"Gempa, kami dapat bawa gadis tu bersama.. suruh yang lain ke kapal angkasa, kami dalam perjalanan ke kapal.." kata Hali pada alat komunikasi yang terdapat padanya dan berkomunikasi dengan Gempa.
Gempa yang bersambung dengan komunikasi tersebut membalas. "Ok.. kami akan sampai dan bersiap sedia.."
* * * * *
"Cih, mudah untuk perdayakan mereka.."
Kelihatan di mana Gempa, Taufan, Solar, Blaze, Yaya, Ying, Gopal dan Fang telah tergeletak pengsan di lantai luar kapal angkasa mereka.
"Itulah, kita sekarang hanya perlu tangkap tiga saja.." kelihatan Reverse Elemental berada di sana dengan tertawa remeh serta tatapan datar ke arah para BoBoiBoy Elemental yang telah tergeletak pengsan.
"Lepaskan akulah!!"
"Nampaknya tak perlu tunggu lama.." kata Rev.Hali dengan smirk kecil yang muncul di bibirnya.
"Duduk diam boleh tak?!" Kata Hali geram.
Yn tidak duduk diam dan semakin memberontak setelah mendengar apa yang dikatakan Hali. "Lepaskan!Lepaskan aku!Lepaskan!"
Hali semakin geram dengan sikap Yn yang baginya mengada-ngada. "Kami ni nak selamatkan kau!cuba beri kerjasama, boleh tak?!"
"Yn, bertenang boleh? nanti Reverse jumpa kita di mana.." kata Duri dengan senyuman manis miliknya.
"Kau fikir kau comel ke,Hah?!buat muka macam tu!nak aku hentak kepala aku lagi dekat kau?!Dah lah bagi biskut aneh yang nyaris buat aku masuk dunia esekai!!!" Bentak Yn setelah terdiam sebentar melihat wajah manis Duri.
"Anjir wibu.." Kata Hali dan Ice serentak.
"Diam kau, dahlah satu macam Ikemen, dua lagi dah macam Shota.. kenapa tak sekalian buat aku jumpa grim reaper saja, biar jumpa Eun Woo?!" Kata Yn yang tidak menyedari apa yang dikatakannya telah bercampur-aduk.
(Sorry bagi Author Ikemen memang menggoda namun jalan ninja Author adalah Shotacon~🌚)"Lah?Eun Woo tu bukan kpop Idol ke?" Kedengaran pertanyaan keliru dari Ice.
(Author suka drama baru Eun Woo~🗿ia terbaik~👍)"Kalau ye kenapa?!Ada masalah?!"
"Lah?gaduh yang bertukar jadi perbualan yang tiada sebarang kaitan.." kata Rev.Gempa yang sempat sweatdroped mendengar perbualan dalam nada kegaduhan tersebut.
"Dahlah gua pasrah.." kata Rev.Ice duduk di lantai.
"Rasanya Yn boleh handle mereka." Kata Rev.Duri pula lalu turut duduk di lantai.
"Asal aku boleh penat dengar mereka tu gaduh dengan perbualan aneh antara mereka?" Kata Rev.Taufan dan Rev.Blaze tertanya-tanya dengan pandangan datar dan kelihatan penat.
"Aku tak tahu mahu berword-word apa sekarang."🗿 Kata Rev.Solar, kelihatan mula terikut kerandoman perbincangan atau sebenarnya kegaduhan Yn, Hali, Ice dan Duri.
"Yn, kalau kamu diam dan beri kerjasama kepada kami, Aku akan turunkan kau.." usul Hali yang sudah lelah dengan Yn yang tidak habis-habis memberontak sedari tadi.
"Apa anda lihat watashi peduli?" 🗿 Tanya Yn setelah berhenti memberontak.
"Watashi bukannya mahu di turunkan dari tadi?" Tanya Duri dengan spontan meniru cara percakapan Yn.
"Anjir~🗿polos atau bego ni anak?" Kata Yn memandang kearah Duri setelah merasa terhina dengan cara bicara Duri.
Pletak!!
Ice kelihatan baru saja menjitak kepala Duri. "Jangan sesekali kau terpengaruh dengan ke kerandoman otak Wibu campur Kpopers ini anak, Duri.."
"Terbaik~" 🗿👍 Yn menunjukkan tumbs up pada Ice setelah melihat Duri di jitak Ice.
