"Aku dapat agak yang dia sama saja macam aku, lagipun dia sorang je yang faham apa aku kata.." balas Yn.

"Kau nak jadi kawan aku?" Tanya Blaze dengan senyuman hangat.

*****

"Kenapa aku dengar macam kau minta aku jadi kawan kau?aku salah dengarkan apa yang kau kata Blaze?" Tanya Yn seperti tidak percaya apa yang dikatakan oleh Blaze. "Aku rasa telinga aku bersih?" Sambung Yn sambil menggosok-gosok telinganya.

"Betullah aku kata tadi, kau nak jadi kawan aku tak?" Kata Blaze sekali lagi namun dengan riak terkejut sama dengan yang lain.

"Ye? Aku tak percayalah.. aku nak tidur, aku rasa aku terlampau penat sampai-sampai dengar perkara yang mustahil terjadi dalam kamus hidup aku.." kata Yn lalu kembali ke pojokan, baring dan menutup matanya.

"Kau tak peduli kalau kami cuba larikan diri?" Tanya Solar saja ingin memancing perhatian Yn.

"Apa-apa sajalah, aku tak peduli.. dan buat apa aku nak peduli, pasal tu kalau misi kalian untuk bawa sekali Aku ke markas." Kata Yn sambil melambai-lambai tanda tidak peduli.

"Macam mana kau tahu?" Tanya Fang pelik.

Yn duduk semula dan menatap mereka malas sebelum membalas pertanyaan Fang. "Dari apa yang aku perhatikan kalian ni sebenarnya adalah agensi penyelamat atau sesuatu yang berkaitan, dan aku pasti kalian datang sini untuk halang atau selamatkan makhluk dari dimensi asing itu kan?"

Semuanya terdiam mendengar apa yang baru saja Yn katakan, kerana itu semuanya benar. "Kalian fikir aku bodoh atau apa?Aku ni walaupun tak ada kuasa dan bukan juga Alien, Aku tetap ada fikiran untuk berfikir.. apa kalian fikir akan semudah itu, aku pilih untuk tinggal dengan Reverse?"

Mereka menatap pelik ke arah Yn, yang kelihatannya seperti sudah merancangkan sesuatu.

Kriuss (anggap saja bunyi pintu seperti pintu kapal terbuka)

Pintu ruangan terbuka dan terlihat Rev Solar, Rev Ice, Rev Gempa, Rev Taufan saja yang memasuki ruangan tersebut.

"Mana Rev Hali?" tanya Yn pada Reverse yang baru masuk.

"Bersembunyi, mungkin." balas keempat-keempat nya serentak sambil mengangkat bahu.

"Baiklah..Aku bunuh dia lepas aku dapat cara yang memuaskan." kata Yn lalu baring dan menutup matanya, ingin tidur.

"Kau mahu tidur?" Tanya Rev Ice mendekati Yn.

"Kalau ye kenapa?" Balas Yn masih menutup matanya.

"Nah.. kalau kau nak gunalah.."

Yn membuka matanya setelah mendengar Rev Ice seperti memberi sesuatu padanya. "Apa yang-"

Yn melihat sebuah patung flushie paus berwarna kelabu di berikan Rev Ice.

"Kau bagi aku?" Tanya Yn teruja mendapat patung flushie.

"Hanya bagi pinjam, bukan bagi terus." Balasnya.

Yn mendengarnya seketika hilang teruja dan memberi semula pada Rev Ice. "Tak apalah.. tak payah." Kata Yn lalu berbaring semula dan tidur.

"Yn, kau memang nak tidur dalam ruangan ni?kan kau boleh tidur di bilik tetamu." Kata Rev Gempa.

"Tak nak, di sini sejuk~" balas Yn dalam separa sedar.

"Sudahlah, biarkan aku tidur.. mahu bermimpi jumpa Sebastian dan buat kontrak Demon bersamanya." Kata Yn dengan tangan membuat gaya menghalau.

"Anjir~ Wibu." kata Reel, Fang, Yaya, Ying, Gopal dan Boel(Gempa, Taufan, Blaze, Solar)🗿. Sementara Ice hanya tertawa kecil melihat telatah Yn kerana merasa hal tersebut comel.

