinya sebegitu rupa ?

" S-sayang.. ini adik angkat i.. sumpah i tak tipu!," Ehsan mengangkat tangan kanannya seolah olah bersumpah. Aku yang mendengar ayat itu berdecit perlahan.

Persoalanku . Mengapa Ehsan memilih untuk curang ? Sedangkan Risha sangat sempurna . Cantik , bekerjaya , pandai berdikari dan sebagainya . Ah , tak boleh cakap lebih - lebih. Ini cerita aku bukan Risha !

QARIZH HUMAIRA Where stories live. Discover now