İlham kaynağım olan Dorian Gray'in Portresi'nin sevgili yazarı Oscar Wilde'a ve yıllar sonra bana cesaret verecek kadar güzel sana, X! binlerce teşekkür!
"Cennet çıplaktı. Cennet, kırmızı saten bir çarşafın üzerinde tüm güzelliğiyle yatan bu adamdı. Onu öptüm ve dudaklarım yanmaya başladı. Ona dokundum ve parmak uçlarım yanmaya başladı. O an anladım: sana cenneti yaşatan da, cehennem ateşinde yakan da ancak böyle bir adamdı."
HEYKELTIRAŞ
1. İLK GÜNAH
♪Pearl Jam - Black
Guns N' Roses - November Rain
Guns N' Roses - Estranged ♪
Günah, istemekle başladı.
Tanrı yalnızlık bulantılarına bir çare bulmak istedi, insanı yarattı. Onlara bir cennet verdi, o cennette istedikleri gibi yiyip içebilecekleri bağlar ve bahçeler verdi. İstedikleri gibi yıkanıp, içlerinde yüzecekleri dereler, şaraptan şelaleler verdi. Birbirini tamamladı Adem ve Havva, ilk günahı işleyene dek istedikleri gibi davrandı.
Bir yılanın zihinlerine girmesi, onları zehirlemesi beklenmedikti. Yasak olan o elmadan yemek istemelerini sağlamak zordu. Ellerinde bomboş bir cennet olan Adem ve Havva, o elmayı neden isteyecekti? Neden bin bir çeşit nimet varken bir elma için tanrıyı karşılarına alacaklardı ki? Bu mantıksızdı.
Ama bilinmesi gereken şey, insanın mantığına değil, duygularına göre yaşadığıydı. İnsanın bir cennete sahip olmasına rağmen, tanrıyı yanıltabileceğiydi.
İnsan yanıltır.
İnsan, yanlıştır.
Adem ve Havva o elmayı yedi. Tanrının kutsal egemenliğinden çıkıp, dünyaya gönderildi. Tanrı insana güvenerek haksız çıkmıştı, bunun kötü bir seçenek olduğunu söyleyen melek bu yarı yolda bırakmışlığı görünce haklı olduğunu anlamıştı.
Hepimizin adını lekeleyen bu utanç, ilk günahtı. İlk günah, istemekle başladı. O günden sonra doğan her çocuk, görünmeyen, kara bir lekeyle yaşadı. Tanrıyı yanılttık, tanrının güvenini kırdık. Biz, o günahı işlemeyecek olsak bile o günahla suçlandık.
İlk günah.
Dünyevi olan her şey, günahtı. Sevişmek günahtı, birini istemek günahtı. Aşırıya kaçmak günahtı, kıskanmak günahtı, hırs günahtı, itaatsizlik günahtı, nankörlük günahtı. İşin kötüsü günah olan her şey, insanın yaradılışında vardı.
Ademin torunu ancak ruhunda kara bir lekeyle gezen ben, Meryem Tura; bu dünyayı anlamak için değil, yaşamak için gelmiştim sanki. Kurallara uymak için değil, o kuralları bozmak için, diğerlerinin gittiği yoldan değil, kendi çizdiğim yoldan ilerlemek için gelmiştim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
HEYKELTIRAŞ (+18)
Teen FictionÇizim ve heykeltıraşlık yeteneğini kaybeden kadın, sanatına ilham olacak genç biriyle tanışır.