5

46 11 7
                                    

Always Love You

· · ─────── ·☆· ─────── · ·

Hyein tak pergi sekolah dengan kau ke hari ni? Jungwon memulakan perbualan

“Tak, dia demam” balas Sera

“Ouu”

“Kalau aku tanya something boleh?”

“Boleh, tanya lah”

“Kau a-ada boyfriend?” Tanya Jungwon

“Hm...”

“Tak ada”

“Jinjja?. Mustahil tak ada orang suka kat kau. Kau ni dah la cantik, baik pula tu mesti ada yang simpan perasaan dekat kau. Cuma kau je yang tak tahu.”

“Entahlah won. Mungkin belum ada jodoh kot”

{•}

“Ehh, siapa pula yang hantar surat ni.” Sera mengambil surat itu di laci mejanya.

Di surat itu tertulis :

Sera, jumpa aku dekat rooftop balik sekolah nanti.

Sera tertanya-tanya. Siapakah yang menghantar surat ini. Yang pastinya, tulisan itu bukan dari kelas ni.

“Siapa bagi kau surat tu?” Jungwon tiba-tiba muncul di depan meja Sera.

“Hm.. entahlah. Tak ada pula nama kat kertas ni”

“Apa dia tulis?”

“Dia ajak aku jumpa dekat rooftop balik sekolah nanti” jawab Sera.

“Kalau macam tu, aku temankan kau boleh? Takut nanti yang hantar surat ni
pembuli. Tak pasal-pasal kau kena buli. Dah la kau tu perempuan” 

“Ye tak ye jugak. Boleh boleh!”

{•}

Kringg ~

Loceng berbunyi menandakan waktu sekolah tamat. Semua pelajar pulang manakala Jungwon dan Sera masih di kelas.

“Jungwon-ah, kita pergi rooftop terus”

“Alright”

(Setibanya di rooftop)

(Setibanya di rooftop)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

[Gambaran rooftop tu]

“Aku tunggu kat tangga. Kalau ada apa-apa panggil je” kata Jungwon.

“Okay” Sera menganguk

{•}

“Yo Jun!?” Sera terkejut apabila melihat kelibat Yo Jun di situ.

“So kau lah yang hantar surat ni kat aku?”

“Ya, aku yang hantar surat tu kat kau”

“Apa tujuan kau nak jumpa aku ni?”

“Sera, sebenarnya aku dah lama nak cakap benda ni kat kau. Cuma aku belum ready. Kau ingat tak waktu aku message kau ajak jumpa dekat bawah appartment 2 minggu lepas?”

“Mestilah ingat” jawab Sera

“Sebenarnya time tu aku nak cakap sesuatu kat kau. Tapi tak kesampaian, sebab kau busy”

“Apa sebenarnya yang kau nak bagitahu kat aku? Soal Sera

“A-aku sebenarnya d-dah lama simpan perasaan aku kat kau. Aku s-sukakan kau Lee Sera” kata-kata Yo Jun membuatkan Sera terkejut.

“Mwo!? Kau suka kat aku?” Sera menutup mulut dengan kedua-dua belah tangannya. Reaksi terkejut

“Yes Lee Sera. Sudi tak kau jadi girlfriend aku?” Yo Jun melutut lalu memandang Sera.

“Sorry Yo Jun. Aku tak ada perasaan pun dekat kau. So aku tak boleh nak terima”

“Please lah Sera. Aku minta kau jadi girlfriend aku, itu je” Yo Jun merayu

“Maaf Yo Jun, aku tak boleh” Sera menolak

Yo Jun terus menarik tangan Sera lalu memeluknya.

“Sera aku sayangkan kau” kata Yo Jun sambil memeluk Sera dengan kuat

“Yah apa ni. Sesak la!” Sera terus menolak pelukan Yo Jun

Sera segera pergi dari situ meninggalkan Yo Jun sendirian di rooftop.

Jungwon yang sedang menunggu Sera di tangga terus mengalihkan pandangannya ke arah Sera.

“Apa jadi?” tanya Jungwon

“Tak ada apa-apa. Jom balik” Sera tidak memberitahu hal yang telah berlaku tadi.

To be continue....

Yeooi~ harap enjoy part ni|._.ᐢ₎♡

Always Love You ╏⁠ Jungwon Where stories live. Discover now