Always Love You
· · ─────── ·☆· ─────── · ·
(Telefon berdering)
Message itu dibukaWon
Sera kau nak tak pergi
fun fair malam ni?Aku belanja :).
You
Wahh nak nak!Won
Okay nanti aku jumpa
kau kt bawah apartment.Pukul 8 yee.
You
Alrigth!!Telefon terus ditutup lalu dia menuju ke almari pakaian. "Nak pakai baju apa eh?" Pakaian di dalam almari itu dibelek-belek.
Setelah sekian lama Sera membelek-belek pakaian di dalam almari itu, akhirnya Sera menemukan pakaian yang sesuai untuk dipakainya pada malam di mana dia akan ke fun fair bersama teman lelakinya.
[Contoh baju Sera]{•}
Hii Won!! Sera melambai-lambai ke arah Jungwon yang sedang duduk di bangku panjang di depan apartment itu.
"Wah cantiknya kau harini" puji Jungwon pada Sera.
"Hehehe of course" Sera tersengih-sengih apabila menerima pujian daripada Jungwon.
"Okaylah kita pergi sekarang, teksi dah sampai tu" kata Jungwon lalu jari telunjuknya ditujukan ke arah teksi.
Mereka berdua menaiki teksi hitam untuk menuju ke fun fair. Sekarang kedua-duanya diam sahaja. "Nanti kau main je lah apa yang kau nak, don't worry aku ada bawa duit lebih" Jungwon memecahkan suasana sunyi ketika itu. Melihat anggukan kecil dari Sera, sebuah senyuman manis terukir di wajah Jungwon. Dia mahu melihat teman wanitanya gembira.
Setibanya di fun fair..
"Gamsahamnida ahjussi" Jungwon berterima kasih kepada si pemandu selesai sahaja dia membayar tambang teksi itu.
"Wahh cantikkan suasana fun fair malam ni" Sera teruja sambil melihat-lihat susana fun fair itu. Tanpa membuang masa, Sera terus menarik pergelangan tangan Jungwon memasuki kawasan fun fair itu. Jungwon hanya mengikuti teman wanitanya dari belakang. "Excited betul kau Sera haha"
"Won tengok tu, comelnya patung tu" jari telunjuknya ditujukan ke arah patung plushie yang menarik perhatiannya.
"Kau nak? Aku boleh mainkan untuk kau" melihat anggukan Sera, Jungwon terus melambung bola memasuki lubang yang disediakan.
"Fighting Won!!" Sera memberi semangat kepada Jungwon. Jungwon hanya tersengih sambil melambung bola tersebut.
[YOU WIN] itu yang terkeluar pada skrin permainan itu, Jungwon berjaya melambung kelima-lima biji bola ke dalam lubang itu. "Hebat lahh Won!"
"Ini patung kau" Jungwon memberikan patung plushie tersebut kepada Sera.
"Thank you Won" Sebuah senyuman lebar terukir di wajah Sera. Dia berasa sangat seronok ketika itu.
"Lepasni kita naik carousel pulak" kata Jungwon pada Sera yang sedang memeluk plushie. "Okay!"
Sera, kau nak tak headband ni? Jungwon menunjukkan headband yang dipegangnya kepada Sera.
[Ni gambaran headband yg Jungwon tunjuk]"Comel~ nak nak!" Sera tertarik dengan headband tersebut. "Okay aku bayar jap"
Jungwon terus membayar headband itu di kaunter manakala Sera menunggunya di luar kedai.Jungwon memakaikan headband tersebut di kepala Sera. Terlihat sangat comel apabila dipakai oleh Sera.
"Okay ke Won?"
"Okay sangat, sesuai untuk kau"
"Hehe thanks" sekali lagi Sera tersipu-sipu malu apabila menerima pujian daripada Jungwon. Jungwon dalam diam-diam mengambil gambar Sera yang sedang tersenyum manis.
"Okay jom, kita naik carousel. Kau kuda yg depan, aku kuda yang belakang kau. Okay?"
"Okay boleh-boleh" let's go!!
Mereka berdua menghabiskan masa yang ada di fun fair pada malam itu. Sera berasa sangat seronok apabila dapat meluangkan masa bersama teman lelakinya di situ. Dunia serasa seperti milik mereka berdua ketika itu.
Tepat jam 10 malam, Jungwon dan Sera pulang ke rumah masing-masing. Mereka saling melambai tangan antara satu sama lain.
Setibanya di rumah, Sera terus masuk ke biliknya lalu pintu dikunci. Beg silang digantung pada penggantung beg lalu Sera melabuhkan punggungnya di atas katil. Walaupun penat, at least dia berasa puas dan seronok. Headband dan plushie di tanganya dia tatap. Wajah Jungwon bermain di fikirannya. Entah kenapa, dia merasakan bahawa Jungwon semakin hari semakin sweet dan tidak kekok apabila berada di tempat awam.
"Nah aiskrim""Whoa thanks Won"
"Comotnye dia makan aiskrim"
"Ha? Comot? Mana-mana?"
"Sini aku lapkan" ibu jari Jungwon perlahan-lahan menyentuh hujung bibir Sera. Mata Sera tepat menatap wajah Jungwon.
"Kenapa pandang aku macam tu?"
"Ermm tak... Hehehe"
Perbualan antara mereka berdua bermain di kotak fikiran Sera.
Bayangan wajah Jungwon hilang apabila telefon bimbitnya berdering. Di skrin telefonnya terpapar nama Yo Jun. Butang hijau di tarik ke atas.
"Hello Yo Jun, kau nak apa?"
"Hello, aku sebenarnya nak jumpa kau, aku ada kat bawah apartment kau ni"
"Hah?! Untuk apa?!"
"Janganlah terkejut sangat, aku just nak jumpa kau je"
"Dah lewat ni, lagipun aku penat"
"Please lah Sera, sekejap je"
"Tak nak lah"
"Sekejap je"
"Janganlah paksa aku"
"Alaa sekejapa je Sera"
"Ishh ye lah"
To be continue...
YOU ARE READING
Always Love You ╏ Jungwon
FanficI'll never finish falling in love with you... Thank you for making me felt things that i thought i could never feel.. ┌──────────────── · · ♡ { malay ff }