Skip

Reel telah keluar dari ruangan tersebut setelah merasa bosan dan ada hal yang perlu dilakukannya sendiri. Yn dibiarkan tidur di ruangan tersebut, ialah siapa yang berani ganggu budak baran seperti Yn. Apalagi dengan perkara yang terjadi Rev Hali, itu membuatkan mereka menjadi berfikir dua kali sekiranya ingin menganggu Yn.

"Ice! Yn tidur ke?" tanya Solar dengan mata yang menatap Yn lekat sambil menyiku Ice disebelahnya yang turut tidur.

Ice yang merasa tidurnya terganggu pun tersedar. "Hm?huarm~"

"Kenapa tanya aku?aku bukan dekat dengan dia.." tanya Ice setelah menatap Yn sebentar.

"Tapi kau saja paling kerap bercakap dengan dia.." kata Taufan yang tiba-tiba menyampuk.

"Apa kaitannya?"

"Aku sajalah pergi periksa." kata Hali lalu mendekati Yn yang berada di pojokan.

"Duri sekali, Duri sekali." kata Duri semangat sambil mengikuti Hali dari belakang.

"Hiargh!~Aduh!" Yn kelihatan mengeliat dan terhantuk pada dinding namun masih lena.

"Jadi betullah dia tidur?" kata semua yang berada di ruangan tersebut sweatdroped dengan apa yang baru saja mereka lihat.

"Comel." gumam Boel perlahan setelah melihat Yn.

"Comelnya dia.." kata Duri sambil mencuit pipi Yn yang kelihatan seperti pau.

"Hish Nyamuk!" Yn kelihatan mengeliat rimas apabila pipinya dicuit Duri.

Elemental lain mulai menghampiri setelah penasaran apa yang dilakukan kedua Elemental tersebut sehingga mengganggu tidur gadis tersebut.

"Apa korang buat?" tanya Taufan.

"Jangan ganggu tidur orang, Hali. Duri." tegur Gempa tegas.

"Berhenti Duri.. Yn tak selesa.." Hali melihat hal tersebut menghentikan tangan Duri dari terus mencuit pipi Yn.

"Alah~ Duri geram lah, bang Hali. Pipi Yn, lembut macam kuih pau." kata Duri dengan tatapan teruja.

Boel menatap Duri pelik, setelahnya menatap ke arah Yn yang kelihatan lena tidurnya. ' Lembut macam kuih pau? ' batin mereka seketika penasaran dengan mata yang menatap pipi mulus sang gadis.

Hali yang sudah penasaran sedari Duri yang mencuit pipi Yn , menatap ke arah Yn. Dimana pipi mulus dengan sedikit kemerah-merahan ditatapnya, tangannya mulai bergerak ingin menyentuh pipi gembul tersebut.

"Betul ke lembut macam kuih pau?" gumam Hali tertanya-tanya, namun saat jarinya menyentuh pipi mulus tersebut.

' lembut..' batin Hali disaat jarinya mulai mendarat pada pipi mulus Yn. Entah mengapa tangannya reflek ingin mencuit cuit pipi tersebut, tanpa menyedari telah menganggu tidur gadis tersebut.

' bang Hali/Hali, pun sama?! ' batin kelima Elemental yang turut penasaran menjadi cemburu dan terkejut akan tindakan Elemental tertua mereka, Halilintar.

Tiba-tiba tangan kekar Hali ditangkap sang gadis yang tersedar dari lenanya. "Ei.. Ei.. pipi aku jangan sesekali kau buat main." Katanya dengan suara khas orang baru bangun tidur.

' Comel, baru lepas bangun tidur..' kata batin ke semua Elemental setelah melihat gadis tersebut duduk sambil menggosok-gosok matanya dengan tangan sebelah masih memegang tangan Hali.

"Kau kenapa main cuit pipi Aku?" Tanya Yn setelah kesedaran terkumpul, dan melepaskan tangannya pada Hali.

"Er.. A-aku.." Hali kelihatan memikir-mikir kan alasan yang masuk akal untuknya beri namun nihil.

"Kau sengaja bukan?" 🗿dengan pandangan khasnya Yn berkata.

Hali diam, tidak menanggapi. "biar aku tumbuk kau, kalau kau mengelak dan balas. Aku akan tumbuk kau, lebih kuat." kata Yn santai dan masih emot batunya.

[To Be Continued]

Enter To Other Dimension [OG] (Hiatus)Where stories live. Discover now