Není to ľahké ako som si myslela

30 2 1
                                    

Dnes idem von s Lo'akom a Triou.Lebo Tria je nenažraná a stále chce vidieť Lo'aka a ja musím chodiť s ňou.

Sme v stane Sulliovcov a čakáme na Lo'aka.Čo mu tak dlho trvá?Na rozdiel od mňa Tria má šťastie v tom že Jake ju má rád.Výjde konečne Lo'ak a s ním aj Kiri.

„Idem s vami."povie Kiri a zašepká mi do ucha
„Predsa ťa tu nenechám s tými to"povie a ja sa  zasmejem

Sme v laboratóriu.Nasadíme si všetci kyslíkové masky a Norm nás privíta.Lo'ak a Tria sa tam o niečom bavia.Kiri sa ihneď išla pozrieť na svoju mamu.

„Chýba ti niekedy?"spýtam sa jej
„Emh...často."povie a klesne jej hlas
„Tak čo kto si myslí že ju zbúchal?"spýta sa Lo'ak
„Určite Norm veď je pri nej stále pozeraj!"pridá sa Tria a ukáže na obrazovku kde je dr.Grace a Norm.
„Stop,radšej by som sa zabila vypila by som kyselinu!"povie Kiri
„Daj si odchod!"poviem a rukou sa opriem a Lo'akovú hlavu.Pretože som od neho strašne vysoká.Však som aj najstaršia z nich.

„Hej decká není dneska výcvik kde sa dávate do dvojíc?"povie Max a my sa zhrozíme
„Oh nie!"poviem a začnem bežať na výcvik spolu s ostatnými

„Avy na ikranoch to pôjde rýchlejšie!"zakričí na mňa Tria a zavolá na svojho ikrana
Letíme a už sme skoro tam.Prídeme medzi poslednými.Zaradíme sme a sme ticho lebo Jake má nejaký príhovor.

„Ako minulý rok tak aj tento bude Festival 'Ipu(Zábavi).
„Takže sa musíte naučiť zopár tancov aby sme neboli na smiech pre ostatné clany.
„Nestrácajme čas a dajte sa do dvojíc upozňujem jedno dievča a jeden chalan."

Ako to dopovie všetci sa rozhrnú do dvojic.Tri ako inak s Lo'akom.A Kiri s Oliverom.Zostala som sama obzerám sa okolo seba.Oči mi zastavia na Neteyama tiež je sám.Už už som chcela ísť s ním do dvojice no Jake mňa zavolá.

„Už od začiatku sa mi nepáčilo že sa Neteyam  začal stebou baviť.Od prvého dňa o tebe hovorí a básni.

Na tréningoch ho iba znervózňuješ.Preto aj nevihral proti Mayre.To dievča je vážne talentovaná.S ňou bude Neteyam vo dvojici.A keď nie no tak nie!Každé dievča je lepšie ako ty!
A nemysli si o že neviem kto je tvoj otec!Nebol som jediný ktorý sa zamiloval a potom sa prevtelil do tela avatara.A ešte toto."kričí na mňa Jake a zoberie mi ruku a roztvorí ju.Je na ňej päť prstov.

Sklopím uši.Nikdo o našej rodine nevie.Bez slová odídem.Chcem sa rozplakať obzriem sa Neteyama.Sleduje ako ho obchádzam.A toho využie Mayra.Ta baba má naozaj vie naštvať.Sklopím zrak a idem stále rovno.No o niekoho nabúram.Zdvihnem hlavu.A tam je Theo.Hudba začala hrať.A on má chytil za ruku.
Nejaká paní nás to uči.

„Chyť te vašu partnerku za pás."povie ráznym tónom.
Zvidnem obočie.Moc sa mi to nepáči.
No očividne Theodorovi to nerobilo problém.Ľahko ma chytil a čakal na ďalšie pokyny.Nemo na neho pozerám.Ruku povolí.Zoberiem svoju ruku a zoberiem jeho ruku a napravím ju.Položím ju na strávne miesto na páse.

Obzerám sa okolo.Ten pohyb rúk uvidel aj Neteyam dáva na mňa zmätené pohľady.Pozerám sa naňho.Thodor dá ruku na moju tvár a prudko a zároveň jemne.Obrati moju hlavu naň ho.