"Kau mahu turun atau kekal jadi karung guni?" Tanya Hali setelah dari tadi mendengar perbualan random Ice dan Yn.
Kelihatannya Ice, ini seorang Wibu guys.. Yn dan Ice kelihatannya akan berteman baik setelah ini, mana tidaknya sedari awal perbualan mereka adalah tentang Anime dan K-drama. Apa Ice peminat K-drama juga?kelihatannya begitu guys. Apa ini penyebab Ice suka tidur?kerana bergadang hanya untuk maraton cerita Anime dan K-drama sampai habis?
Kalau iya.. selamat ya, Ice telah menemui teman untuk bergadang bagi maraton Anime dan K-drama.
Ok sekarang back to first topic~
"Turun sajalah.. serasa aku ni tangkap oleh Harem gara-gara melarikan diri dari Apartment." Balas Yn selamba.
Hali menurunkan Yn, dan Yn turun sambil bergumam. "Nasib kau tu, nampak macam Eun Woo waktu berlakon jadi Suho dalam drama True Beauty.."
Ice yang terdengar gumaman Yn tentang Hali mulai excited ingin berborak. Lah sejak bila Ice bersemangat?
"Kau tengok True Beauty, Yn?" Tanya Ice teruja apabila ada geng berborak tentang K-drama dan Anime.
Yn yang mulanya pelik mulai mengerti, tersenyum. Mana taknya dia pun baru pertama kali dapat teman untuk berborak panjang seperti ini. "Eh, Tengoklah.. Drama berdasarkan Webtoon popular tu.."
"Wah.. Kau sokong mana? Han Seo Jun dengan Ju Kyung atau Suho dengan Ju Kyung?" Tanya Ice ingin tahu Yn berada di pasukan mana.
"Kau beritahu dulu, kau sokong yang mana?"
"Aku penyokong Han Seo Jun dengan Ju Kyung.. walaupun dah tahu penamatnya Ju Kyung dengan Suho, tapi Aku tetap penyokong Han Seo Jun dengan Ju Kyung.." balas Ice.
"Kalau aku, (jawapan pada Reader yang tengok drama True Beauty)" kata Yn santai.
"Walaupun macam tu, Aku tak berapa nak kisah sangat. sebab ia dah tamat dan sudah pasti penyokong yang menang.." sambung Yn lagi namun mata tidak sengaja terkontak mata dengan para Reverse yang berada di hujung lorong di mana matanya turut dapat menangkap Boel dan kawan-kawan yang tidak sedarkan diri.
"Sekarang!" Rev.Gempa menyerang Hali, Ice dan Duri sehingga pengsan sementara Yn menatap mereka keliru.
"Reverse Elemental?Dua?"
"Nanti kami terangkan, Yn.." kata Rev.Hali yang mengangkut Hali dan Duri dari laluan itu ke satu tempat.
"Yn, kau tak apa-apa?" Tanya Rev.Duri riak wajahnya menunjukkan dirinya khawatir.
(Author.Luna : bukan tadi kau santai saja ke Rev.Duri?🗿
Rev.Duri : diam boleh tidak Author?💢💢
Author.Luna : ouh, tentu saja tidak boleh.🗿' lari dari akar berduri ')"Yeh, Aku lapar nak makan. Rev.Gem ada makanan untuk aku makan?" kata Yn yang sedari tadi menahan lapar.
"Ada-ada,Rev.Duri yang akan bawa kamu makan.." balas Rev.Gempa lalu menatap ke arah Rev.Duri
"Rev.Duri bawa Yn pergi ruang makan, Lepastu baru bawa Yn ke sel tahanan. kita bawa dia berjumpa dengan mereka.."
"Baik, Rev.Gem!" Dengan tabik hormat Rev.Duri membalas perkataan Rev.Gempa
[To Be Continued]
YOU ARE READING
Enter To Other Dimension [OG] (Hiatus)
FanfictionTajuk Penuh - Enter To Other Dimension : Come Into Boboiboy Dimension Because Of Reverse [OG] bagaimana rasa kamu sebagai seorang budak dingin dan tomboy masuk ke dimensi lain. atau lebih tepatnya dimensi cartun Animasi Kanak-kanak, BoBoiBoy. Kamu m...