Uzun zaman sonra izlediğim ilk Tayland Bl dizisiydi, The Eclipse.
KinnPorsche'dan sonra tüm Tay dizilere küsmüştüm ama Eclipse'de First'ün oynadığını görünce içimdeki enayi dayanamadı.
Dizi bir özel okulda geçiyor. Mevzu bahis Özel okuldaki bazı homofobik ve geleneksel kurallar yüzünden bir grup, okulu protesto ediyor ama daha önce kim okulu protesto etse bir lanet hepsini avlamış. Dizinin ilk bölümünde de bu gösteriliyor.
Sonra Ayan (Khao) ismindeki bir genç özel okula yeni öğrenci olarak geliyor ve okulun Başkanı Akk (First) ile atışmaya başlıyor.
Klasik bir hate-love dizisi olduğu için ben bayıldım ama tabii ki sevmediğim yerleri de vardı.
Mesela karakterler ne kadar uyumlu olurlarsa olsun, Khao'yu sürekli ağlatmaya çalışmışlar ve şu kabus görünce diğerinin onu yatıştırmaya çalışması saçmalıklarını bırakın gözünüzü seveyim Taylandlılar.
Bir de konu sadece okulun problemleri üzerinden döndüğü için çok fazla saçmalıklar oluyor. Lanet mevzusuna da inanılmaz bağlanmışlar bu tarz şeylere inanmayan birisi için (bana) biraz saçma geliyor, Taylandlıların lanet-hayalet şeylerine bu derece bağlı olduğunu bilmezdim.
Yine de dizi güzeldi, eğlendim izlerken. Sevgili olduktan sonra da birbirlerine sataşmaya devam etmeleri falan çok şirindi.
Dizideki plot twist beni son bölümlerde şoka soktu. Hiç beklemiyordum, güzeldi ya valla. İleriki bölümlerde konu biraz sönük kalmaya başlasa da toparlıyorlar bir şekil.
(Spoiler olabilir.
Abi Thuapu'nun okul önündeki patlaması beni o kadar sinir etti ki. Gerçekten götü yere yakın olandan korkacaksın. Sessiz atın çiftesi ebemizi sikiyordu. Hayır bir de özür falan dilememesi... Kendini aklaması ve hâlâ arkadaş grubunda olması vs. Dizinin en sevmediğim part'ı oldu.)
Khao'ya bu dizi sayesinde olağanüstü ısındım. (Bir skandalı çıkana kadar severim artık.) 2gether'da oynarken biraz sevmiyordum kendisini.
Neyse dizinin çekimlerine gelecek olursak... Artık alıştık bence...
Ben gidip çeksem daha güzel olur bak samimi söylüyorum.
Yakınlaşma sahneleri şirindi, ateşli ve +18 sahneler yoktu. Sıcacıktı ve bana KinnPorsche'dan önceki Tayland Bl'lerini hatırlattı yani.
Fun fact: KinnPorsche'un Tayland'a getirdiği harika trendlerden birisi de dizilerdeki +18 sıklığı. Benim açımdan sıkıntı yok ama bir noktada öpüşmeyi bile beceremeyen çiftlerin seks sahnesini izlemek hoş hissettirmiyor.
Diğer bir fun fact; İlk kez yanaktan düzgünce öpüldüğünü gördü bu gözler, buradan Khao'ya teşekkürlerimizi iletiyoruz. (Benim yerime de öp🥹🥹🥹)
Bu arada gözümden kaçmayan bir şeyden bahsetmek istiyorum.Tayland dizileri gitgide gelişiyor arkadaşlar!!!!
Diyalog yönetimleri, oyunculuklar, senaryolar bile bir şekillenmeye başladı. Kore'den, Japonya'dan Sanat Yönetmeni ve Kameraman ithalat ederlerse çok sevimli olacak.
Bir de bu dizide fark ettiğim bir şey var.
KinnPorsche'ta yedikleri nanelerden sonra, tabii ki bu tecavüz şeylerine tek tepki gösteren kişi değiliz, öpüşmelerden önce seni öpebilir miyim falan diye sormaya başladılar IWKXKSKKFKSKFKD
BİR İKİ DİZİDİR FARK EDİYORUM BUNU ÇOK KOMİK
ÇOCUĞUN AĞZINA GİRDİN ÖP BİR ZAHMET AQ
neyse sakinim.
Dizi hakkındaki bilgiler;
–2022 yapımı.
–12 bölüm.
–Yönetmenliği ve senaristliğini Nataśa Urban ve yapımcılığını Ingvil Gilse üstlenmiş.
–Dizi Viu'da yayımlanmış.
Dizi oylaması;
Senaryo: 6/10
Diyalog: 6/10
Oyunculuk: 7/10
Dizi: 8/10.
tatli.bi.cocuksun.tnslm.m?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
uzmanından bl önerileri
No Ficciónmerhaba ben winnie, bl bölümünde yüksek lisans öğrencisiyim. uzun zamandır bu sektörün içerisinde olan bir insan olarak, sizlerle engin bilgilerimi paylaşmak istiyorum. umarım, işinize yarar😊 (şaka)