8. Kapitola

41 3 0
                                    

Cal máčkne na další tlačítko a scéna se pozastaví

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

Cal máčkne na další tlačítko a scéna se pozastaví. 

Nemůžu přestat zírat na tu ženu uprostřed monitoru. To je moje matka. O tom není pochyb - i když vypadá trochu mladší než když umřela - možná okolo devatenácti. 

Zamračím se na Cala a držím slzy v očích.

''Co to má být?'' Zeptám se skrz zaťaté zuby. 

Cal se z monitoru podívá na mě. Jeho kamenný obličej na chvíli zmizí. 

''Mrzí mě tvá ztráta.'' 

Neřeknu nic a podívám se znovu na obraz mé matky.

Vždycky jsem si přála abych po ní zdědila její krásu. I když byla starší s unavenou pletí a vráskami, byla pořád nádherná. Vysoká a elegantní s šedými, jahodově melírovanými, blonďatými vlasy a zvědavýma zelenýma očima. 

Nevypadala ani trochu jako já - Jsem spíš po tátovi. Malá a nemotorná s tmavými vlasy, kteří si dělají co chtějí. 

Zírám na její mladé já - vypadá zářivě. 

''Víš jak se tvoji rodiče poznali?'' Zeptá se Cal.

Znovu se na něj zamračím. 

Co mu je po tom?

''Prosím, jen odpověz na otázku.''

Část mě chce odejít. Ale nemůžu jen tak odejít a nevědět, kde vzal tuhle nahrávku mojí matky. 

Potřebuju to vidět celé.

Pomalu přikývnu.

''Na bowlingu.'' Zamumlám. ''Osoba za přepážkou si popletla jejich boty.''

Cal se na mě spokojeně podívá.

Máčkne na další tlačítko, obraz se zase oddálí a nahrávka pokračuje. 

Překvapeně pozdvihnu obočí.

Je to bowlingová dráha. 

Dívám se jak moje mamka jde k přepážce, něžně si sundá boty a položí je na povrch přepážky. 

Obsluha v pruhované uniformě a basebalové kšiltovce, na které je napsáno: Castle Ten Pin Bowling. Vezme máminy boty a vymění je za jiné boty které jsou vystavené za ním. Nevidím mu do obličeje když pokládá pánské boty na stůl. 

Moje srdce buší jako o život. Je tohle nahrávka mých rodičů, když se poprvé potkali?!

Chvíli vypadá zmateně, pak si něčeho všimne a začne se smát. Kousek opodál si muž s tmavými vlasy a tmavýma očima hraje s podpatky.

To je můj devatenáctiletý otec. 

Přijde k ní. Zvuk je ztišený, takže neslyším co si povídají, ale je vidět že táta nejspíš právě řekl jeden z jeho trapných vtípků. Můj matčin obličej se rozsvítil jako vždycky když se táta snažil být vtipný. 

Vymění si boty. 

Cal nahrávku pozastaví. 

Smutně se na něj podívám a nechci aby ta nahrávka skončila. 

''Jak je možné, že tohle máš? Proč mi to ukazuješ?'' Ptám se.

Nic neřekne, jen se vrátí k počítači a přejede joystickem doleva. 

Nahrávka se posune na začátek. Přiblíží obraz na obsluhu jak vyměňuje mým rodičům boty. 

''To udělal schválně?'' Zeptám se a soustředím se víc na obraz.

Cal nahrávku přetočí rychleji dopředu a koukám se znovu jak se rodiče poznávají, akorát třikrát rychleji. Pak zničehonic zastaví a znovu obraz přiblíží na obsluhu.

Spadne mi žaludek, udělám pár kroků dozadu a stojím v šoku.

Jeho obličej je zvednutý a konečně mu do něj vidím i pod kšiltovkou.

Vím úplně přesně kdo to je. 

Tohle video muselo být natočeno už před třiceti lety - ale vypadá úplně stejně jako vypadá teď. Okolo sedmnácti let, ostré oči, blonďaté vlasy, hebká pokožka.

Je to Cal.

Je to Cal

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.
Cupid's Match  (CZ Překlad)Kde žijí příběhy. Začni objevovat