Bu dizinin sadece ilk bölümlerine dayanabildim. Genel olarak Tayland Bl dizilerinde çok fazla sıkıntı olduğundan zaten bahsetmiştim. Teknik açıdan sıkıntı olabiliyor, oyunculuk açısından olabiliyor, senaryo boktan ve işlevsiz kalabiliyor, diyaloglar yetersiz kalabiliyor. Ancak yine de tek bir sahne için, bir oyuncu için, bir cümle için bütün diziyi izleyebiliyorsunuz.
Buna ben Tayland'ın satış pazarlaması diyorum. Youtube'da gördüğüm bir klip için, 12 bölümlük diziyi izliyorsam bana bir şeyleri satabilmiştir yani sonuçta.
Fakat gel gelelim bu diziye.
Bu dizide hiçbir şey kurtarmıyor.
Dizinin kamera açılarını geçtim, senaryo diye bir şeyinin olmamasına kadar inanılmaz boş bir yapım izliyoruz.
Senaryo olmayınca nereden nasıl devam edeceğini bilemeyen oyuncular acemiliklerini konuşturmuş, senaryo olmayınca yönetmen kendi kendine saçma sapan şeyler yapmış.
Hiçbir şey mantıklı değil dizide. Hiçbir şey.
Dizinin bir konusu yok ama benim anladığım kadarıyla şu; Kafede çalışan bir çocuk var (Çizgili tişörtlü) ve her gece üzerinde siyah kapşonlusuyla kafeye gelen devamlı müşterisi arasında geçiyor.Diyalog konuşma yok. Konu devamlılığı yok. Dizinin tek olayı kafe çalışanının, uyuyamayan müşterisine süt pişirmesi.
Dizinin bir kısmında şöyle saçma bir olay yaşandı, hemen anlatıyorum;
Kapşonlu çocuğun babası kafedeki çocuğu tehdit mi ne ediyor. (Neden olduğunu inanın bilmiyorum.) Sonra çizgili çocukta bunu kapşonlu olana söylemek yerine, kendisi halletmeye çalışıyor. Tabii ki de başaramıyor çünkü kapşonlu oğlanımız vahiy yoluyla iletişimde kalıp, minnak oğlanımızı kurtarıyor. (Neyden kurtardığını da hiç bilmiyorum.)
Tam olarak bu noktada diziyi kapattım. Dizinin elle tutulabilir güzel tek bir yanı yok. Oyuncular zaten uyumlu değil ki nasıl olsunlar???
Bence bir diziyi dizi yapan, diyaloglardır. Yani boş konuşmalar tabii ki olur ama hiç konuşmadan anlaşma durumu biraz imkansız, özellikle acemi ve ilk kez oyunculuk yapan oyuncular tarafından daha da imkansız.
Duyguyu asla geçiremiyorlar. Kameraya bön bön bakmalar beni artık utandırmaktan öteye, yastıkla kendimi boğmaya çalışmamı sağlıyor.
Yine de oyunculara hak veriyorum. Çünkü şimdi elinize bir senaryo kağıdı verseler ve üzerinde yazanlar şunlar olsa;
(Solo, duygusuz bir sesle konuştu.)
–Sütümü içemedim.
(Gui telaşla.)
–Sarhoş musun?
(Solo aynı monoton sesiyle.)
–Uyuyamadım.
(Gui elini Solo'nun yanağına götürür.)
–Hm.
İnanmıyorsanız, bakınız diziden bazı örnek diyaloglar;
ÇÜNKÜ KARAKTERLERİN KONUŞACAK HİÇBİR ŞEYLERİ YOK ABİ YOOOOK!!!!
Neyse yine çok sövdüm.
Benim için kötü bir diziydi izlemek isteyen izleyebilir, izleyenler de yorumlarını buraya bırakabilirler. Yorumlarda diziler hakkında konuşmak kadar güzel hiçbir şey yok✌️
Dizi hakkındaki bilgiler;
–2020 yapım.
–13 bölüm.
–Jane Botta yönetmiş.
–Mauve Series tarafından yapımcılığı üstlenilmiş.
Dizi oylaması;
Senaryo: 2/10
Diyalog: 1/10
Oyunculuk: 4/10
Dizi: 3/10.
*
✌️
ŞİMDİ OKUDUĞUN
uzmanından bl önerileri
Não Ficçãomerhaba ben winnie, bl bölümünde yüksek lisans öğrencisiyim. uzun zamandır bu sektörün içerisinde olan bir insan olarak, sizlerle engin bilgilerimi paylaşmak istiyorum. umarım, işinize yarar😊 (şaka)