Always Love You
· · ─────── ·☆· ─────── · ·
Jungwon berbaring di atas katil. Dia melihat gambarnya bersama Sera di telefon.
"Sera, aku nak kau tahu yang surat tu bukan dari aku" Jungwon mengambil surat yang dikoyakkan oleh Sera tadi di dalam begnya.
"Ni bukan tulisan aku and darimana Winter dapat surat ni?" Jungwon menatap surat itu dengan penuh tanda tanya.
"Oh ya, baik aku tanya Jay. Mana tahu dia tahu tulisan ni milik siapa" Jungwon terus mengambil gambar surat itu lalu dia send gambar itu kepada Jay.
Jay
In calling.."Hello Jay"
"Ha ye kenapa?"
"Kau dah tengok gambar yang aku send kat kau tadi?"
"Dah, tu surat cinta. Dari siapa tu?"
"Surat tu Winter tunjuk kat Sera siang tadi waktu balik sekolah. Dah terkoyak tapi aku lekatkan dengan tape balik."
"Kau ke yang bagi surat tu kat Winter?!"
"Eh bukan aku yang bagi tu. Maybe ada orang yang tulis surat tu and then bagi kat Winter. Tu yang Winter ingat aku yang tulis surat tu sebab surat tu ada tulis
daripada Jungwon. Haish tu yang aku tunjuk kat kau surat tu, mana tahu kau tahu pemilik tulisan tu siapa.""Hmm aku macam kenal je dengan tulisan tu, mungkin tulisan tu milik Yo Jun dari kelas 5-D tu"
"Huh serius lah??"
"Aku tak pasti, esok aku pinjam buku latihan dia, mana tahu tulisan dalam buku latihan tu sama dengan tulisan dalam surat tu. Esok kau bawa sekali surat tu ye"
"Okay okay. Thanks Jay"
"Ye"
End call
••••"Harap-harap lah dapat tangkap pemilik tulisan dalam surat ni" Jungwon terus menyimpan surat itu ke dalam begnya.
{•}
Hari malam telah berganti pagi. Sera bangun dari tidurnya. Tidak ada mood dia hendak ke sekolah pada pagi itu. Tapi nak buat macam mana, exam dah nak dekat. Sera terus menuju ke bilik mandi untuk membersihkan dirinya. Selesai mandi, uniform sekolah dipakai lalu dia duduk di hadapan meja solek. Moisturiser dan sunscreen disapu lembut pada wajahnya. Liptint dipakai pada bibirnya. Beg segera di galas lalu dia melangkah keluar dari biliknya.
"Omma Sera pergi sekolah dulu eh" Sera terus mencium pipi dan memeluk tubuh ibunya.
"Tak nak breakfast dulu ke?" Soal Puan Lee pada Sera.
"Hm Sera breakfast kat sekolah je lah. Bye omma" Sera terus melangkah keluar dari rumah.
Turun saja Sera dari appartment, sosok Jungwon berdiri di hadapannya.
"Sera, kita pergi sekolah sama-sama ye"
"Tch buat apa kau nak pergi sekolah dengan aku, Winter kan ada. Kenapa tak pergi dengan perempuan tu?!"
"Kau dah salah faham ni, aku tak ada apa-apa hubungan pun dengan Winter tu.
"Tak ada hubungan? Habis surat yang kau bagi tu apa? Surat cinta kan? Apa yang kau tulis kat dalam tu? Kau confess kat perempuan tu kan? Semua tu dah terbukti yang kau memang sukakan si Winter tu. Mengaku je lah. Sakit hati aku ni bila dapat tahu kau ada hati kat perempuan yang aku benci tu!" Air mata Sera megalir membasahi pipinya.
"Sera aku betul-betul tak tahu pasal surat tu. Bukan aku yang tulis. Percayalah" Jungwon menggengam kedua-dua tangan Sera sambil menatap wajahnya.
"Lepaskan aku lah! Buat masa ni, please bagi aku tenangkan fikiran aku dulu. Otak aku ni dah serabut fikir pasal hal ni!" Sera terus pergi dari bawah appartment meninggallkan Jungwon di situ.
"Sera, aku akan buktikan tulisan dalam surat tu bukan milik aku" desis hati Jungwon ketika itu.
To be continue...
YOU ARE READING
Always Love You ╏ Jungwon
FanfictionI'll never finish falling in love with you... Thank you for making me felt things that i thought i could never feel.. ┌──────────────── · · ♡ { malay ff }