Neskôr

Sme po večeri.Ohníček jasno svieti,príjemný vánok z vonku mňa ochadzuje.
Každý víkend s Triou spievame piesne na počesť našej sestry Asterix(vysvetlenie bude o trošku neskoršie ale v tejto kapitole)

(Avy spieva túto pesničku ale namiesto Neteyam a Kiri si domyslite že spieva Asterix.)

„Idem sa prejisť ku strome Duši."poviem
smutným hlasom
Som pri ňom.V noci je ešte
krajší.Zoberiem si cop do ruky a spojím sa.Zavriem oči a zase je tento scénar.

Kedysi dávno keď Tria ešte nebola na svete.Bola druhorodená dcéra Asterix.Ľudia nás chceli zabiť najmä môjho otca.A tak sa moja rodina rozhodla odísť.Asterix bola v teda veľmi malá na jazdenie ikrana tak bola na mojom a boli sme spolu.Rodičia jeden deň išli večer na lov a ja som mala zostať pri Asterix.V tedy mi napadlo,že by sme sa mohli spolu preletieť.Nasadli sme na ikrana.

Chvíľu sa zdalo byť všetko v poriadku no potom som sa obzerala a uvidela som ľudí ako idú po nás.Nemala som šancu.Síce som kľučkovala medzi stromami ale nevyhla som sa všetkým ranám.Jednu schytala Asterix.Nevedela som o tom.Iba som počula,že rýchlejšie dýcha.Mala som na ikrane luk a šípy a presne som strelila troch.No nejakým záhadným spôsobom už po nás nešli.

Pristáli sme na nejakom výbežku.
„Poď musíme sa skryť!"kričím Asterix
„Avy...krvácam."povie tichým hlasom a spadne s ikrana na zem.
Pridem k nej má veľkú ranu v strede pri prsiach.Rukou jej to pridržiavam.No krv stále tečie.A ona dýcha čo raz rýchlejšie a ťažšie.
„Neboj som pri tebe."poviem jej a snažim sa neplakať.
„Avy...ja nechcem zomrieť."povie
„Nie ty nezomrieš všetko bude dobré"poviem
„Avy..."nedopovie vetu a výjde z nej posledný vzduch.Opustí ju duša.

„Ahhh...ma Eywa,Ma Eywa!"začnem plakať a opakovať všetko.Obímen jej mŕtve telo.
Potom zavriem oči a ocitnem sa v realite.Rukou preruším spojenie a cop si chytím do ruky.Chcem sa znovu rozplakať.Sadnem si ku rieke.

Nohy mám vo vode.
„Avy ja nechcem zomrieť!"
„Je lepšia ako ty!"
„Ma Eywa,Ma Eywa!"všetky hlasy sa mi zase prehravajú.Silno zavriem oči.A popri tom si dávam dole náhrdelník.Bol Asterixin.Keď umrela mala ho na sebe.Dlhé roky ho nosila moja mama.No keď umrela tak mi ostal.Je to ten najkrajší náhrdelník aký mám.Je urobený z troch veľkých bielych perlí.A dve sú ružové.Je na nich vyryté malými písmenami A,A ako Avy a Asterix.

V zápästí ho zovriem.Jedna slza výjde z môjho oka a spadne rovno do rieky.
Zrazu započujem divné zvuky.Pripravím si do ruky luk.Výjde nejaký Na'vi.Lukom ho sotím a spadne.

„Ahr..."povie mne už známy hlas.Bol to Neteyam.
„Si v pohode?"spýtam sa ho no spomeniem si na Jakeové slová.A rýchlo sa otočim a vybehnem na výbežok kde pristávajú ikrany.Zavolám na Idu(môj ikran)
No neskoro je pri mne Neteyam a chytí ma za ruku.

„Hej čo sa deje ide o tvoju rodinu?"spýta sa
„'a'aw kame ke'u Soaia!"
(„Ty nevieš nič o mojej rodine!")zakričím na Neteyama.On stiahne uši.
„A kame ke'u o hewong!"
(„A nevieš ani o tom to!")poviem a ukážem
na moju ruku na ktorej je 5 prstov.
„Ako to?!"spýta sa no zatiaľ Ida priletí.
To že sme sa držali za ruky a on si  nevšimol že mám 5 prstov z neho robí ešte väčšieho debila.
Nasadnem na ňu a odletím.

...

Táto kapitola bola celkom nudná.
Budem rada za vote alebo komentár.
Chcem sa spýtať myslíte si že Theodorovi sa páči Avy?

Story of Sinu'trey[Avatar]Where stories live. Discover now