Şimdi, bu benim izlediğim ilk Tayland Bl. Bu yüzden yeri ben de inanılmaz ayrı.
Bu diziden önce Tayland'da böyle diziler çekildiğini, bu kadar komik ve cringe olduklarını bilmiyordum.Şimdi genel olarak bir kez Tayland Bl'i izlerseniz, dizi/film sektörünün en azından Bl kısmının hiç gelişmemiş olduğunu fark edersiniz.
Senaryo; manga, manhwa veya manhua'lardan kopyalanıyor veyahut kitaplardan uyarlanıyor.
Senaryodaki eksiklikler gün gibi açığa çıktıktan sonra kamera açısı, diyalog yetersizlikleri ve artı dizinin youtube çevirmeleri de eklenince diziyi izlemek değil de diziyi hayal etmeniz bekleniyor.
Yine de bu dizi, izlediğim diğer Tayland Bl'lerine kıyasla iyiydi.
Ta ki, taciz sahnelerine kadar.
Başrol oğlan (Tharn) sırf kendi cinsel kimliğini oda arkadaşına (Type) kabul ettirebilmek için geceleri çocuk uyurken onu öpmeler mi, duş alırken çocuğu yakalamak mı dersiniz... Yani bir noktada can sıkıcı olmaya başlıyor ama hani bir şey de diyemiyorsunuz...
Tayland, hatta genel olarak Asya Manga Kültüründe mi diyeyim, işte her neyse, taciz tecavüz sahneleri çok yaygın. Dizilerde, filmlerde, kitaplarda gayet açık bir şekilde anlatılıyor ve sanki tacize veya tecavüze uğrayan kişi de aslında "gizliden gizliye" bu durumdan hoşlanıyormuş gibi lanse edildiği için bir tık insanı irrite ediyor.
Bütün dünya tabiri caizse, "Hayır hayır'dır." diye bağırırken dünyanın diğer ucunda, birden fazla dizinin bu şekilde gösterilmesi bize Türk Televizyonlarını hatırlatmıyor değil.
Koca bir nesle kadın nasıl dövülür öğreten bu diziye de selam çaktığımıza göre devam edebiliriz.
Konudan sapmayalım.
Genel olarak dizi eğlenceli ilerliyor dediğim gibi. Karakterlerin kedi-köpek kavgaları, birbirlerini önemsemeye evrilince karnınızda Wattpad camiasında sürekli bahsedilen kelebekleri hissetme şansınız yüksek.
Dizideki saçmalıklar, muhtemelen "Ben ne izliyorum?" şeklinde kendinizi sorgulatabilir. Bazen utançtan telefonu fırlatmak, zengin insanlar gibi laptopunuzu ÇAT diye kapatmak isteyebilirsiniz.
Ancak yine de eğer ilk kez Bl izleyecekseniz, bu diziyi asla önermem çünkü önyargısız insanı bile soğutabilir oyunculuklar var. (İlk bölümlerde.)
Şimdi yiğidi öldür hakkını yeme, Türk Televizyonları dizi bakımından yetersiz olsa da oyuncu bakımından harika yetenekli oyuncularımız var. Bu işin belli bir sistemi var.
Ama Tayland'da bu yok ve oyunculuklarda bazen inanılmaz göze batabiliyor. Profesyonel izleyici olan ben, bir oyuncunun ne zaman karakterini kırdığını hemen anlayabildiğim için benim açımdan bazen çok sancılı geçebiliyor izlemek.
Dedikodu zamanı; Başrollerden birisinin (Type) gerçek hayatta başka bir okul okuduğu ama ek iş için oyunculuk yapmaya başladığı bir fun fact'tir. (Dizi patlayınca okul yalan olmuştur tabi.)
Diğer bir Eğlenceli Bilgimiz ise; Dizi uluslararası patlayınca dizinin devamı niteliğinde bir sezon dizi daha, ardından yetinmeyip bir tane de film çıkartmışlar JWMDKSKFKDKFKDKFMDMDM.
Evet. Bu kadardı.
Dizi hakkında bilgiler;
–2019 yapımı.
–Bir web roman uyarlamasıdır.
–Tee Sintanaparadee tarafından yönetilmiştir.
–LineTv Thailand tarafından yapımcılığı üstlenilmiştir.
–Bölüm sayısı 12'dir.
Dizi Oylaması;
Senaryo: 5/10
Diyalog: 4/10
Oyunculuk: 6/10
Dizi: 7/10.
***
peace out✌️
ŞİMDİ OKUDUĞUN
uzmanından bl önerileri
Non-Fictionmerhaba ben winnie, bl bölümünde yüksek lisans öğrencisiyim. uzun zamandır bu sektörün içerisinde olan bir insan olarak, sizlerle engin bilgilerimi paylaşmak istiyorum. umarım, işinize yarar😊 (şaka)