15

19 5 0
                                    

Always Love You

· · ─────── ·☆· ─────── · ·

Waktu pulang tiba, semua pelajar pulang ke rumah masing-masing. Sera dan Jungwon pulang ke rumah bersama sambil berjalan beriringan.

"Won, thank you eh" Sera tiba-tiba membuka mulut memecahkan suasana sunyi.

"Why?" Soal Jungwon ringkas.

"Hari ni, kau banyak bagi aku kata-kata semangat and bagi nasihat. Entah kenapa harini aku rasa kau lain macam haha" kata Sera sambil ketawa kecil.

"Alah, semua tu istimewa untuk my honey. Orang lain tak pernah dapat advice dari aku. Kau lah orang pertama yang dapat" jelas Jungwon membuatkan Sera memerah pipi sambil tersengih seorang diri.

"Eyy kau ni ada-ada je. And stop lah panggil aku honey"

"That's nickname special for you, honey~" balas Jungwon. Semakin rancak jantung Sera berdegup dibuatnya.

"Jungwon"

"Ye?"

"Kau sayangkan aku?"

"Mestilah sayang, sayang sangat-sangat. Kau gadis pertama yang buat hari hari aku sentiasa bahagia."

"Janji untuk sentiasa ada dengan aku?"

"Janji !"

"Sumpah?"

"Sumpah !"

"Hehe ni la sebab aku sayangkan kau Won" Sera terus memeluk lengan Jungwon sambil berjalan pulang ke appartment.

"Mulai hari ni, kita mesti lebih close ye. Because i'm yours" terang Jungwon.

"Alrigth, janji tau" jaring kelingking Sera dituju pada Jungwon. Jungwon terus menyatukan jari kelingkingnya dengan Sera. Perjanjian itu dipersetujui antara dua remaja yang berbeza jantina itu.

{•}

Semasa di bilik, Sera sedang kusyuk membaca novel kegemarannya. Tiba-tiba, telefonnya berdering menandakan panggilan masuk.

Butang hijau segera ditarik ke atas selepas sahaja Sera melihat nama Jungwon terpapar pada skrin telefonnya.

"Hello Won~ nak apa call?"

"Saja~"

"Ouh ingatkan ada hal penting"

"Honey buat apa tu?"

"Hehe kau panggil aku honey lagi, cair hati aku dengar"

"Haha mestilah, nickname tu kan special untuk kau.

"Ye lah ye lah suka hati kau laa~
Aku tengah baca novel ni haa"

"Ouh, dengar cerita ada cafe baru. Cafe tu buka hari. Kita pergi cafe tu nak tak?"

"Cafe? Of course lah nak!"

"Alrigth, nanti aku jemput kau kat bawah apartment ye"

"Okay"

Panggilan ditutup. Sera terus bersiap untuk ke cafe.

{•}

"Order lah apa-apa yang kau nak minum, aku belanja" kata Jungwon pada Sera.

"Betul ke ni!?" Muka Sera terkejut pada masa yang sama senyuman lebar terukir di wajah.

"Betullaa, order-order" jawab Jungwon santai.

"Okay!!"

Mereka berdua menikmati minuman yang telah di order tadi.

"Mmm manis betul coffee ni" puji Sera

"Betul tu, manis macam kau" kata Jungwon.

"Hehe kau ni ada-ada je" balas Sera sambil tersengih.

"Jom kita ambil gambar nak tak?"

"Boleh jugak" balas Jungwon

Mereka berdua mengambil beberapa keping gambar di situ.

{•}

Di sekolah...

Winter!! Panggil Yo Jun dari belakang.

"Haa apa dia?" Soal Winter pada Yo Jun.

"Nah surat" Yo Jun memberi surat itu kepada Winter.

"Siapa bagi ni?" Dahi Winter berkerut sambil membuka sampul surat itu.

"Jungwon" jawab Yo Jun

"Huh? Jungwon kelas 5-C tu?" wajah Winter terkejut apabila Yo Jun mengatakan bahawa Jungwon yang memberi surat itu.

"Iyelah. Dia suruh aku bagi surat ni dekat kau. Katanya dia nak confess" balas Yo Jun lalu tersenyum sinis.

"Eh serius lah?!"

"Ye kau baca lah surat tu sampai habis"

"Betul lah, dia cakap dia dah lama sukakan aku. Pastu dia cakap aku cantik, aku lah perempuan yang paling cantik kat sekolah ni. Wahh tak sangka Jungwon puji aku sampai macam ni sekali" jelas Winter gembira pada Yo Jun.

"Whoa untung betul kau" balas Yo Jun yang turut gembira. Sebenarnya surat yang diberi Yo Jun itu ialah surat yang ditulisnya sendiri. Surat itu bukan dari Jungwon. Yo Jun berbuat demikian kerana dia mahu hubungan antara Jungwon dam Sera putus malah dia tidak mahu melihat mereka berdua bahagia.

"Wei Yo Jun, Jungwon ajak aku balik sama dengan dia lah. Dia ada tulis kat surat ni. Excited nya aku. Mesti dia nak hantar aku balik sampai depan rumah aku" kata Winter dengan nada teruja pada Yo Jun.

"Baguslah tu. Itulah peluang untuk kau lebih rapat dengan si Jungwon tu" kata Yo Jun.

Aku takkan benarkan kau rampas Sera dari aku. ” Yo jun tersenyum sinis.

To be continue...

Always Love You ╏⁠ Jungwon Where stories live. Discover now